کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه 96


کد خبر : ۳۵۵۸۵دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۲۶۱۳۰۶ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در شرایطی با افت حدود یک درصدی روبرو شده است که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در شرایطی با افت حدود یک درصدی روبرو شده است که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو به همراه مارین لوپن رهبر جبهه ملی به دور دوم انتخابات راه یافته اند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از سایت طلا، پیروزی ماکرون در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موجب افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.9 درصد کاهش به کمتر از 1274 دلار رسیده است. قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز برای لحظاتی به کمتر از 1265 دلار رسیده بود که این پایین ترین رقم از 11 آوریل بوده است.

نتایج اولیه نشان می دهد که ماکرون در انتخابات روز یکشنبه فرانسه با اختلاف ناچیزی نسبت به لوپن به پیروزی رسیده و باید دو هفته دیگر در دور دوم انتخابات با رهبر جبهه ملی فرانسه رقابت کند.

این در شرایطی است که هنوز نگرانی هایی درباره مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود دارد. با انتشار اخبار مربوط به انتخابات فرانسه، ارزش یورو در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده است. شاخص سهام آمریکا اروپا و آسیا نیز با رشد چشمگیری روبرو شده است.

کره شمالی روز یکشنبه تهدید کرد که برای حمله به ناو هواپیمابر آمریکایی آماده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.52 درصد افزایش به بیش از 858 تن رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند برای تحولات قیمت طلا مهم و تاثیر گذار باشد.

برگزاری نشست مهم بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و اعلام نرخ بهره جدید نیز عامل مهم دیگری برای قیمت طلا خواهد بود. بانک مرکزی ژاپن نیز طی روزهای آینده نشست مهمی را برگزار خواهد کرد و در این نشست درباره سیاست های پولی جدید تصمیم گیری می کند. آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال نیز جمعه منتشر می شود.

تحلیل تکنیکال وانگ تائو نیز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بین 1265 تا 1282 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها