کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درخواست برای افزایش تعرفه خدمات خشکشویی و لباسشویی


کد خبر : ۳۵۳۶۶سه شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۳۶۷۸۱ بازدید

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی گفت: با توجه به اینکه از سال 1393 تعرفه‌های این بخش تغییری نداشته است، برای افزایش تعرفه‌ها ...

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی گفت: با توجه به اینکه از سال 1393 تعرفه‌های این بخش تغییری نداشته است، برای افزایش تعرفه‌ها در سال جدید درخواست ارائه کرده‌ایم.

ابوالفضل رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته هزینه‌های متعددی مانند بیمه، مالیات و هزینه‌های پرسنلی جاری افزایش داشته اما با این وجود تعرفه‌های ما ثابت مانده است. این موضوع موجب شده که حتی بسیاری از افراد نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام کنند، چرا که با توجه به مجموع شرایط برای عده‌ای ادامه این شغل ممکن نبوده است.

وی همچنین عنوان کرد: پس از ایام عید حدود پنج واحد صنفی ما تقاضای ابطال جواز کسب خود را داشته‌اند. در سال گذشته نیز حدود ۱۰۰ واحد جواز خود را باطل کرده‌اند، در حالی که تنها ۴۰ تا ۵۰ نفر برای دریافت جواز جدید درخواست داده‌اند.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تعداد اعضای این صنف را نیز حدود ۹۳۰ مورد در استان تهران عنوان کرد.

رجب‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بحث تعرفه‌هایی که در واحدهای مختلف اعمال می‌شود، اشاره کرد و گفت: واحدهای صنف ما به چهار گروه ممتاز، درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم شده‌اند که هر یک از این واحدها تعرفه خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: نکته دیگر آنکه در صنف ما هفت مورد از خدمات .دارای قیمت و تعرفه مشخص است و مابقی خدمات به طور توافقی میان مشتری و اعضای صنف تعیین تکلیف می‌شود.

رجب‌زاده از کت و شلوار، کت، شلوار، پیراهن، مانتوی ساده، دامن و بلوز به عنوان مواردی که قیمت آنها برای خدمات خشکشویی و اتوشویی مشخص شده، اشاره کرد و افزود: همان‌طور که اشاره شد قیمتی که برای این موارد در نظر گرفته می‌شود، بسته به درجه واحد صنفی متفاوت خواهد بود و برای ارائه خدمات خشکشویی و اتوشویی یک دست کت و شلوار ساده تیره‌رنگ ممکن است قیمتی بین ۱۲ تا ۲۶ هزار تومان دریافت شود.

وی ادامه داد: البته برای لباس‌هایی که رنگ‌های روشن یا مدل خاصی دارند، این شرایط متفاوت خواهد بود و همان‌طور که اشاره شد هزینه آنها به طور توافقی میان مشتری و اعضای صنف تعیین می‌شود. بر اساس شرایط نیز اینکه برای چه قیمتی توافق شود، از نظر ما تخلف نیست اما اگر متصدی واحدی پس از انجام  از کار، مدعی شود که هزینه انجام کار بیش از آنچه در ابتدا توافق شده، درخواست شده است، تخلف بوده و ما آمادگی رسیدگی به این موارد را داریم.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی در پایان نیز عنوان کرد: یک نکته دیگر هم که گاه در صنف ما ایجاد مشکل می‌کند آن است که حدود صنفی و قانون نظام صنفی ما نادیده گرفته می‌شود و ممکن است دو  واحد صنفی با فاصله کم از یکدیگر به فعالیت بپردازند که این موضوع می‌تواند برای اعضای صنف مشکلات متعددی ایجاد کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها