کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه اعتراض به رد صلاحیت نمایندگان در انتخابات


کد خبر : ۳۵۵۹۹دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۱۴۸۲۶ بازدید

بعد از آنکه کواکبیان از عدم احراز صلاحیت خود و همکارانش در انتخابات ریاست جمهوری گله کرد،‌ مازنی نیز گفت: قانون انتخابات باید شفاف ...

بعد از آنکه کواکبیان از عدم احراز صلاحیت خود و همکارانش در انتخابات ریاست جمهوری گله کرد،‌ مازنی نیز گفت: قانون انتخابات باید شفاف و بدون نیاز به تفسیر سلیقگی شرایط نامزدها، زمینه را برای ثبت نام و جلوگیری از رد یا تایید صلاحیت سلیقگی فراهم کند.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام مازني نماينده‌اي كه ايده گفت‎وگوي ملي را در مجلس بيان و پيگيري كرده بود،‌ در نطق ميان دستور امروز خود گفت: طرح گفت‎وگوي ملي در پارلمان از سوي نمايندگان محترم و شخصيت هاي تاثير گذار درون و برون مجلس به ويژه رئيس فراكسيون اميد و رئيس مجلس مورد استفبال گرفت.  انتظار دارم در راستاي اصلاح رويه هاي جاري در نظام قانون گذاري، زمينه سازنده گفت و گوي اقناعي بين نمايندگان مجلس فراهم شود تا الگويي براي نحله هاي سياسي و اجتماعي در سطح كشور شود.

او ادامه داد: رئيس مجلس در جلسه غيرعلني مجلس، 23 مورد از  مشكلات كشور را بر شمردند و بر ضرورت اصلاح روش قانون گذاري تاكيد كردند. به نظر مي رسد تشكيل هسته گفت و گوي ملي در مجلس نخستين گام براي تعيين اولويت ها و راه هاي رسيدن به اهداف مشترك همه جناح هاي سياسي است. نمايندگان محترم بياييد براي حل مشكلات غير سياسي به يك تفاهم بزرگ سياسي بيانديشيم و راه آن گفت و گو است.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس معتقد است: «براي حل معضل آسيب هاي فرهنگي،‌ مسئله قاچاق و محيط زيست،‌ اصلاح نظام بانكي و بسياري از بحران هاي جاري راهي جز گفت و گو و تفاهم نداريم. در آستانه انتخابات قرار داريم،‌ انتخابات نمادي از گفت و گوي مردم و حاكميت است. در انتخابات مردم با زباني شيوا با حاكميت سخن مي‎گويند و حاكميت نشان مي‎دهد گوشي شنوا براي شنيدن دارد. پس انتخابات نماد گفتگو است.

مازني با اشاره به ابلاغ سياست هاي كلي انتخابات از سوي رهبري، تصريح كرد: اين ابلاغيه راه را براي قانون انتخابات هموار ساخت. قانون انتخابات بايد شفاف و بدون نياز به تفسير سليقگي شرايط نامزدها، زمينه را براي ثبت نام و جلوگيري از رد يا تاييد صلاحيت سليقگي فراهم كند.

اين عضو فراكسيون اميد،‌ ادامه داد: تعداد زيادي از نمايندگان مجلس از اصلاح طلبان و اصولگرايان كه داراي سابقه بودند،‌ احراز صلاحيت نشدند. از فعالان سياسي دو جناح اصلي درون نظام تقاضا مي كنم به جاي تشكيل شوراها و جبهه هاي موسمي همين دو جريان را به نام دو يا سه حزب يا جبهه فراگير شناسنامه دار به ثبت برسانند. ما به احزاب فراگير نياز داريم. نه اينکه جبهه هاي موسمي در فقدان احزاب، با نامزدهاي بي برنامه وارد عرصه انتخابات شوند و به ناحق به شخصيت غير حزبي خويش مباهات كنند و بعد از مدتي خود و حاميانشان شانه از مسئوليت خالي كنند!

او با اشاره به انتخابات شوراها،‌ گفت: شوراها پارلمان شهري هستند نه پارلمان شهرداري، اعضاي شورها بايد از خبرگان،‌ فن سالاران،‌ متخصصان و زنان و جوان پويا باشند. بايد با پرهيز از انحصار طلبي راه را براي شوراهاي آينده هموار سازيم.

مازني افزود: از  دولت يازدهم به خاطر آوار برداري از ويرانه ناشي از تصميم‏‎هاي نادرست داخلي و سوء نيت خارجي تشكر مي‌كنم. ايران پس از برجام، سرزمين آماده اي است كه براي كاشت،‌ داشت و برداشت به مديران عاقل نياز دارد. مديراني در امتداد انديشه امام، سياست هاي رهبري و اعتدال هاشمي و نجابت خاتمي. البته ملت ايران رفيق نيمه راه نيست و راه اميد و اعتدال را تا 1400 ادامه خواهد داد.

گفتني است در جلسه علني امروز، يك عضو ديگر فراكسيون اميد نيز به دليل احراز صلاحيت نشدن همكارانش، گله كرده بود. كواكبيان كه در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم به عنوان كانديداي حزب مردم سالاري ثبت نام كرده بود،‌ از سوي شوراي نگهبان صلاحيتش احراز نشد و بر اين اساس از گردونه رقابت انتخاباتي،‌ خارج گشت. اين نكته موجب شد تا اين نماينده اصلاح طلب مجلس در لفافه و با تكيه بر اصل 67 و 115 قانون اساسي،‌ نسبت به اين اتفاق اعتراض كند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها