کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات شکل گرفته در قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۳۵۸۴۳شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۴۹۷۲۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا تغییر چندانی نداشته و نزدیک به پایین‌ترین ...
تغییرات شکل گرفته در قیمت جهانی طلاتغییرات شکل گرفته در قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا تغییر چندانی نداشته و نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در 3 ماه اخیر تثبیت شده است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 3.1 درصد کاهش داشته که این بدترین عملکرد قیمت این فلز زرد در شش ماه اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه آوریل موجب گمانه زنی های بیشتری در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن شده است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. کاهش تنش های سیاسی بین المللی و در پیش بودن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده است. البته ارزش یورو در برابر دلار نیز به خاطر گمانه زنی های مربوط به پیروزی امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح در 6 ماه اخیر رسیده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1227 دلار رسیده است. کاهش 3.1 درصدی قیمت طلا در هفته ای که گذشت، از نوامبر تاکنون بی سابقه بوده است. جورجت بوئل تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری ای بی ان امرو تاکید کرد: آمارهای اشتغال آمریکا بهتر از انتظارات اولیه بوده است. این مساله قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار خواهد داد. تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه آوریل بیش از 211 هزار فرصت شعلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به کمتر از 4.4 درصد رسیده است.

این پایین ترین نرخ بیکاری آمریکا در ده سال اخیر به شمار می رود. تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1225 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1209 دلار نیز کاهش خواهد یافت.

قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار واکنش نشان می دهد. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 16.26 دلار رسیده است. قیمت طلا در سه ماه دوم امسال با کاهش 10 درصدی ر وبرو شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها