کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی تعرفه واردات خودرو روی میز دولت


کد خبر : ۳۵۸۴پنجشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵:۱۳۱۱۴۶۰ بازدید

در هفته‌ای که گذشت اخبار صنعتی مهمی مانند ارائه طرح کاهش تعرفه واردات خودرو به هیأت دولت، گلایه وزیر صنعت از واگذاری طرح‌های فولاد استانی و طراحی پلت‌فرم جدید خودرو با همکاری طراحان 3 کشور اروپایی منتشر شد.
کاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی تعرفه واردات خودرو روی میز دولتکاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی تعرفه واردات خودرو روی میز دولت

فارس- در هفته گذشته نعمت زاده وزیر صنعت نسبت به تعجیل در انعقاد قرارداد طرح‌های فولاد استانی به ایمیدرو اعتراض کرد و گفت: قراردادهای مربوط به طرح‌های فولادی با عجله بسته شده و من نیز در این مورد به ایمیدرو اعتراض کردم. 

وی اظهار داشت: اجرای 8 طرح فولادی از هفت سال پیش آغاز شده بود که با ایجاد دولت جدید برای عملیاتی شدن آن اقدام کردیم.

وی با انتقاد از نحوه عملکرد سازمان توسعه معادن ادامه داد: قراردادهای مربوط به طرح‌های فولادی با عجله بسته شده و من نیز در این مورد به ایمیدرو اعتراض کردم.

وی تأکید کرد: می توانستیم قرارداد اجرای طرح‌های فولاد استانی را با قیمت بهتری منعقد کنیم.

نعمت ‌زاده افزود: فاینانس طرح‌های فولادی تامین شده بود ولی قراردادها نهایی نشده بود که اخیرا قرارداد دو سه واحد نهایی شده و مالکیت زمین این طرح‌ها نیز به شرکت ملی فولاد منتقل شده است.

 

*ماجرای زیان ده بودن تمام تولیدات ایران خودرو افزایش حداقلی قیمت

آخرین اخبار مربوط به مذاکره با پژو، زیان‌ده بودن تولید تمام محصولات ایران‌خودرو و افزایش قیمت حداقلی محصولات این شرکت در سال آینده نیز خبری بود که در هفته گذشته از سوی مدیرعامل ایران خودرو مطرح شد.

هاشم یکه زارع با تشریح آخرین مذاکرات با شرکت پژو، بدون اشاره به راهکاری مشخص برای جبران زیان واردشده از سوی پژو به ایران، گفت: قرارداد با پژو تا زمانی که اعتبار دارد، بازنگری نمی‌شود البته ضمیمه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی در مورد آخرین اخبار مربوط به مذاکره با شرکت پژو اظهار داشت: در بحث صادرات، مشارکت در طراحی و سرمایه‌گذاری با پژو مذاکره کرده‌ایم و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرارداد جدیدی با پژو امضا کرده‌اید نیز گفت: از قبل با این شرکت قرارداد داشته‌ایم، خبرنگار فارس پرسید قرار نیست قراردادهای قبلی بازنگری شوند؟ یکه زارع پاسخ داد: این قراردادها تا زمانی که اعتبار دارند، بازنگری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قرارداد ایران خودرو با پژو تا سال 2014 اعتبار دارد، گفت: البته این مسئله باعث نمی‌شود که ضمیمه‌ای به قراردادهای قبلی اضافه نشود.

مدیر عامل ایران خودرو در پاسخ به این سؤال که آیا در مذاکرات جدید با پژو قرار است محصول جدیدی تولید شود و یا بر روی تولیدات قبلی مذاکره می‌کنید نیز به فارس گفت: محصولی مانند پژو 405 طی دو، سه سال آینده از رده تولید خارج می‌شوند، ولی در مورد محصولات دیگر نیر بر اساس مطلوبیت هر خودرو، ادامه تولید خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این مسئله که آیا جبران زیان وارد شده از سوی پژو به ایران نیز در مذاکرات جدید مطرح شده است؟ گفت: این خسارت ممکن است از طریق امتیازاتی که ما از پژو خواهیم گرفت، خود به خود جبران شود.

 

*قطعه سازان هم دست به کار طراحی خودرو شدند

همچنین در هفته‌ای که گذشت، خبر طراحی پلت‌فرم جدید خودرو با همکاری طراحان 3 کشور اروپایی منتشر شد.

گلوردی گلستانی، رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در این مورد از برنامه‌ریزی برای طراحی پلت‌فرم جدید خودرو در ایران با مشارکت طراحانی از آلمان، ایتالیا و فرانسه خبر داد و گفت: طرح نهایی طی دو هفته آینده به وزارت صنعت ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: تلاش قطعه سازان کشور این است که پلت فرمی استاندارد برای تولید خودروهای جدید طراحی کنند تا بر اساس آن، علاوه بر توجه به کیفیت، قیمت خودرو نیز وضعیت بهتری پیدا کند.

وی افزود: قائم مقام وزیر صنعت با طرح اولیه این پلت فرم موافقت کرده است و با سه شرکت بزرگ از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه نیز برای طراحی و اجرای این پلت فرم مذاکراتی صورت گرفته است که مقرر شده این سه شرکت که از طراحان حرفه ای دنیا در زمینه خودرو هستند، این طرح را عملیاتی کنند.

 

*کاهش ۱۵ درصد تعرفه روز میز هیئت دولت

در هفته گذشته طرح کاهش 10 تا 15 درصدی تعرفه واردات خودرو به هیأت دولت رفت.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در این مورد گفت: طرح شورای رقابت برای بازنگری در تعرفه واردات خودرو با هدف کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی با حجم موتور پایین به هیأت دولت ارائه شد.

وی تصریح کرد: این طرح به هیأت دولت ارائه شده که امیدواریم هرچه زودتر توسط دولت مورد بررسی قرار گیرد.

شیوا پیش بینی کرد طرح پیشنهادی برای تغییر تعرفه واردات خودرو تا پایان سال در هیأت دولت نهایی شود.

وی در مورد بازنگری در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نیز گفت: این کار در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال نهایی شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها