کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروشندگان خودرو، تعویض پلاک را جدی‌تر بگیرند


کد خبر : ۳۶۴۳۴دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳:۲۶۱۱۷۰۸ بازدید

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: فروشندگان خودرو تعویض پلاک را جدی گرفته و قبل از فک پلاک قبلی و ...

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: فروشندگان خودرو تعویض پلاک را جدی گرفته و قبل از فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید، خودرو را در اختیار خریدار قرار ندهند.

سرهنگ رمضان آفریدون افزود: کسانی که اطلاعی از چند و چون تعویض پلاک ندارند در بسیاری از مواقع ممکن است با مسایل، مشکلات و دردسرهای زیادی مواجه شوند که این در واقع ناشی از سهل انگاری آنان در تعویض پلاک است.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون از سال 83، پلاک خودرو، ملاک عمل بوده بنابراین لازم است فروشنده و خریدار قبل از نقل و انتقال خودرو به همراه یکدیگر به یکی از مراکز تعویض پلاک یا راهنمایی و رانندگی مراجعه و نسبت به فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید به نام خریدار اقدام کنند.

آفریدون افزود: برابر با قانون راهنمایی و رانندگی، اگر فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید انجام نگیرد و خودرو توسط فروشنده به خریدار تحویل شود در این صورت از نظر سیستم شماره گذاری، مالک اصلی همچنان فروشنده بوده و تخلفات نیز به نام او ثبت و اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پلاک متعلق به خودرو نیست و مادام ‌العمر به نام شخص صادر می‌شود، به همین دلیل چنانچه تخلفی با پلاک قبلی صورت گیرد صاحب اصلی خودرو که اقدام به تعویض پلاک نکرده است باید پاسخگو باشد.

آفریدون، یکی از مشکلاتی را که برخی فروشندگان خودرو به خاطر دادن وکالت با آن مواجه می شوند فک نکردن پلاک توسط خریدار ذکر کرد و افزود: در برخی مواقع خریدار پس از اخذ وکالت از فروشنده نسبت به تعویض پلاک اقدام نمی کند و با همان پلاک قبلی تردد می کند و این باعث می شود تا هرگونه تخلفات رانندگی و حتی جرائمی که از سوی وی انجام می گیرد به پای مالک قبلی که پلاک وی هنوز روی خودرو نصب است نوشته شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان، به فروشندگان خودرو توصیه کرد تا برای جلوگیری از اینگونه مشکلات، قبل از تحویل خودرو به همراه خریدار به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها