کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنجشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۳۶۰۶۴پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴:۲۰۵۵۵ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز پنجشنبه با افزایش اندکی روبرو شد تا از پایین ترین سطح در 8 هفته اخیر تا حدی فاصله بگیرد.

قیمت طلا که اوایل هفته جاری به پایین ترین سطح خود در 8 هفته اخیر رسیده بود امروز با اندکی افزایش به 1222 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش تقویت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش فشار بر قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

قیمت طلا پیش از این به 1213 دلار در هر اونس رسیده بود که این رقم از 15 مارس بی سابقه بوده است. شاخص سهام در بازارهای آسیایی امروز با افزایش روبرو شده است.

ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز امروز به بالاترین سطح خود در 8 هفته اخیر رسیده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار داشته است. یک مقام ارشد فدرال رزرو در این باره تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید امسال 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد و در عین حال میزان اوراق قرضه نگهداری شده را کاهش دهد.

پیش بینی می شود بانک مرکزی انگلیس در پایان نشست امروز خود نرخ بهره را بدون تغییر در سطح 0.25 درصدی تثبیت کند.

بریتانیا که با آغاز مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا روبرو است و انتخابات سراسری زودهنگام این کشور قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، با نگرانی های سیاسی و اقتصادی زیادی روبرو شده و بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی این کشور در چنین شرایطی اقدام به تغییر سیاست های پولی نماید.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در سخنان مهمی تاکید کرد: هنوز خیلی زود است که اعلام کنیم در افزایش تورم در منطقه یورو موفق عمل کرده ایم ، هر چند اوضاع اقتصادی کشورهای عضو یورو طی ماه های اخیر بهبود یافته است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال وانگ تائو نشان می دهد که قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت تا سطح 1209 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای هند  و چین نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها