کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط سکه بهار آزادی به یک کانال پایین‌تر


کد خبر : ۳۶۵۲۹پنجشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴:۲۲۱۳۵۳ بازدید

در پنجمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی از کانال یک میلیون و 210 هزار تومان پایین رفت و دلار به سوی محدوده 3730 تومان حرکت ...

در پنجمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی از کانال یک میلیون و 210 هزار تومان پایین رفت و دلار به سوی محدوده 3730 تومان حرکت کرد. روز چهارشنبه، سکه 8 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان رسید. این افت در حالی ثبت شد که فلز گرانبهای داخلی روز سه‌شنبه در برابر کاهش قیمت مقاومت کرده و روی نرخ یک میلیون و 212 هزار تومان باقی مانده بود.

به گفته فعالان، ناتوانی اونس برای حرکت به سوی محدوده‌های قیمتی بالاتر و روند کاهشی آن در روز چهارشنبه تا ساعت 3 بعدازظهر موجب شد سکه‌بازان با اطمینان بیشتری در موقعیت فروش قرار بگیرند. در کنار این، افت قیمت دلار نیز در پایین رفتن قیمت سکه موثر بود. دلار که روز سه‌شنبه با 12 تومان رشد به قیمت 3 هزار و747 تومان رسیده بود، روز چهارشنبه در چرخه کاهشی قرار گرفت و با 8 تومان کاهش به قیمت 3 هزار و 739 تومان رسید. به گفته فعالان، بالا نبودن ارزش دلار در کشورهای همسایه و احتیاط معامله‌گران در خرید ارز دو عامل کاهنده قیمت بودند. این در حالی است که عده‌ای نوسانات روزهای اخیر را بیشتر به نوسانگیری معامله‌گران غیررسمی نسبت داده‌اند. به گفته این دسته، نوسان‌گیران با نزدیک شدن دلار به محدوده 3 هزار و 750 تومان اقدام به فروش کرده‌اند و هر زمان که این ارز تا محدوده 3هزار و 730 تومان پایین رفت، خریدهای خود را افزایش داده‌اند. درواقع نوسان‌گیران در یک دامنه حدودا 20 تومان از تغییرات قیمت به وجود آمده کسب سود می‌کنند.

سکون سکه‌های کوچک

روز چهارشنبه سکه تمام بهار آزادی سقوط کرد، ولی نیم و ربع سکه تغییری را تجربه نکردند. در پنجمین روز هفته، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب روی قیمت‌های 651 و 370 هزارتومان باقی ماندند تا نسبت به روز سه‌شنبه نوسانی را تجربه نکنند. این در حالی بود که سکه تمام بهار آزادی با 8 هزار تومان افت از کانال یک میلیون و 210 هزار تومان پایین رفت و به قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان رسید. افت بهای سکه از همان ابتدای روز کلید خورد. در سومین روز خردادماه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با بهای یک میلیون و 206 هزار تومان آغاز کرد که کاهشی 6 هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده چهارمین روز هفته داشت. در ادامه روز، بهای سکه تمام تا نقطه یک میلیون و 201هزار تومان نیز پایین رفت، ولی معامله‌گران در برابر افت آن به زیر مرز یک میلیون و 200 هزار تومان مقاومت کردند و با افزایش خریدهای خود در نهایت قیمت را تا رقم یک میلیون و 204 هزار تومان بالا آوردند. البته برخی طلا فروشی‌ها، قیمت‌های بالاتری برای سکه تمام روی تابلوی خود ثبت کردند که عمدتا قیمت این فلز گرانبها در حجم خرده‌فروشی بود.

افت آرام

روز چهارشنبه، دلار به آرامی در مسیر کاهشی قرار گرفت؛ این در حالی بود که در روزهای گذشته کاهش‌های دلار معمولا حالت هیجانی داشت. در پنجمین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 747 تومان آغاز کرد که تفاوتی با نرخ روز سه‌شنبه نداشت. در ادامه روز حرکت کاهشی دلار به آرامی آغاز شد و این ارز تا نقطه هزار و 739 تومان پایین رفت. در واقع دلار روز چهارشنبه نیز به حرکت زیگزاگی خود ادامه داد. قیمت دلار از ابتدای هفته از یک الگوی حرکت مارپیچی تبعیت و پس از هر کاهش، یک افزایش قیمت را تجربه کرده است. چنانکه مشاهده شد، این روند در روز چهارشنبه ادامه یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها