کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام‌یک از این 6 نفر رئیس جمهور آینده ایران خواهند شد؟


کد خبر : ۳۵۴۶۳جمعه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰:۴۶۲۶۲۰۹ بازدید

شب گذشته (پنجشنبه شب) اسامی داوطلبین احراز صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اعلام شد و ...
کدام‌یک از این 6 نفر رئیس جمهور آینده ایران خواهند شد؟کدام‌یک از این 6 نفر رئیس جمهور آینده ایران خواهند شد؟

شب گذشته (پنجشنبه شب) اسامی داوطلبین احراز صلاحیت شده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اعلام شد و بر این اساس آقایان حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، حجت الاسلام روحانی، محمد باقر قالیباف، اسحاق جهانگیری، سید مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا به عنوان 6 کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در روز 29 اردیبهشت انجام می‌گیرد، انتخاب شدند.
 
به گزارش ایران‌جیب به نقل از میزان، کار بررسی احراز صلاحیت 1636 داوطلب ثبت نام کرده برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، از روز یکشنبه 27 فروردین ماه در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات آغاز شد و شورای نگهبان به صورت جدی و جهت اعمال نظر نهایی پیرامون احراز صلاحیت داوطلبین از روز چهارشنبه جلسات خود را به صورت فشرده آغاز کرد.
 
به موجب تبصره ماده 57 قانون انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان می‌توانست مهلت 5 روزه احراز صلاحیت داوطلبین را برای مدت 5 روز دیگر یعنی تا پنجم اردیبهشت تمدید کند اما گویا اعضای شورای نگهبان نیازی به این تمدید ندیدند و در جلسه دیشب اسامی احراز صلاحیت شدگان را اعلام کردند.
 
از آنجاییکه  برای انتخابات ریاست جمهوری باید شرایط اصل ۱۱۵ قانون اساسی در داوطلبان احراز شود،عدم تأیید یا رد صلاحیت مطرح نیست، بنابراین در قانون فرصتی برای اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها پیش‌بینی نشده است و به نظر می‌رسد همان 6 شخصیت فوق‌الذکر اعلام شده، کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باشند.
 
با عنایت به اعلام کاندیداهای نهایی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور، به استناد ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری، رسما تبلیغات برای این 6 نامزد از امروز آغاز می‌شود و تا پایان روز ۲۷ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
 
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به سوابق اجرایی 6 نامزد احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم:
 
 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی
 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی اکنون با حکم مقام معظم رهبری تولیت آستان مقدس رضوی است و در مدت حدود یکسالی که این سمت را برعهده دارد منشاء خدمات و آثار خیر فراوانی برای زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده است.
 
وی همچنین نماینده دوره کنونی(پنجم) مجلس خبرگان نیز می‌باشد و در دوره قبلی(چهارم) این مجلس نیز به نمایندگی از طرف مردم خراسان در آن حضور داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین دارای یک پیشینه درخشان قضایی است؛ وی دادستانی شهرهای کرج و همدان و تهران، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، معاون اولی قوه قضائیه و دادستانی کل کشور را در کارنامه قضائی پربار خود دارد.
 



 حجت‌الاسلام حسن روحانی
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی 

حجت‌الاسلام حسن روحانی که رئیس دولت یازدهم محسوب می‌شود، از دیگر کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است؛ وی پیشتر در مجالس اول تا چهارم حضور داشت؛ روحانی در زمان دفاع مقدس جانشین قائم مقام فرماندهی کل قوا بود؛ وی به مدت 20 سال دبیر و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بود. ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت دیگر سمتی بود که روحانی پیش از ریاست جمهوری به آن اشتغال داشت.
 



 محمد باقر قالیباف
 
 محمد باقر قالیباف
 
محمد باقر قالیباف هم که از سوی شورای نگهبان به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم احراز صلاحیت شده است، حدود 12 سال است که به عنوان شهردار تهران به فعالیت می‌پردازد و در این یک دهه و اندی توانسته است پایتخت ایران اسلامی را به لحاظ شاخص‌های مختلف توسعه شهری به ارتقاء چشمگیر در سطح جهانی برساند.
 
قالیباف پیشتر در فرماندهی کل نیروی انتظامی نیز تحولات شگرفی را در بُعد سخت‌افزاری و نرم افزاری در این نیروی حافظ امنیت شهروندان بوجود آورده بود؛ وی همچنین در دوران دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشت و مدتی به عنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران و همچنین فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به فعالیت مشغول بود.
 



 اسحاق جهانگیری
 
 اسحاق جهانگیری
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس دولت یازدهم نیز توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شده است؛ استانداری اصفهان، نمایندگی ادوار دوم و سوم مجلس و تصدی وزارت صنایع از سمت های مهم جهانگیری بوده است.
 



 سید مصطفی میرسلیم
 
 سید مصطفی میرسلیم 
 
سید مصطفی میرسلیم عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت که نامزد حزب موتلفه در انتخابات یاست جمهوری دوازدهم محسوب می‌شود نیز صلاحیتش برای فقها و حقوقدانان شورای نگهبان محرز شده است؛ تصدی وزارت فرهنگ، تصدی معاونت سیاسی وزارت کشور، سرپرستی نهاد ریاست جمهوری و سرپرستی شهربانی کل کشور از جمله مهم ترین مناصبی بوده که میرسلیم در آن حضور داشته است.
 



 سید مصطفی هاشمی طبا
 
 سید مصطفی هاشمی طبا 

سید مصطفی هاشمی طبا نیز در زمره 6 شخصیتی است که صلاحیتش برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم احراز شده است؛ وی پیش تر ریاست سازمان تربیت بدنی و تصدی وزارت صنایع را عهده دار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها