کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش 2 برابری صادرات ایران به 30 کشور آفریقایی


کد خبر : ۳۵۶۰۹سه شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۳۳۵۱۳ بازدید

به گفته مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت، هرچند صادرات ایران به 30 کشور آفریقایی در سال گذشته ...

به گفته مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت، هرچند صادرات ایران به 30 کشور آفریقایی در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، اما بازار تجاری ایران و مصر در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ دچار انحراف شده است.

فرزاد پیلتن در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر که صادرات ایران به ۳۰ کشور آفریقایی در سال ۱۳۹۵ افزایش ۱۰۰ درصدی یافته است، خاطر نشان کرد: در مجموع ۵۴ کشور آفریقایی وجود دارد که ایران با حدود ۴۰ کشور از این تعداد دارای رابطه تجاری است.

وی در مورد بیشترین مواد صادراتی از ایران به کشورهای آفریقایی گفت: شیرینی، شکلات، روغن‌های صنعتی، مواد پتروشیمی، قیر و مصالح ساختمانی از عمده موارد صادراتی ایران به کشورهای آفریقایی هستند.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه از انحراف در بازار تجاری ایران و مصر خبر داد و اظهار کرد: ارزش دلاری صادرات انجام شده از ایران به مصر طی سال ۱۳۹۴ حدود ۳۱۰ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۹۵ میلیون دلار رسیده است که این موضوع نشان‌دهنده انحراف در بازار تجاری دو کشور است.

پیلتن افزود: زمانی که با افزایش یا کاهش شدید حجم تجاری میان دو کشور روبه‌رو هستیم این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مورد مصر نیز یا این کشور بازار جدیدی پیدا کرده و نیاز خود را از آنجا تامین می‌کند و یا این‌که ایران کالاهای تجاری خود را به کشور دیگری می‌فرستد و ما نیز بازار جدیدی پیدا کرده که این مساله باید مورد بررسی قرار گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها