کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پژو 2008 چراغ اول را روشن کرد


کد خبر : ۳۵۸۲۸شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۵۱۱۶۵۱ بازدید

بازار خودروی ایران از روزهایی که خارجی‌ها حتی از فروش خودرو به ایران خودداری می کردند فاصله گرفته و با تولید مشترک خودروهای روز جهانی ...
پژو 2008 چراغ اول را روشن کردپژو 2008 چراغ اول را روشن کرد

بازار خودروی ایران از روزهایی که خارجی‌ها حتی از فروش خودرو به ایران خودداری می کردند فاصله گرفته و با تولید مشترک خودروهای روز جهانی با سرمایه‌گذاری خودروسازان بین‌المللی در مسیر جهانی شدن گام بر می‌دارد.

در زمان تحریمها بود که خودروسازان اروپایی و آسیایی ایران را ترک کردند. به دنبال آن خودروسازان داخلی به ناچار به همکاری با خودروسازان چینی روی آوردند. با این حال اجرایی شدن برجام معادله را معکوس کرد و این خودروسازان بین المللی بودند که برای بازگشت به ایران پیش قدم شدند. حاصل دوره جدید همکاری با خودروسازان بین المللی نیز خودروی پژو 2008 است که چند روز پیش تولید آن با حضور رییس جمهوری آغاز شد.

این موضوع آن قدر اهمیت داشت که حسن روحانی، امروز در دومین مناظره زنده نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به آن اشاره کرد و آغاز تولید این خودرو را در راستای تحقق وعده های پسابرجامی دولت یازدهم دانست.

در این زمینه رییس جمهوری اظهار کرد: چند روز پیش خط تولید یک خودروی جدید با مشارکت فرانسوی ها راه اندازی شد. طبق برنامه ابتدا 40 درصد این خودرو داخلی سازی خواهد شد و سپس میزان داخلی سازی این خودروی جدید تا 60 و 70 درصد افزایش خواهد یافت.

رییس جمهوری ادامه داد: خودرویی که با مشارکت فرانسوی ها به تولید رسیده از خودروهای جدید و به روز جهان بوده و طبق برنامه 30 درصد آن به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: ما به وعده هایی که به مردم درباره اثرات برجام بر بهبود وضعیت اقتصادی کشور داده ایم پایبندیم و نمونه آن نیز تولید اولین خودروی جدید در دوران پسابرجام است. چند روز پیش روحانی در مراسم آغاز تولید پژو 2008 اظهار کرده بود که تولید این خودرو آغاز جهانی شدن صنعت خودروی ایران و اتصال به خودروسازی جهانی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها