کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب‌‌گرد 69 واحدی شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه


کد خبر : ۳۶۴۳۰دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۱۳۵۴۷ بازدید

معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد عقب گرد نماگرهای منتخب این بازار با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب گروه‌های پیشرو از جمله پالایشی‌ها و ...

معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد عقب گرد نماگرهای منتخب این بازار با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب گروه‌های پیشرو از جمله پالایشی‌ها و خودرویی‌ها بود؛ شاخص کل بورس هم با 69 واحد عقب نشینی رو به رو شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دو شنبه اول خرداد ماه 96 با کاهش 69 واحدی به رقم  81 هزار و 124 واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 27 واحدی عدد 17 هزار و 604 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 53 واحدی به رقم  88 هزار و 642  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 159 واحدی به رقم  56 هزار و 25  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 478  واحدی عدد  181 هزار و 353  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به 928 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 78 واحد، پتروشیمی جم با 24 واحد و همراه اول با 22  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندر عباس با 58 واحد ، ایران خودرو با 28 واحد و گل گهر سیرجان با 24 واحد کاهش ، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 250 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 139 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 49 هزار و 966  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پرمیت، پترو صنعت گامرون، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، داروسازی اسوه،‌سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر، حق تقدم خرید سهام مارگارین، اوراق مشارکت شهرداری کرج و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی گرانیت بهسرام، قند مرودشت، صنعتی بهپاک، کشتیرانی آریا، شوکوپارس، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، صنایع غذایی مینوشرق، صنایع مس شهید باهنر، داروسازی ابوریحان، صنایع لاستیکی سهند، بورس کالا و پتروشیمی خراسان متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران 411 میلیون سهم سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ارزش بیش از 80 میلیارد  تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد؛ همچنین 45 میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان به کدهای سهامدار عمده انتقال یافت.

همچنین 20 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 11.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال 10 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بیش از 5 میلیون سهم نهادهای مالی بورس کالای ایران به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد و بیش از 3 میلیون سهم پتروشیمی فجر به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده همراه بود. در بازار معاملات بلوکی سهام نیز امروز  کمتر از 142 میلیارد سهم تولید تجهیزات سنگین هپکو به ارزش کمتر از 216 میلیارد تومان واگذار شد.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی در اغلب گروه‌های پیشرو شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود که افت حجم معاملات عادی سهام باعث کلافگی اغلب معامله‌گران در تالار شیشه‌ای شده است.

در این بین رفت و برگشت برخی نمادهای معاملاتی به مجامع عادی سالیانه نیز نتوانسته به بازگشت شادابی و طراوت به کلیت معاملات بازار سهام کمک چندانی کند.

این در حالی است که انتظار برای بازتاب دیدگاه رئیس‌جمهور نسبت به بازار سرمایه در دولت دوازدهم طی نشست خبری امروز و درعین حال نحوه تزریق نقدینگی سرگردان جامعه به بازار سهام اصلی‌ترین انتظار معامله‌گران بازار سهام است.

در حال حاضر کلیت معاملات بازار سهام بر روی محور نوسان گیری و با دیدگاه کوتاه مدت نگری در اغلب گروه‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین قرار دارد و این در حالی است که هیچ افق قابل ترسیمی برای بازار سرمایه دست کم برای میان مدت وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها