کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروهای جوان‌پسند; کیا سراتو بخریم یا مزدا3؟


کد خبر : ۳۵۳۷۱سه شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۵۹۱۱۸۹۵ بازدید

مزدا3 و کیا سراتو دو خودرو سواری هستند که توجه افراد زیادی به خصوص جوانان را به خود جلب کرده اند؛ در این گزارش به بررسی این دو خودرو ...
خودروهای جوان‌پسند; کیا سراتو بخریم یا مزدا3؟خودروهای جوان‌پسند; کیا سراتو بخریم یا مزدا3؟

مزدا3 و کیا سراتو دو خودرو سواری هستند که توجه افراد زیادی به خصوص جوانان را به خود جلب کرده اند؛ در این گزارش به بررسی این دو خودرو می پردازیم و مشخصات فنی، ایمنی، قیمت و امکانات آنها را باهم مقایسه خواهیم کرد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خبرماشین، مزدا3 خودرو سواری ژاپنی  است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید می‌شود. شرکت خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سال های 1386 تا 1389 و نسل دوم این خودرو در سال های 1389 تا 1393 در ایران کرد که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسما متوقف شد. در مجموع در سال 1393 تنها تعداد 11 دستگاه مزدا3 از خط تولید این خودرو در خودروسازی گروه بهمن خارج شد.
 

کیا سراتو بخریم یا مزدا3؟


با تغییر شرایط تجاری و بین المللی در سال 1394، قطعات این خودرو محبوب که عنوان پرفروش ترین مدل تاریخ خودروسازی شرکت مزدا را کسب کرده، مجددا به تهران ارسال شد و گروه خودروسازی بهمن، مجددا برنامه مونتاژ مزدا3 را در دستور کار خود قرار داد. این خودرو در آخرین ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در اسفند ۹5 و در گروه خودروهای با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره کیفی شد.

مزدا3 دارای سیستم تعلیق خشک، در کنار فضای محدود کابین که البته نشات گرفته از فرم آیرودینامیک خودرو است، سواری ناراحتی را برای سرنشینان رقم می زند. پیشرانه 4 سیلندر 2000 سی سی مزدا3، هر چند با سراتو هم حجم است اما با وجود حد اکثر توان و گشتاور موتور کمتر و وزن بیشتر خودرو نسبت به سراتو اما در مقایسه این خودروها با هم که توسط کارشناسان انجام شده است، پا به پای حریف کره ای می تاخت. 
 

کیا سراتو بخریم یا مزدا3؟


این نسل کیا سراتو نیز خودرویی است که تولید آن از تیرماه 93 در گروه خودروسازی سایپا در دو مدل با موتورهای 1600سی سی با گیربکس معمولی و موتور 2000 سی سی با گیربکس اتوماتیک آغاز شده است. کیا، طی سال های گذشته تغییرات متعددی روی سراتو اعمال کرده تا بتواند در این بخش بازار، مقابل رقبا، حرفی برای گفتن داشته باشد اما علی رغم بهبودهای حاصل آمده، سراتو در بحث کیفیت کلی، همچنان یک قدم عقب تر از رقبا است.
 

کیا سراتو بخریم یا مزدا3؟


کابین کیا، با وجود فضای پای عالی در عقب، از ضعف فضای سر رنج می برد. طراحی صفحه کیلومتر و داشبورد، با ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز، هیجان خاصی را در راننده ایجاد می کند. گیربکس این خودرو به خوبی وظیفه خود عمل کرده و کمترین تاخیر در تعویض دنده ها را دارد و با تکیه بر همین مزیت توانسته به شتاب صفر تا صد 10.3 ثانیه برسد. مصرف سوخت و نفوذ صدای پیشرانه به داخل خودرو از نقاط ضعف سراتو است. این خودرو در آخرین ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در اسفند ۹5 و در گروه خودروهای با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره کیفی شد.
 

ارزیابی

مزدا 3

کیا سراتو

قیمت (تومان)

118.000.000

99.000.000

IQS در سال آخر (تعداد عیوب اولیه، عبارت است از تعداد عیوب مشاهده شده در هر 1000 خودرو در سه ماه اول مالکیت خودرو از نگاه مشتریان)

157

241

ارزیابی نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش (بررسی وضعیت  ارائه خدمات پس از فروش در سطح نمایندگی های مجاز با در نظر گرفتن شرایط نیروی انسانی، تجهیزات، فضاهای فیزیکی، نظام آراستگی و فرآیندهای مرتبط با حقوق مصرف کنندگان انجام می شود)

810.9

771

رضایت مشتریان از فرآیند فروش در سال آخر     (میزان رضایت مشتریان از فرایند فروش عبارت  است از ارزیابی رضایت مندی مشتریان از شاخص هایی نظیر اطلاع رسانی و پاسخ گویی، توجه به خواسته های مشتری، هزینه و زمان صرف شده و فرآیند تحویل خودرو)

615

619

رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش درسال آخر (رضایت  مشتریان از خدمات پس از فروش عبارت است از ارزیابی رضایت مندی مشتریان از خدمات ارائه شده توسط تعمیرگاه های مجاز شرکت های عرضه کننده خودرو در هر مراجعه مشتری به این تعمیرگاه ها در شاخص هایی نظیر زمان تعمیرات، قیمت و کیفیت تعمیرات، رفتار پرسنل تعمیرگاه، گستردگی شبکه خدمات پس از فروش، مدت زمان تحویل خودرو به مشتری، بر طرف شدن کامل عیوب، وجود قطعات یدکی مورد نیاز و ارائه صورتحساب نهایی به مشتری)

685

642

رضایت مشتریان از کیفیت اولیه در سال آخر       (رضایت کیفی اولیه محصول عبارت است از ارزیابی کیفیت اولیه خودرو در 90 روز مالکیت از نگاه مشتریان)

759

716

شاخص طراحی و چیدمان خودرو ( در این مطالعه ارزیابی صاحبان خودرو  از زمینه های طراحی، چیدمان و عملکرد وسیله نقلیه جدید در مدت زمان حداقل 90 روز پس از مالکیت انجام می شود)

741

666

 

مقایسه مشخصات فنی خودروها

مزدا3

کیا سراتو

حجم موتور (CC)

2000

2000

حداکثر توان موتور (hp)

6500@147.4

6200@156

حداکثر گشتاور (rpm)

4000 @ 187

4300@194.2

تعداد سوپاپ

16

16

نوع سوخت

بنزین

بنزین

حداکثر سرعت (Km/h)

185

190

شتاب صفر تا 100 (ثانیه)

12.2

10.3

گیربکس

اتوماتیک

اتوماتیک- 6سرعته

مصرف سوخت (در 100 کیلومتر، ترکیبی، لیتر)

6.4

7.9

طول خودرو (mm)

4580

4530

عرض خودرو (mm)

1755

1775

ارتفاع خودرو (mm)

1470

1460

فاصله بین دو محور چرخ های عقب و جلو (mm)

2640

2560

وزن خالص خودرو بدون سرنشین

1260

1293

گنجایش مخزن سوخت (لیتر)

55

52

شاخص آلایندگی

یورو5

یورو4

تجهیزات ایمنی و رفاهی

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )-2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو سیستم های پایداری و کمک راننده-سیستم ضد قفلABS به همراه EBD , EBA وDSC سفارشی سیستم های امنیتی و حفاظتی-قفل مرکزی دارای ریموت کنترل ، سیستم قفل دوبله ، سیستم ضد سرقت و دزدگیر ، کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشنده سیستم فرمان و هدایت پذیری-فرمان الکترو هیدرولیک با قابلیت تنظیم در 4 جهت ، دارای روکش فرمان PCVنوع غربیلک-سه شاخه اسپرت با طراحی جدید

سیستمهای تهویه مطبوع-سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سیستم صوتی و تصویری-سیستم صوتیMP3 به همراه ورودی AUX ، دارای 4 بلند  گو سیستمهای مولتی مدیا-کامپیوتر سفر به همراه نشان دادن اطلاعات ضروری و مصرف سوخت و مسافت پیموده شده ، کیلومتر شمار اسپرت با قابلیت تنظیم شدت نور ، نمایشگر نشان دهنده دمای داخل و خارج خودرو سیستم صندلیهای جلو-سیستم تنظیم صندلی راننده در 4 جهت . پشت سری های جلو با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه سیستم صندلیهای عقب-دارای روکش پارچه ای و 3 عدد پشت سری قابل تنظیم سیستم آیینه ها-آیینه های جانبی با قابلیت جمع شونده خودکار و تنظیم برقی سیستم شیشه ها-بالابر شیشه های جلو و عقب برقی سیستم های سقف- سیستم روشنایی جلو-چراغHalogen با قلبلیت کنترل  دستی و مه شکن سیستم روشنایی عقب-چراغهای عقب LED به همراه مه شکن  سنسورهای پیش فعال- سیستم های کمک رانندگی-کروز کنترل ، کامپیوتر سفر

یربگ راننده و سرنشین- مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS+ EBD- سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی- باز شدن اتوماتیک دربها به هنگام تصادف- سیستم ضد سرقت (Immobilizer)- چراغ مه شکن جلو و عقب- قفل مرکزی- چراغ هشدار دهنده عیب موتور - چراغهای اتوماتیک-کروز کنترل

غربیلک فرمان و دسته دنده چرمی- کامپیوتر اطلاعات سفر- غربیلک فرمان قابل تنظیم ارتفاع با کلیدهای کنترل - چراغهای جلو با قابلیت تنظیم نور - شیشه بالابر برقی جلو و عقب-سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک- آینه های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما- سیستم صوتی و مجهز به: رادیو+ CD PLAYER باقابلیت پخش MP3,ورودی USB+ AUX+IPODمجهز به 6بلندگو-باز کننده درب باک و صندوق عقب از داخل- کمربندهای ایمنی جلو با سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع-گرمکن شیشه عقب-ریموت کنترل تاشو

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها