کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حال ناخوش وب‌سایت‌های فروش مسکن


کد خبر : ۳۵۵۷۷دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸:۳۵۲۸۶۴ بازدید

عدم اعتماد مردم به خرید و فروش مسکن در فضای مجازی شرایطی را به وجود آورده تا اکثر سایت‌هایی که طی دو سه سال اخیر راه‌اندازی ...
حال ناخوش وب‌سایت‌های فروش مسکنحال ناخوش وب‌سایت‌های فروش مسکن

عدم اعتماد مردم به خرید و فروش مسکن در فضای مجازی شرایطی را به وجود آورده تا اکثر سایت‌هایی که طی دو سه سال اخیر راه‌اندازی شده‌اند حال و روز خوبی نداشته باشند و در استانه تعطیل شدن قرار بگیرند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از تسنیم، سال 95 گرچه بازار مسکن رکود شدیدی را پشت‌سر گذاشت اما در عین حال سایت‌های فروش مسکن یکی پس از دیگری با حضور یا بدون حضور دست‌اندرکاران این بخش رونمایی شدند.

در کنار تلاش‌های دولت برای ورود بی خطر مسکن به دوران رونق، چند وقتی است سایت‌هایی با هدف "واسطه‌گری بین خریدار و مشاوران املاک" قدم به عرضه فضای مجازی کشور گذاشته اند. گرچه این سایت‌ها تقریبا از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما از ابتدای امسال این سایت‌ها یکی پس از دیگری اعلام وجود کردند.

اواسط تابستان 95 رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک در حاشیه معرفی یک وبسایت‌ فروش مسکن با بیان این‌که کاندیدای اتحادیه مشاوران املاک باید سواد آی تی داشته باشد، گفته بود: معتقدم پول‌ها نباید به بانک‌ها برود و باید در دست مردم باشد که در این صورت موجبات فراهم شدن برنامه‌های اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

قلی‌خسروی با اشاره به این که کاهش سود بانکی یکی از مولفه‌های مورد نیاز برای رونق بازار مسکن است، تصریح کرد: باید مانند سال 85، بانک‌های خصوصی 80 درصد قیمت یک خانه را وام پرداخت کنند، البته نه این‌که فردی خانه خود را به همسرش فروخت و رفت یک خانه کوچکتر را با استفاده از وام خرید.

این  در حالی بود که 24 ساعت پس از این اظهارات رییس فعلی اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این‌که وب‌سایت املاک باید از اتحادیه مشاوران املاک مجوز داشته باشند به تسنیم گفت:‌ هرگونه فعالیت این گونه سایت‌ها غیرقانونی است.

عقبایی در خصوص فعالیت سایت‌های املاک در بازار مسکن، اظهار کرد:‌ فعالیت این سایتها غیرقانونی است و باید مجوزهای لازم را از اتحادیه مشاوران املاک دریافت کنند.  این سایت‌ها همچنین باید از وزارت ارشاد مجوز فعالیت داشته باشند، از سوی دیگر بنگاه‌های املاک نیز باید با هماهنگی اتحادیه مشاوران املاک با این قبیل سایت‌ها همکاری داشته باشند.

وی  چند ماه بعد (آذرماه 95)  با  بیان این‌که "به‌عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک می‌ترسم خانه‌ای را خریداری کنم و آرامش و آسایش لازم را نداریم، گفت: در بازار مسکن کشور خرید ملک یک ریسک است چراکه اطلاعات دلال یا واسطه برای انجام قرارداد کامل نیست. این عدم دسترسی مشاوران املاک به اطلاعات ملک بعضا باعث تضییع حقوق متعاملین شده و به سمت و سویی می‌رود که متاسفانه دلال محکوم به تبانی می‌شود.

به گزارش تسنیم، در حال حاضر سایت‌های متعددی در حوزه خرید و فروش مسکن وارد شده‌اند که با یک سرچ ساده در گوگل می‌توان نمونه‌های بسیار زیادی از آنها را مشاهده کرد. این سایت‌های با شعارهای خوش آب و رنگ کار خود را آغاز کردند. چه آن‌که مدیر یکی از همین سایت‌ها مردادماه سال گذشته با این ادعا که "ما کار تبلیغات را برای آژانس‌های املاک را با هدف تسهیل شغل  آنها انجام می‌دهیم" گفته بود: با تراکنش مالی املاکی‌ها کاری نداریم و کمیسیونی نیز بابت فروش یا اجاره دریافت نمی‌کنیم، تنها بابت آگهی‌هایی مبالغی را دریافت می‌کنیم.

وی بیان کرد: به دنبال پیگیری یک فلسفه ساده هستیم، اگر فردی می‌خواهد یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی خود را بگیرد باید یک دیتای (اطلاعات) جامع را در اختیار داشته باشد، در درجه دوم اطلاعات به روز موجود باشد و در درجه سوم هم این اطلاعات قابلیت به اشتراک گذاشتن را داشته باشد.

این در حالی است که شواهد و قرائن بازار خرید و فروش مسکن بیانگر واقعیت‌های انکارناپذیری است که در آن سایت‌های فروش املاک جایی ندارند. در واقع مردم با وجود برخی "حمایت‌ها" هنوز به فضای مجازی و وب‌سایت فروش املاک و مستغلات اعتماد ندارند. عدم استقبال مردم نیز شرایطی را به وجود آورده تا وضعیت وب‌سایت‌های فروش مسکن خوب نباشد و دوران سختی را پشت‌سر بگذارند.

پیگیری‌های تسنیم حاکی از آن است که این سایت‌ها به دلیل بازار کساد حال و روز خوشی ندارند و به دنبال تعدیل نیرو و در ادامه تعطیل کردن کسب و کار خود و ورود به حوزه‌های دیگر اقتصادی هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها