کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دست‌کم 100 میلیارد یورو هزینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا


کد خبر : ۳۵۸۷۵شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳:۳۴۷۲۳ بازدید

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به معنی نادیده گرفتن تعهدات مالی در قبال کشورهای عضو این اتحادیه نیست. تا کنون مجموعه این تعهدات 60 میلیارد ...

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به معنی نادیده گرفتن تعهدات مالی در قبال کشورهای عضو این اتحادیه نیست. تا کنون مجموعه این تعهدات 60 میلیارد یورو برآورد می‌شد. حال گفته می‌شود که این تعهدات دست‌کم 100 میلیارد یورو است.

مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روندی چالش‌برانگیز خواهد بود. یکی از محورهای اصلی مناقشه تعهدات مالی بریتانیا نسبت به اتحادیه اروپاست. تعهداتی که حال گفته می‌شود رقمی در حدود ۱۰۰ میلیارد یورو است. مواضع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مذاکره با مقامات بریتانیا تعیین شده است. بر اساس تصمیم جمعی همه کشورهای عضو این اتحادیه، موضوع خروج بریتانیا نمی‌تواند مستقل از موضوع تعهدات مالی بریتانیا در برابر اتحادیه باشد و همزمان هر دو  موضوع باید در دستور بحث و مذاکره منظور شوند.

خروجی پرهزینه

بر اساس گزارشی که روزنامه "فاینانشال تایمز" منتشر کرده است، مجموعه تعهدات مالی بریتانیا بیش از آن چیزی است که تا کنون گمان می‌رفت. بخش اعظم این تعهدات باید به دو کشور آلمان و فرانسه پرداخت شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در محاسبات پیشین خود تجدید نظر کرده و اعلام کرده‌اند که برای دفاع از منافع اعضای این اتحادیه حاضر نیستند از مطالبات حداکثری خود در برابر بریتانیا چشم‌پوشی کنند.

تعهدات مالی بریتانیا برخاسته از ۴۰ سال عضویت در اتحادیه اروپا است. از آن گذشته، تعهدات بودجه‌ای، مشارکت در تامین هزینه موسسات اتحادیه اروپا و تامین هزینه بازنشستگی اعضای اتحادیه و هزینه‌های مشابه دیگر مجموع تعهدات مالی بریتانیا را رقم می‌زنند.

واکنش بریتانیا

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا و شماری از مسئولان این کشور صریح و روشن گفته‌اند که بریتانیا حاضر نیست رقم کلانی به اتحادیه اروپا بپردازد. این اظهارات البته به قبل از افزایش میزان تعهدات مالی بریتانیا در قبال اتحادیه اروپا بر می‌گردد.

دیدار نخست وزیر بریتانیا با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا

حال پس از انتشار خبر "فاینانشال تایمز" مبنی بر هزینه ۱۰۰ میلیارد یورویی بریتانیا برای خروج از این اتحادیه، دیوید دیویس، وزیر خروج از اتحادیه اروپای بریتانیا اعلام کرده که بریتانیا حاضر به پرداخت این رقم نیست.

دیویس در گفت‌وگو با شبکه ITV گفته است: «ما ۱۰۰ میلیارد یورو نخواهیم پرداخت.» وزیر "برگزیت" بریتانیا گفته است که تا کنون رسما چنین موضوعی به اطلاع بریتانیا نرسیده است و هزینه بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موضوعی است که تنها در جریان مذاکرات روشن خواهد شد.

انحلال پارلمان بریتانیا

در چارچوب برگزاری انتخابات پارلمانی پیش از موعد بریتانیا، مجلس این کشور منحل شد. انتخابات جدید این کشور روز ۸ ژوئن برگزار خواهد شد. قرار برگزاری انتخابات زودهنگام بریتانیا به درخواست نخست وزیر این کشور و با تایید پارلمان تعیین شده است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا امیدوار است که انتخابات جدید بر میزان پشتیبانی پارلمان بریتانیا از دولت این کشور به‌ویژه در مذاکرات مربوط به "برگزیت" بیافزاید. اما از جانب دیگر، انحلال پارلمان می‌تواند پیشبرد روند مذاکرات بریتانیا با نمایندگان اتحادیه اروپا را به تعویق انداخته، دشوارتر سازد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها