کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه تیرماه اجرایی می شود


کد خبر : ۳۵۷۸۴سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۲۴۲۲۱۸ بازدید

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس طراحی پروژه ای برای رجیستر کردن گوشی های تلفن همراه از سوی وزارت ارتباطات ...

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس طراحی پروژه ای برای رجیستر کردن گوشی های تلفن همراه از سوی وزارت ارتباطات، با مشخص شدن نتیجه آن، تیرماه کددار کردن آغاز می شود.

«محمود واعظی» در حاشیه بیست و پنجمین کنفرانس مهندسی برق و در جمع خبرنگاران افزود: چنانچه مردم از این گوشی ها استفاده نداشتند، اجرای طرح راحت بود.

وزیرارتباطات، برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس مهندسی برق را یادآور شد و پیشنهاد داد سال آینده این کنفرانس، بین المللی برگزارشود و از استادان جهانی برای آن دعوت به عمل آید و وزارت ارتباطات هم آمادگی همکاری دارد .

واعظی افزود: دولت یازدهم نگاه تشریفاتی به آی.سی.تی ندارد ، بنابراین نگاه به این بخش، سایر بخش ها را توانمند می سازد و بر اساس این نگاه اقدام به سرمایه گذاری های فراوان در این زمینه خواهد شد.

وی، تلاش برای فراهم سازی زیرساخت های لازم برای استفاده همگانی از آی.سی.تی را خاطرنشان ساخت و گفت: اکنون با زیرساخت هایی که فراهم شده همه مردم می توانند از این فناوری های استفاده کنند.

به گفته واعظی، مشکلاتی وجود دارد که تنها محدود به فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و اینترنت نیست، بنابراین مشکلات همواره بوده، زیرا از گذشته دور هر پدیده تازه ای که وارد می شود، عده ای تلاش دارند با آن مخالفت کنند.

وزیرارتباطات گفت: هنگامی که پدیده جدید وارد شود، آن عده تلاش می کنند آن را حرام جلوه دهند و در نهایت این پدیده خود را تحمیل می کرد.

وی گفت :دولت یازدهم تلاش کرد همزمان با مقابله با فشارهایی که برای برخورد با این پدید وارد می شود، این امکانات در اختیار همه و به خصوص دانشگاه ها باشد .

واعظی خاطرنشان ساخت: تلاش شد تا بومی سازی صورت گیرد و در حد امکانات، محتوا و اپلیکیشن داخلی را افزایش دهیم .

وی گفت : تلاش شد با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به نوعی برخی نگرانی هایی را که وجود دارد و خیلی از آنها بی جهت است، کاهش دهیم و همزمان تلاش شده جلوی آلودگی هایی که در فضای مجازی وجود دارد از طریق فیلترینگ هوشمند سازیم.

وزیرارتباطات گفت: این وزارتخانه مخالف آن است که یک سایت با 90 درصد مطالب علمی، بدلیل آنکه ممکن است صفحاتی داشته باشد، با فرهنگ ما همسو نباشد بخاطر مطالب هشت تا 10 درصد سایت، آن را مسدود سازیم .

واعظی ضمن تاکید بر این که روش دولت یازدهم با دولت های قبل متفاوت است، اظهار داشت:تلاش شده امکانات جدید برای همه باشد.

عضوهیات دولت گفت: معتقدیم مردم و دانشجویان و اساتید ایرانی خود فهمیده هستند و بهتر می دانند چه مطالبی به نفع آنها است و از چه مطالبی نباید استفاده کنند.

واعظی استفاده از فناوری را برای حل مسایل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار مناسب دانست گفت: امروز در جهان به دلیل افزایش جمعیت و محدودیت منابع و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که وجود دارد، به نظر می رسد این فناوری است که می تواند به خدمت رفع این مشکلات باشد.

وزیرارتباطات با بیان این که باید ما درارتباط با فناوری ها و تحول در آنها در کشورمان یک نگاه ویژه ای داشته باشیم ادامه داد:دانش مهندسی باید به عنوان زیرساخت فناوری ها باشد و پاسخگوی نیاز های این بخش باشد.

واعظی گفت:امروز بدون هوشمند سازی کشاورزی و سایرصنایع نمی توان موفق بود و حرفی برای گفتن د اشت.

وزیرارتباطات افزود:امروز صنعتی می تواند کارایی وبهره وری بالایی داشته باشد که از هوشمند سازی برخودار باشد وباید به این موضوع توجه کرد.

واعظی با بیان این که تحول های امروز بسیار سریع رخ می دهد بنابراین ما باید خود را با این سرعت هماهنگ کنیم یادآور شد:نمی توان با روش گذشته با فناوری ها مواجه شد بنابراین دانشجویان و اساتید باید با سرعت تحول فناوری خود را هماهنگ کنند.

عضوهیات دولت از تلاش برای استفاده بهترازفناوری رایانش ابری به عنوان زیرساخت رایانشی شبکه های کشور خبر دادو گفت: شبکه رایانش ابری در کشورهای جهان بسیار ارزان درخدمت کشورها قرار گرفته است و ما هم باید به این سمت برویم .

وی ادامه داد: اکنون فناوری با گذشته متفاوت شده است و تلفیق سخت افزار و مغز افزار می تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند.

واعظی گفت: اکنون در بخش آی.سی.تی وارد آینده ای شده ایم که تحول عظیمی در سایر بخش ها ایجاد خواهد کرد

وزیرارتباطات گفت: باید برای اینترنت اشیا که تحول بزرگی در همه بخش ها ایجاد خواهد کرد آماده شویم و برای اینکار دنبال نسل پنجم تلفن همراه و داده های عظیم هستیم.

وزیرارتباطات تاکید کرد: باید نگاه مان به این فناوری ها نگاهی کاربردی باشد و اگر اینچنین باشد بسیاری از مسایل حل خواهد شد.

مراسم بیست و پنجمین کنفرانس ملی مهندسی برق صبح امروز در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارشد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها