کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واریز حقوق بازنشستگان با احکام جدید/ کف حقوق به یک میلیون و 150 هزار تومان رسید


کد خبر : ۳۵۵۹۶دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۲۶۵۳۹۶ بازدید

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امسال با تزریق بودجه 2200 میلیارد تومانی، کف حقوق بازنشستگان را به یک میلیون و ...

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه امسال با تزریق بودجه 2200 میلیارد تومانی، کف حقوق بازنشستگان را به یک میلیون و 150 هزار تومان رساندیم؛ امید است طی دوره 5 ساله بتوانیم خسارت ناشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان را جبران کنیم گفت: احکام جدید بازنشستگان 30 فروردین صادر و حقوق‌ها واریز شد. 

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، محمود اسلامیان در نشستی خبری با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری حدود یک میلیون و 324 هزار بازنشسته را تحت پوشش دارد گفت: تک تک این بازنشستگان عمر خود را صرف آبادانی و خدمت به این کشور کرده اند. 
 
وی افزود: دو معضل جدی در حوزه بازنشستگی داشته‌ایم که برای واکاوی این معضلات پژوهش هایی با حضور مشاوران بین المللی انجام شده که نتایج آن در این خصوص را طی ماه آینده اعلام می کنیم. 
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به دو مشکل اساسی بازنشستگان گفت: مورد نخست مشکلات معیشتی ناشی از حقوق است. دوره ای تورم بالا بوده است که تبعاتی داشت. طی هشت سال دولت قبل بر اساس گزارش بانک مرکزی تورم بالا بوده و افزایش حقوق ها متناسب با نرخ تورم نبود. 
 
کاهش 43 درصدی قدرت خرید بازنشستگان طی سال‌های 89 تا 92 
 
اسلامیان ادامه داد: به عنوان مثال در سال 90 تورم 21.5درصد بوده اما حقوق ها 10 درصد افزایش پیدا کرده است. طی سال های 89 تا 92 ظرف چهارسال قدرت خرید بازنشستگان 43 درصد کاهش یافت. اگر واقع گرایانه این مسائل را تحلیل کنیم این امید هست که مشکلات این چنینی تکرار نشود. 
 
وی با بیان اینکه مشکل دوم تبعیض حقوق بازنشستگان است عنوان کرد: در این مدت دو اتفاق خوب رخ داد که باید از دولت و مجلس قدردانی کنیم. سعی شد با کاهش تورم در چهار سال گذشته و افزایش حقوق ها بیش از نرخ تورم، قدرت خرید بازنشستگان جبران شود. 
 
ترمیم 32 درصدی حقوق بازنشستگان در چهار سال اخیر/ کف حقوق بازنشستگان به یک میلیون و 150 هزار تومان رسید 
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به ترمیم 32 درصدی حقوق بازنشستگان در چهار سال اخیر عنوان کرد: علاوه بر این با تصویب بودجه 600 میلیارد تومانی حداقل حقوق از 750 هزار تومان به 900 هزار تومان در سال 95 رسید. 
 
وی افزود: برای امسال نیز با تزریق بودجه 2200 میلیارد تومانی، کف حقوق بازنشستگان را به یک میلیون و 150 هزار تومان رساندیم و امید است طی دوره 5 ساله بتوانیم خسارت ناشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان را جبران کنیم. 
 
اسلامیان با بیان اینکه شبانه روزی کار کردیم تا فروردین ماه به قول خود عمل کنیم گفت: 30 فروردین ماه احکام جدید بر مبنای افزایش پلکانی حقوق صادر و واریز شد. 
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به اجرای پرداخت متمرکز حقوق در 26 استان در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: امسال واریز حقوق همه استان ها به صورت متمرکز واریز می شود. 
 
وی ادامه داد: به 739 هزار نفر وام ضروری پرداخت کردیم. بیمه عمر و حوادث به 5 میلیون تومان افزایش یافت. خدمات بیمه تکمیلی از محل منابع صندوق ارائه شد. 26 هزار بیمار خاص داریم که نسبت به کل کشور جمعیت تحت پوشش ما بالاست اما تلاش می کنیم برای درمان آنها کوتاهی نکنیم. 
 
اعزام بیش از 400 هزار بازنشسته به سفرهای سیاحتی و زیارتی/ افزایش تعداد هواپیماهای " آسمان" از 9 به 21 فروند 
 
اسلامیان با اشاره به اعزام بیش از 400 هزار بازنشسته به سفرهای سیاحتی و زیارتی گفت: هولدینگ های تخصصی در صندوق ایجاد و روند سودآوری شرکت ها در چهار سال گذشته بسیار خوب بود که سال 95، به بالای 2000 میلیارد تومان رسید. 
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: هواپیمایی آسمان متعلق به صندوق بازنشستگی با 3000 پرسنل، 9 فروند هواپیما داشت که اکنون به 21 فروند رسیده است. قراردادی هم منعقد شده برای ورود 30 فروند هواپیمای جدید که باید مراحل اخذ مجوزها را طی کند. 
 
بازگشت برخی اموال از دست رفته صندوق 
 
وی افزود: پروژه فولاد در بندعباس راه اندازی شده و در روزهای اخیر افتتاح خواهد شد. هزار میلیارد تومان ارزش این سرمایه گذاری است. اموالی از صندوق هم رفته بود که بازگشته است و دو پرونده درباره پتروشیمی جم و شرکت ملی نفتکش باقی مانده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها