کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قيمت‌های افزايش يافته لبنيات برگشت


کد خبر : ۳۵۶۵۳پنجشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸:۱۶۳۵۵ بازدید

درحالي كه شواهد در بازار نشان از تغيير نكردن قيمت برخي محصولات لبني دارد كه به صورت غيرقانوني افزايش يافته بود، دبير انجمن صنفي ...

درحالي كه شواهد در بازار نشان از تغيير نكردن قيمت برخي محصولات لبني دارد كه به صورت غيرقانوني افزايش يافته بود، دبير انجمن صنفي صنايع لبني با اشاره به بازگشت قيمت‌هاي افزايش يافته برخي محصولات لبني اعلام كرد كه برخي برندها كه قيمت محصولات‌شان را افزايش داده‌اند تخلفي مرتكب نشده‌اند چرا كه پيش از آن به دليل افزايش رقابت‌پذيري و سهم خود در بازار تا حدي كه اجازه داشتند قيمت‌شان را افزايش نداده بودند.

برخي صنايع لبني در نخستين روزهاي امسال پس از تعطيلات نوروزي اقدام به افزايش قيمت بعضي محصولات خود كرده بودند كه از نظر سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به عنوان يك تخلف شناخته شده مقرر شده بود تا آنها قيمت‌هاي خود را به حالت سابق برگردانند. با وجود اينكه قيمت برخي اقلام تاكنون تغييري نكرده است، رضا باكري - دبير انجمن صنفي صنايع لبني - به ايسنا گفت: چند برند كه اقدام به افزايش قيمت محصولات خود كرده بودند، نرخ‌هاي خود را به حالت گذشته برگرداندند و منتظر تصميم سازمان حمايت براي اصلاح قيمت‌هاي‌شان هستند، چرا كه معتقدند با افزايش هزينه‌هاي توليد در سال جديد مواجه شده و اگر قيمت‌هاي‌شان اصلاح نشود، ترازشان منفي خواهد شد و زيان‌ده مي‌شوند.

وي افزود: برخي صنايع لبني كه قيمت تعدادي از محصولات خود را افزايش داده بودند، تخلفي مرتكب نشدند چرا كه پيش از اين اجازه افزايش قيمت داشتند اما به دليل افزايش قدرت رقابت و سهم در بازار محصولات لبني اين كار را انجام نداده بودند. بنابراين تخلفي از سوي آنها صورت نگرفته است. گرچه افزايش ناگهاني قيمت از سوي يك برند در بازار محصولي خاص مانند صنايع لبني در صورت داشتن مجوز و شرايط حال حاضر بازار لبنيات تخلف نيست اما چنين فرهنگي در جامعه و بازار وجود ندارد و باعث مي‌شود تا بي‌نظمي در بازار يك محصول به وجود بيايد و از سوي ديگر اين شايبه در بين مردم ايجاد شود كه قيمت يك محصول افزايش يافته است.

وي تاكيد كرد: سازمان حمايت بايد درباره قيمت و نرخ‌گذاري محصولات غذايي خاص مانند صنايع لبني تصميمات و استراتژي جديد و به روزتري اتخاذ كند، به گونه‌اي كه قيمت اين محصولات بتواند به صورت شناور تغيير كند. يعني كارخانه‌ها بتوانند هنگام كمبود يا مازاد محصول نرخ‌هاي خود را در راستاي منافع توليدكننده و مصرف‌كننده تغيير دهند. به عنوان مثال صنايع لبني بتوانند در پايان هر هفته قيمت‌هاي خود را براي عرضه محصولات مازاد هفته خود پايين‌تر بياورند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها