کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعدام براساس میزان مواد مخدر حذف شد


کد خبر : ۳۵۵۷۰یکشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳:۴۷۱۲۷۵۰ بازدید

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با یادآوری تعیین تکلیف طرح تعدیل مجازات اعدام، گفت: تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان موادمخدر محکوم به مجازات اعدام نمی‌شوند.

در تشریح جلسه امروز ( یکشنبه 3 اردیبهشت ماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با موادمخدر و الحاق موادی به آن که یک فوریت آن در آذرماه 95 در مجلس به تصویب رسید در این جلسه تعیین تکلیف  شد.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در نشست امروز ماده واحده این طرح به تصویب رسید که بر اساس این مصوبه مرتکبین جرائم این قانون که برای آنان مجازات اعدام یا حبس ابد تعیین شده در صورت احراز یکی از شرایط ذیل، مفسد فی الارض محسوب شده و به مجازات اعدام و مصادره کل اموال با رعایت تبصره 5 ماده 19 قانون مجازات اسلامی محکوم و در سایر مواردی که در قانون مذکور اعدام یا حبس ابد در نظر گرفته شده، مرتکب به بیش از بیست و پنج سال تا سی سال حبس درجه یک و جزای نقدی بیش از یک میلیارد ریال تا ده میلیارد ریال محکوم می‌شود.

وی با یادآوری شرایطی که مرتکبین محکوم به مجازات اعدام می‌شوند، یادآور شد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، مواردی که مباشر جرم یا حداقل یکی از شرکا حین ارتکاب سلاح سرد یا گرم کشیده یا سلاح گرم را به قصد استفاده حمل کند و در صورتی که مرتکب نقش سازماندهی یا مدیریت یا سرکردگی یا پشتیبانی مالی و یا سرمایه گذاری داشته یا از اطفال و نوجوانان کمتر از 18 سال با مهجورین برای ارتکاب جرم استفاده کند محکوم به مجازات اعدام می‌شود.

نوروزی ادامه داد: همچنین در مواردی که مرتکب به علت ارتکاب جرایم موضوع این قانون سابقه محکومیت قطعی اعدام یا حبس ابد بیش از 15 سال داشته باشد هم محکوم به اعدام می‌شود اما بند (ت) این طرح که مربوط به وضعیت تولید، ساخت، توزیع  یا فروش مواد مخدر بود ( بیش از پنجاه کیلوگرم مواد مخدر سنتی مانند تریاک و بیش از یک کیلوگرم مواد مخدر صنعتی) حذف شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حقیقت مجازات اعدام برای مجرمانی که اقدام به تولید، توزیع، فروش یا وارد کردن مواد مخدر کنند حذف شد و مجازات حبس ابد برای آنها در نظر گرفته خواهد شد مگر آنکه از سلاح گرم یا سرد استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآور بررسی لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به عنوان دومین دستور کمیسیون، گفت: لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در ادامه این جلسه مطرح شد اما بررسی دقیق‌تر جزئیات این لایحه به جلسات بعد کمیسیون موکول شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها