کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو آمریکا متوقف شده است؟


کد خبر : ۳۶۵۳۳پنجشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰:۴۶۱۶۵۴ بازدید

22 ماه می، شرکت فورد، دومین خودروساز امریکا اعلام کرد که رییس خود، مارک فیلدز را اخراج کرده است. جیمز هکت، رییس واحد توسعه خودروهای خودران ...
بازار خودرو آمریکا متوقف شده است؟بازار خودرو آمریکا متوقف شده است؟

اکونومیست گزارش داد، صنعت خودرو دیگر مشاغل تولیدی جدیدی ایجاد نمی‌کند.

22 ماه می، شرکت فورد، دومین خودروساز امریکا اعلام کرد که رییس خود، مارک فیلدز را اخراج کرده است. جیمز هکت، رییس واحد توسعه خودروهای خودران، در حال حاضر چرخ کارخانه را می چرخاند.

هیات مدیره این شرکت امیدوار است که آقای هکت، بتواند قیمت سهام فورد را که نزدیک به 40 درصد از زمان آقای فیلدر افت کرده بود، برگرداند. اما با این حال، بسیاری از مشکلات به ستوه آمده شرکت که احساس می شود، ناشی از خود صنعت خودرو است.

برای سالیان سال، صنعت خودروی امریکا یه نقطه روشن در اقتصاد جهانی بود. از اوایل سال 2009، اشتغال در صنعت خودرو، دوم سوم افزایش یافت. فروش ماهیانه خودروهای سواری و باری تقریبا دوبرابر شد. سال 2015 و 2016، جنرال موتورز و فورد گزارش دادند که در سود رکورد زده اند. این تحریک بازار هم توسط افزایش تقاضا برای ماشین های باری و خودروهای شاسی بلند انجام شده است.

با این حال نشانه های در حال رشدی وجود دارد که بازار خودرو امریکا در حال خارج شدن از مسیر است. در ماه آوریل، فروش خودروی سواری و خودروهای باری جدید برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشت. براساس گزارش J.D. Power، یک شرکت تحقیقات بازار جهانی، در حال حاضر 70 روز طول می کشند تا معامله گران یک وسیله نقلیه جدید را بفروشند- این میزان بالاتر از میانگین 60 روزه تاریخی است.

با توجه به موجودی های انبار شده، خودروسازان قیمت ها را کاهش و در مقابل مشوق های معامله گران را افزایش دادند. اما این اقدامات تنها باعث شد سود شرکت ها خورده شود. شرکت جنرال موتورز برای ارضای سرمایه گذاران نگران خود اعلام کرد که قصد دارد 4 هزار نفر از کارگران خود را اخراج کند. 16 ماه می هم، فورد اعلام کرد که حدود 10 درصد نیروی کار حقوق بگیر خود، یا 1400 نفر را بیرون خواهد کرد.

رکود این صنعت یکی از مشکلات دونالد ترامپ به حساب می آید. در مبارزات انتخاباتی، رییس جمهوری وعده داده بود که یک رنسانس در بخش تولیدی امریکا توسط خودروسازان بزرگ دیترویت ایجاد خواهد کرد. او اغلب کارفرمایان صنعت را برای استخدام کارگران جدید و بازگرداندن تولید از خارج از کشور قانع می کرد.

از زمانی که او وارد دفترش شده است، صنعت خودرو 4000 شغل در کارخانه ها استخدام کرده است. تحلیلگران پیش بینی کرده اند که فروش در سال 2017، 2 درصد افت می کند و سال بعد هم 5 درصد ریزش خواهد داشت. به این ترتیب اگر آقای ترامپ به دنبال تحقق وعده های انتخاباتی خود یعنی ایجاد «میلیون ها شغل در بخش تولید» است، باید به جای دیگری نگاه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها