کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس در یک قدمی بازگشت به کانال 81 هزار واحد


کد خبر : ۳۵۷۵چهارشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴:۱۹۱۹۶۷ بازدید

شاخص کل بورس با افزایش 551 واحدی در یک قدمی 81 هزار واحد قرار گرفت، در حالی که حجم معاملات نیز با افزایش قابل توجهی به مرز 300 میلیارد تومان رسید.

پس از اجرای رویه جدید معاملاتی سرمایه‌گذاران با توجه به عدم ‌آشنایی در حالت انتظار قرار گرفته بودند که بعد از گذشت چند روز و آشنایی سرمایه‌گذاران ضمن بازگشت رونق به معاملات، ارزش دادوستد سهام در بورس به مرز 300 میلیارد تومان نزدیک شد.

پیش از اجرای طرح ویژه سازمان بورس برای حمایت از سرمایه‌گذاران خود، ارزش معاملات در محدوده 300 میلیارد تومان در گردش بود که امروز شاهد رسیدن این میزان ارزش به همین محدوده با توجه به اجرای رویه جدید معاملاتی هستیم.

امروز بازار شاهد بازگشت بزرگترین هلدینگ پتروشیمی بورسی بود که با استقبال سرمایه‌گذاران در محدوده متعادل مثبت معامله شد و همین امر موجب تأثیر مثبت آن بر شاخص شد امروز با تعدیل مثبت پیش‌بینی سود گروه‌های بانکی و پالایشی اکثر این نمادها تأثیر مثبت بر شاخص گذاشتند، به طوری که در پایان معاملات امروز پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، پالایش نفت تبریز، بانک صادرات و هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین تأثیر را بر شاخص گذاشتند.

امروز اکثریت نمادها در وضعیت سبز قرار داشته و تعداد اندکی از نمادها با کاهش قیمت معامله شدند.

امروز سایپا آذین، شهد ایران، پشم شیشه، کابل البرز، چرخش‌گر، پارس سوئیچ و ریخته‌گری تراکتورسازی بیشترین کاهش قیمت و در مقابل کنترل‌خوردگی تکینکو، گروه دارویی سبحان و سیمان داراب پس از بازگشایی بیشترین افزایش قیمت و در ادامه ایران ملینوس، قند هگمتان، البرز دارو و دارویی رازک بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در فرابورس هم شاخص پا به پای بورس تهران با افزایش به 763 واحد رسید که بیشترین تأثیر مثبت را در گروه بانکی، بانک گردشگری، بانک سرمایه و بانک دی داشتند و در گروه پالایشی و دارویی هم پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، نفت ایرانول و سبحان دارو بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

امروز در فرابورس نمادهای افرانت، بیمه سامان، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، عمران و توسعه شاهد، آس‌پ و پالایش نفت لاوان بیشترین افزایش قیمت و در مقابل امتیاز تسهیلات مسکن در اکثر ماه‌ها بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها