کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میانگین مالیات 70 درصد پرونده تنها 1 میلیون تومان است


کد خبر : ۳۵۵۹۳دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴:۲۵۲۰۹۶ بازدید

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر میانگین مالیات 70 درصد پرونده‎های مالیاتی زیر یک میلیون تومان است که این موضوع ...

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در حال حاضر میانگین مالیات 70 درصد پرونده‎های مالیاتی زیر یک میلیون تومان است که این موضوع باعث افزایش هزینه‎های وصول مالیات شده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سازمان امور مالیاتی، سیدکامل تقوی نژاد در مراسم تودیع مدیر سابق و معارفه مدیر جدید طرح جامع مالیاتی گفت: رضایت حداکثری مودیان جزو دغدغه‌های اصلی سازمان است و اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، مهمترین گام برای افزایش رضایتمندی مودیان محسوب می‌شود.

وی پیشبرد طرح جامع مالیاتی و توسعه آن را از اقداماتی برشمرد که در نوع خود در کشور بی‌بدیل و اثرات اجرای آن بسیار گسترده بوده و منافع بسیاری برای اقتصاد کشور به ارمغان خواهد آورد.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: نظام مالیاتی در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به عنوان محرک رشد اقتصادی و همچنین عامل تامین پایدار درآمدهای دولت دیده شده و از این جهت یکی از مهمترین برنامه‌های نظام مالیاتی، افزایش کارآیی سازمان است که البته با اجرای طرح جامع مالیاتی، این هدف محقق خواهد شد.

تقوی‌نژاد، با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی اولویت‌دارترین برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی و عظیم‌ترین پروژه IT اقتصاد کشور است، گفت : آثار اجتماعی این طرح و دامنه تاثیرات آن بسیار گسترده بوده و به نوعی همه مردم با آن در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: اجرای عدالت یکی از اصلی‌ترین اهداف سازمان است و برای تحقق کامل آن باید در چارچوب طرح جامع مالیاتی حرکت کنیم تا بتوانیم مالیات حقه و عادلانه را از مودیان اخذ کنیم.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین خاطرنشان کرد: آثار و برکات طرح جامع مالیاتی حتی از زاویه اخلاق نیز پررنگ است چرا که در سایه این طرح، اقتصاد کشور شفاف شده، مالیات عادلانه وصول شده و سلامت نظام اداری نیز ارتقا می‌یابد .

تقوی‌نژاد همچنین یکی از ضرورت‌های اجرای این طرح را کاهش هزینه‌های وصول مالیات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میانگین مالیات ۷۰ درصد پرونده‌های مالیاتی زیر یک میلیون تومان است که این موضوع باعث افزایش هزینه‌های وصول مالیات شده است که با اجرای طرح جامع مالیاتی و با تکیه بر اطلاعات صحیح، تنها مودیان پرریسک و منابع اولویت‌دار رسیدگی خواهند شد و همچنین پرونده‌ها با سرعت بالایی رسیدگی می‌شوند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح جامع مالیاتی، پرورش نیروی انسانی متخصص، با استعداد و خلاق است، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای طرح جامع مالیاتی، جزو ذخیره‌های ارزشمند و سرمایه‌های مهم سازمان به شمار می‌روند و ماحصل تلاش آنها، اجرای طرحی است که با هیچ پروژه اقتصادی دیگری در کشور قابل مقایسه نیست و کار بزرگی که در این مجموعه صورت گرفته نیز از مجموع کارهایی که در سازمان‌های اقتصادی انجام گرفته بزرگتر و تخصصی‌تر است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، سامانه‌های طرح جامع مالیاتی به‌طورکامل توسط متخصصین داخلی مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرند و نرم‌افزارهای آن بومی‌سازی شده و کد منبع محصول ارایه شده در قالب سامانه یکپارچه مالیاتی و دانش فنی آن توسط شرکت خارجی به متخصصان داخلی انتقال یافته است.

تقوی‌نژاد در ادامه با اشاره به برخی از تحولات حوزه طرح جامع مالیاتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و اخذ معاملات از طریق پورتال به صورت الکترونیکی و استفاده سیستمی از اطلاعات برای تشخیص عادلانه مالیاتی، گام مهمی در جهت اجرای عدالت مالیاتی و مقابله با فرار مالیاتی برداشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر نرم افزار یکپارچه مالیاتی برای اکثر منابع مالیاتی طراحی و تولید شده و غالب خدمات مالیاتی از جمله اخذ اظهارنامه در تمام منابع مالیاتی شامل مشاغل، شرکت‌ها، ارزش افزوده، حقوق، مشاغل خودرو، مستغلات، به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد و همچنین امکان پرداخت الکترونیکی مالیات در کلیه منابع اصلی و دریافت الکترونیکی صورت معاملات فصلی فراهم گردیده که باعث حذف مراجعات حضوری مردم به ادارات مالیاتی و تسریع در امر خدمت‌رسانی شده است.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ادارات‌کل امور مالیاتی در زمینه زیرساخت، ارتباطات فی مابین ادارات با مرکز استان و مرکز استان با مرکز اصلی سازمان به منظور اجرای سامانه یکپارچه مالیاتی در حال انجام است و در آینده ای نزدیک نظام مالیاتی و اقتصاد کشور از برکات این طرح عظیم بهره مند خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها