کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش رویترز از حضور خودروسازان فرانسوی در ایران


کد خبر : ۳۶۲۸۹چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴:۱۹۴۶۴۱ بازدید

خودروسازان فرانسوی در حال تبدیل تهدید عدم حضور در بازار آمریکا به فرصت استفاده از حضور در بازار احیا شده ای هستند که همچنان به ...
گزارش رویترز از حضور خودروسازان فرانسوی در ایرانگزارش رویترز از حضور خودروسازان فرانسوی در ایران

خودروسازان فرانسوی در حال تبدیل تهدید "عدم حضور در بازار آمریکا" به فرصت "استفاده از حضور در بازار احیا شده" ای هستند که همچنان به دلیل تهدیدهای دولت ترامپ، خارج از محدوده برنامه‌ریزی رقبای خارجی آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش رویترز، سرمایه‌گذاری فرانسه در صنعت خودرو ایران در دولت حسن روحانی بیانگر این است که تلاش وی برای تنش‌زدایی هسته‌ای و جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای اقتصاد ایران نتیجه‌بخش خواهد بود.

از سال 2015 که توافق هسته‌ای به امضا رسید و تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران لغو شد، پژو-سیتروئن(PSA) و رنو به طور جدی وارد بازار ایران شده‌اند. PSA قراردادهایی را در زمینه تولید به ارزش 700 میلیون یورو(768 میلیون دلار) با ایران خودرو امضا کرده و رنو نیز اعلام کرده که برای افزایش تیراژ تولید خود در ایران به سالانه 350 هزار دستگاه، در زمینه احداث یک کارخانه جدید سرمایه گذاری کرده است.  

PSA و رنو از اظهارنظر درباره تجارت خود در ایران که در این گزارش مطرح شده خودداری کردند ولی ژان کریستف کومار رئیس فعالیت های PSA در خاورمیانه اوایل امسال گفت که فشار دنباله دار آمریکا در دوران ترامپ علیه تهران به پیشتازی این شرکت در زمینه حضور در بازار ایران کمک می‌کند.

وی گفت: این فرصتی برای شتاب گیری ما است. ما جلو افتاده ایم و قصد داریم آن را حفظ کنیم.

براساس آمار موسسه IHS، فروش خودرو در ایران در سه ماهه اول 2017 به میزان 50 درصد افزایش یافته و در این بین خودروهای پژو، رنو و سایپا افزایش فروش داشته اند.

مهدی منفرد نمایشگاه دار خودرو در تهران که بیشتر خودروهای تولید ایران خودرو را می‌فروشد گفت که در ماههای اخیر شاهد یک افزایش قابل توجه تقاضا بوده است.

فشارهای آمریکا نتوانسته مانع بهبود وضعیت تولید خودرو در ایران شود و تولید خودرو در این کشور از 796 هزار دستگاه در سال 2013 به یک میلیون و 230 هزار دستگاه در سال گذشته میلادی رسید. موسسه IHS می‌گوید که این آمار در سال جاری به یک میلیون و 340 هزار دستگاه و در سال 2018 به یک میلیون و 490 هزار دستگاه افزایش خواهد.
شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی مدل های اکسنت و i20 را در ایران تولید می‌کند و خودروسازان چینی از جمله چری به دنبال دفاع از سهم کوچک اما رو به رشد خود هستند که در دوران تحریمها ایجاد شد.

خوش قیمت بودن مشخصه لازم خودروهایی است که قرار است وارد ایران شوند. انتظار می‌رود پژو 2008  با قیمت حدود 24 هزار دلار(90 میلیون تومان) وارد بازار شود که بیش از سه برابر درآمد سالانه یک خانوار معمولی شهری در ایران است.

کومار به رویترز گفت: عرضه 2008 در ایران نتیجه سیاست روحانی و برجام و اولین نتیجه ملموس آن است.
 

- عصر خودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها