کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی 10 باشگاه ثروتمند جهان در سال 2017


کد خبر : ۳۶۲۷۹چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۵۰۱۷۶۷۳ بازدید

بدون هیچ گونه تردیدی بهترین باشگاه‌های فوتبال جهان، در حال حاضر فقط در اروپا قرار دارند. همین امر باعث شده است این مکان ...

فرصت‌امروز- بدون هیچ گونه تردیدی بهترین باشگاه‌های فوتبال جهان، در حال حاضر فقط در اروپا قرار دارند. همین امر باعث شده است این مکان، مهد فوتبال جهان نام گرفته و همواره در این صنعت حضوری جدی داشته باشد.

هر ساله فهرستی از با ارزش ترین باشگاه های جهان منتشر می شود که در ادامه به معرفی 10 باشگاه برتر در سال 2017 خواهیم پرداخت.

1- رئال مادرید (2.9 میلیارد دلار)

رئال، باشگاهی حرفه ای واقع در پایتخت کشور اسپانیا، شهر مادرید است. این باشگاه پرافتخار ترین تیم فوتبال قرن ۲۰ به انتخاب فیفا است. این باشگاه 113 سال پیش تأسیس و در حال حاضر فلورنتینو پرز مدیریت آن را برعهده دارد. کلمه رئال در زبان اسپانیایی، به معنی «سلطنتی» است. این لقب را شاه آلفونسو سیزدهم در سال ۱۹۲۰ بر این تیم نهاد.

همچنین در همان سال، شکل یک تاج نیز روی آرم این باشگاه قرار گرفت. در سال گذشته رئال تحت مربیگری زیدان توانست به دو جام لیگ قهرمانان و سوپرکاپ اروپا دست پیدا کند. رئال امسال هم درست مشابه سال های گذشته توانست عنوان پردرآمدترین باشگاه را به دست آورد که از این حیث با 11 بار کسب این عنوان، رکورددار محسوب می شود. بخشی از درآمد های این تیم به علت قهرمانی آنها در دو جام ذکر شده، حضور فعال در عرصه تبلیغات و بستن قرارداد با برندهایی نظیر هواپیمایی امارات، کارخانه آئودی و. . . است.

2-منچستریونایتد (2.8 میلیارد دلار)

اگرچه قرار گرفتن نام منچستر با توجه به کم جام گرفتن این تیم در سال های اخیر کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال این تیم توانسته با اندکی اختلاف نسبت به رئال مادرید جایگاه دوم را نصیب خود کند. این باشگاه انگلیسی در سال 1878 تأسیس شد و در حال حاضر جوئل و اورام گلیزر مدیریت آن را برعهده دارند. توجه به این نکته ضروری  است که این باشگاه از پرطرفدارترین تیم های جهان به حساب می آید و به همین خاطر همواره درآمد زیادی را به پشتوانه همین محبوبیت بی نظیر به دست می آورد.

اگرچه این تیم سال گذشته در زمینه کسب جام موفق نبود و نتوانست سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد، با این حال آنها موفق شدند بزرگ ترین قرارداد اسپانسری دنیا را با کارخانه شورولت امضا کنند. این امر در کنار استفاده تبلیغاتی از فوق ستارگانی نظیر زلاتان ابراهیموویچ و گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال یعنی پل پوگبا، همگی از دلایل تأثیر گذار در کسب این عنوان برای باشگاه منچستر هستند.

3- بارسلونا (2.7 میلیارد دلار)

آبی اناری ها لقب باشگاهی واقع در شهر بارسلون (منطقه کاتالونیا) است. این باشگاه در سال 1899 توسط خوان گمپر تأسیس  شد و در حال حاضر جوزپ بارمتئو مدیریت آن را برعهده دارد. بارسا به نوعی نهادی برای ترویج فرهنگ کاتالان و کاتالانیسم است و از این رو عبارت «فراتر از یک باشگاه» ( به کاتالانیMés que un club ) را به عنوان شعار خود انتخاب کرده  است.

نکته جالب درباره این تیم این است که برخلاف بسیاری از تیم های جهان این باشگاه توسط هوادارانش اداره می شود. همچنین بارسلونا دارای بزرگ ترین استادیوم اروپا با ظریفیت حدودا 100 هزار نفری است. بارسلونا تنها باشگاهی است که توانسته در یک فصل تمامی جام های ممکن (شش جام) را تصاحب کند که از این حیث رکورددار است.

در فصل گذشته این تیم موفق شد تمامی جام های داخلی کشور اسپانیا را به دست آورد، همچنین وجود پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال لیونل مسی، در کنار دیگر ستارگان این تیم باعث شده است بتوانند در زمینه تبلیغات کاملاً موفق باشند. همچنین قراردادهای جدید با برندهایی نظیر هواپیمایی قطر، راکوتن، آئودی و. . . باعث شده است این باشگاه همانند سال های گذشته بتواند جزو سه باشگاه ارزشمند دنیا قرار گیرد.

4- بایرن مونیخ (2.2 میلیارد دلار)

بایرن، نام باشگاهی واقع در شهر مونیخ کشور آلمان است. این تیم قدرت بلامنازع در کشور خود بوده و همین امر باعث شده پرافتخارترین تیم آلمان باشد. این باشگاه در سال 1900 توسط فرانتس جان تأسیس شد و در حال حاضر اولی هوینس مدیریت آن را برعهده دارد. سال گذشته بایرن موفق شد در لیگ، جایگاه نخست را تصاحب کند. با این حال با توجه به این نکته که عملاً در کشور آلمان برای این تیم رقیبی جدی  وجود ندارد، عدم موفقیت در جام های دیگر باعث شد پپ گواردیولا از سمت خود برکنار شده و کارلو آنجلوتی، هدایت تیم را برعهده بگیرد. مهم ترین اسپانسر این تیم شرکت آلمانی تله کام است که قرارداد با این شرکت تأثیر زیادی در موفقیت های تجاری آن دارد.
 
5- آرسنال (1.7 میلیارد دلار)

آرسنال، نام باشگاهی انگلیسی واقع در شهر لندن است. آنها رکورددار طولانی ترین مدت صدرنشینی بدون وقفه در لیگ فوتبال انگلیس و همچنین قهرمانی بدون شکست در یک فصل هستند. این باشگاه در سال 1886 تأسیس و در حال حاضر چیپس کسویک مدیریت آن را برعهده دارد. آرسنال سال گذشته نتوانست جامی را تصاحب کند. در حال حاضر بزرگ ترین حامی مالی این تیم شرکت هواپیمایی امارات محسوب می شود. حضور ستارگانی نظیر مسوت اوزیل، پیترچک و الکسیس سانچز در این تیم باعث شده است آرسنال بتواند در زمینه تبلیغات تا حدودی خوب حاضر شود. با این حال این تیم در سال های اخیر همواره به علت عدم جذب ستارگان بزرگ و ناکامی در کسب جام مورد انتقاد قرار می گیرد.

6- منچسترسیتی (1.6میلیارد دلار)

منچستر سیتی نام تیمی تازه قدرت گرفته در کشور انگلستان  (شهر منچستر) است. این باشگاه در سال 1880 تأسیس شد و در حال حاضر شیخ منصور بن زاید مدیریت آن را برعهده دارد. این تیم به لطف سرمایه عظیم مالک آن در چند سال اخیر توانسته بازیکنان زیادی را جذب کند. همین امر نیز به قدرت گرفتن و کسب شهرت آن کمک شایانی کرده است. این تیم فصل گذشته در کسب جام ناکام بود و در زمینه تبلیغات نیز روندی ثابت را تجربه کرد. بزرگ ترین حامی مالی این تیم هواپیمایی اتحاد بوده، با این حال به عقیده بسیاری از تحلیلگران علت حضور این تیم به عنوان یکی از 10 تیم با ارزش دنیای فوتبال، سرمایه عظیم مالک اماراتی آن است.

7-چلسی

دیگر تیم انگلیسی این لیست چلسی است که در سال 1905 تأسیس شد و در حال حاضر رومن آبراموویچ مالک و بروس باک مدیر آن است. این تیم در آخرین سال خود تحت هدایت ژوزه مورینیو فصلی کابوس وار را تجربه کرد، با این حال با کنار رفتن وی و جایگزین شدن مربی ایتالیایی سابق یوونتوس، آنتونیو کونته شرایط کاملاً تغییر کرده و این تیم باری دیگر به روزهای اوج خود برگشته است. بزرگ ترین اسپانسر این تیم در حال حاضر شرکت ژاپنی یوکوهاما بوده که رقم حاصل از آن بعد از میزان دریافتی منچستر یونیتد از اسپانسر خود، بیشترین میزان در کشور انگلستان است. همه این دلایل در کنار حضور جمع بسیاری از ستارگان باعث شده است این تیم در جایگاه هفتم باارزش ترین باشگاه ها در سال 2017 جای گیرد.

8- لیورپول

آخرین تیم انگلیسی این لیست لیورپول نام دارد که سال های نسبتا زیادی در زمینه کسب جام ناموفق بوده است. با این حال این تیم بعد از منچستریونایتد دومین تیم پرافتخار در کشور انگلستان است. باشگاه لیورپول در سال 1892 میلادی تأسیس شد و در حال حاضر مدیریت و مالکیت آن برعهده برادران ورنر است. اسپانسر این تیم در حال حاضر شرکت استاندارد چارترد است. این باشگاه برخلاف سایر تیم های بزرگ با دو غول نایک و آدیداس قرارداد ندارد و همین امر باعث شده هزینه زیادی را از تولید کننده لباس خود شرکت واری یر دریافت کند.
 
9- یوونتوس

بانوی پیر، لقب تیم یوونتوس کشور ایتالیاست. این تیم در سال ۱۸۹۷ توسط چند دانشجوی تورینی بنیانگذاری شد. این باشگاه از سال ۱۹۲۳ توسط خانواده آنیلی اداره می شود. یوونتوس پرافتخارترین تیم ایتالیایی محسوب می شود و طی فصل های اخیر تک قدرت سری آ ایتالیا بوده است. باشگاه یوونتوس به انتخاب فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان دومین تیم برتر قرن ۲۰ اروپا شناخته می شود. این تیم سال گذشته موفق شد تمامی جام های داخلی را تصاحب کند.

همچنین وجود فوق ستارگانی همچون بوفون این تیم را از محبوبیت بالایی نزد فوتبال دوستان برخوردار کرده است. بزرگ ترین حامی مالی این تیم کارخانه اتومبیل سازی جیپ است که سالانه مبلغ زیادی را در اختیار باشگاه قرار می دهد. با توجه به اقدامات این باشگاه پیش بینی ها حاکی از آن است که در سال آینده این تیم بتواند در جایگاه بهتری قرار گرفته و ارزش خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

10-  پاری سن ژرمن

پاری سن ژرمن، نام تیمی واقع در کشور فرانسه است که وضعیتی مشابه منچسترسیتی دارد. با این تفاوت که این باشگاه اوج قدرت خود را نه تنها در سال های اخیر، بلکه در دهه 1990 با کسب عنوان بهترین تیم جهان تجربه کرده است.

با این حال در چند سال اخیر مالک قطری آن آقای ناصر الخلیفی با ورود سرمایه عظیم به این تیم و جذب ستارگان بزرگ، بار دیگر پاری سن ژرمن را به عنوان یک تیم مدعی مطرح کرده است. این باشگاه در ۱۲ آگوست۱۹۷۰ با ادغام دو تیم «Paris FC» و  «Stade Saint-Germain»  به وجود آمد. سال گذشته این تیم موفق به کسب تمامی جام های داخلی شد با این حال نتوانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند؛ اتفاقی که مالک آن امیدوار است با تغییراتی که همه ساله ایجاد می کند، در نهایت ممکن شود. اسپانسر اصلی این تیم همانند بسیاری از تیم های دیگر این لیست هواپیمایی امارات است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها