کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت بلیط سفر به آمریکا چقدر است ؟


کد خبر : ۳۶۱۵یکشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲:۱۴۵۷۰۱۳ بازدید

چندی پیش با مطرح شدن بحث پرواز مستقیم ایران-آمریکا، بحث درباره یکی از جنجالی‌ترین مسافرت‌های هوایی برای ایرانی‌ها سر زبان‌ها افتاد.

هر ساله با فرارسیدن سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی شاهد گسترش حجم مسافرت‌های داخلی و خارجی هستیم. با رونق گرفتن سفرهای ریلی، دریایی و جاده‌ای و هم‌چنین تورهای گردشگری در داخل کشور، سفرهای خارجی و هوایی هم از این بازار بی‌نصیب نمانده‌اند و تنور آژانس‌های هوایی این روزها داغ داغ است. 

در میان سفرهای خارجی، پرواز ایران به آمریکا و بالعکس از اهمیت دوچندانی برخوردار است. باگذشتن از سبقه‌ی تاریخی، این اهمیت این نوع سفرها زمانی بیشتر شد که زمزمه‌های پرواز مستقیم ایران به آمریکا از سوی رئیس جمهور خبرها شنیده شد.اینکه دولت یازدهم در این زمینه تا چه حد وفای به عهد کرده است، بماند برای فرصتی دیگر. مهم این است که هم‌چنان می‌توان به مهم‌ترین شهرهای آمریکا پرواز کرد. البته نه به راحتی پرواز به کشورهای دیگر. مدیر یک شرکت در پاسخ به تفاوت نرخ قیمتی میان شرکت‌های هواپیمایی گفت: تعیین نرخ حداقل و یا پایه توسط یک سیستم ثابت کامپیوتری صورت می‌گیرد.

اما یک مدیر دیگر می‌گوید: هر یک شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بنابه صلاح دید خود و با توجه به میزان پرداخت‌ها و تخفیفات، قیمت را بالاتر یا پایین‌تر از این نرخ محاسبه کنند. حتی با وجود وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر شکل‌گیری پرواز مستقیم به آمریکا، هنوز هیچ قانون جدی و رسمی در این خصوص ابلاغ  نشده است.اگر مسافری قصد سفر به آمریکا را داشته باشد، می‌بایست طی دو مسیر اقدام کند. مثلاً ایران-امارات-آمریکا، ایران-ترکیه-آمریکا، ایران-انگلستان-آمریکا و یا هر کشور دومی که بین ایران و آمریکا پرواز مشترک داشته باشد.

مشاهدات میدانی حکایت از این دارد که برخی از آژانس‌های هوایی ادعا می‌کنند با کلیه‌ شرکت‌های هواپیمایی قرارداد دارند و مشتری از هر خط هواپیی که مایل باشد می‌تواند بلیط مورد نظرش را تهیه کند.یک کارشناس درباره بحث اخذ ویزا توضیح داد که: هم‌چنان سفارت آمریکا در کشورهای اطراف، آخرین راه به منظور گرفتن روادید برای ایرانیان است. طبیعی است انجام مصاحبه‌های اولیه و سپس FBI Check مدت زمان خاصی را طلب می‌کند. البته تجربه نشان می‌دهد اخذ ویزای توریستی از ویزای تحصیلی سریع‌تر ممکن است.اما شنیده‌ها حاکی از آن است که اگر مشتری مایل به صرف هزینه بیشتر باشد، آژانس می‌تواند این کار را انجام دهد. 


jgqz1euomo4q4jqhdj5.png
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها