کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

داروگر عاری از هر مشکلی اعلام شد!


کد خبر : ۳۵۳۵۲سه شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۵۵۲۱۶۳ بازدید

علیرغم انواع گزارش‌های مستند و گفتگوهای مسئولان مرتبط درباره مشکلات عدیده هلدینگ داروگر که قرار بود برای رفع این مشکلات، دولت و وزارت ...
داروگر عاری از هر مشکلی اعلام شد!داروگر عاری از هر مشکلی اعلام شد!

علیرغم انواع گزارش‌های مستند و گفتگوهای مسئولان مرتبط درباره مشکلات عدیده هلدینگ داروگر که قرار بود برای رفع این مشکلات، دولت و وزارت صنعت هم به کمک این شرکت بیایند، مسئولان این هلدینگ مدعی هستند همه این اخبار کذب محض و شرکت عاری از هر مشکلی است.

به گزارش ایرانجیب به نقل از تسنیم، شرکت داروگر به دنبال انتشار اخبار تعطیلی این کارخانه و بیکاری بیش از 2 هزار کارگر این مجموعه با ارسال جوابیه ای به خبرگزاری تسنیم توضیحاتی را در مورد وضعیت فعلی این کارخانه داده است.

متن توضیحات شرکت داروگر به شرح زیر است: 

پایندی به آیه صدر این نوشتار نه تنها جزء رسالت ذاتی هر خبرنگار و رسانه ای می باشد که قاعدتاً در خارج از مبانی و اعتقاد اسلامی نیز به عنوان به شعار کاری و رسالت شغلی برای این اقشار پذیرفته شده است و اینکه یک رسانه و نهاد خبری اقدام به انتشار اقوال و اخبار کذبی می نماید، آن هم بدون تحقیق  و استعلام از مجموعه که مورد تخریب و افترا واقع شده است جای تعجب بسیار دارد.

این نوع درج خبر بی شک در جهت ایجاد فضای یاس و تردید در جامعه بوده و مغایر رسالت همه خدمتگزاران در جهت عمل به فرامین مقام معظم رهبری مربوط به سال 96 "مقاومتی- تولید و اشتغال" می باشد و چیزی جز خشنودی دشمنان نخواهد داشت. جهت یادآوری بخشی از بیانات معظم له در مجددا یا آوری می نماییم.

اقتصاد مقاومتی یک مجموعه است؛ این مجموعه اگر فقط در زیر نام اقتصاد مقاومتی مورد توجّه قرار بگیرد، ممکن است چندان منشأ اثر نباشد؛ من علاج را در این میبینم که این مجموعه را به نقاط مهم تقسیم کنیم و برای هر نقطه‌ی کلیدی و مهمّی یک فصلی از زمان را قرار بدهیم، و از مسئولین و افراد شاخص و از آحاد مردم بخواهیم که همه‌ی همّت خود را بر روی آن نقاط کلیدی متمرکز کنند؛ به نظر من علاج در این است که این نقطه‌ی کلیدی را امسال درست شناسایی کنیم. به اعتقاد من این نقطه‌ی کلیدی عبارت است از تولید، تولید داخلی؛ و اشتغال و عمدتاً اشتغال جوانان؛ اینها آن نقاط کلیدی اصلی است. اگر ما توانستیم روی این دو نقطه متمرکز بشویم و کارها را بر این اساس برنامه‌ریزی و دسته‌بندی بکنیم، تصوّر این است که کار به‌میزان زیادی جلو خواهد رفت و موفّقیّتهای چشمگیر و محسوسی پیش خواهد آمد. من در سخنرانی ان‌شاءالله خصوصیّاتی را که بر این دو نقطه‌ی کلیدی و اساسی مترتّب است توضیح خواهم داد؛ لذا من شعار امسال را «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» قرار میدهم؛ یعنی اقتصاد مقاومتی عنوان کلّی است، بعد تولید و اشتغال؛ این مجموع نقاطی است که بایستی همه بر روی آن متمرکز بشوند. مطالبه‌ی من و مطالبه‌ی مردم از مسئولین عزیز و محترم این است که بر روی این دو نقطه متمرکز بشوند و کارها را با برنامه‌ریزی انجام بدهند و ان‌شاءالله در پایان سال نتایج آن را بتوانند به مردم گزارش کنند.

حال درج اخباری نظیر آنچه در خبر 474061 آن خبرگزاری منتشر شده است چگونه با مطالبه مقام معظم رهبری و مردم مطابقت دارد؟ و حداقل حساسیت جهت اجرای فرامین معظم له از نظر این بخش تولیدی که خود را یکی از خدمتگزاران کوچک مردم می داند این بود که جهت گیری از پراکنده کردن بذر نا امیدی و یاس و نیز رعایت حقوق حداقلی این واحد تولیدی که بار بخش عظیمی از تولید صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی این کشور را به دوش می کشد، استعلام ساده ای از مدیران این شرکت انجام شده و سپس اقدام به درج نمایید.

انتشار اخبار خلاف واقع از واقعیت های تولیدی و کاری حاکم بر صنعت کشور نه تنها در فرآیند آگاه سازی جامعه با نیت انسجام تولید ملی و اشتغال و خودکفایی مثمر ثمر نخواهد بود، بلکه باعث از هم گسیختگی شالوده و مبنای سرمایه گذاری های تولیدی را نیز نخواهد شد. خبری که مشخص نیست با پشتوانه کدام منبع خبری موهوم تنظیم شده و صحت آن به هیچ وجه بر منتشر کنندگان آن مکشوف نگرددمسلم است که براحتی مورد آماج حملات رسانه های خارجی و باعث سوء استفاده آنان شده و این امر نه تنها جنبه حمایتی از کارگر نمی تواند داشته باشد که سبب بی اعتمادی عمومی در سرمایه گذاری های صنعتی شده و به تبع آنموجب ترید نسبت به عملکرد رسانه های عمومی خواهد شد.

هلدینگ داروگر که شامل کارخانه های شوینده، بهداشتی و آرایشی کف، تولی پرس، تولید دارو، روغن نباتی جهان شیرینی شکلات کیوان و 12 واحد تولیدی بزرگ که زیر مجموعه هلدینگ می باشد در مودر خبر مربوط به زیر مجموعه های خود، ضمن تکذیب کلیه موارد، اعلام میدارد چطور ممکن است مجموعه ای که بیش از 60 درصد بازار شوینده آرایشی بهداشتی را تأمین می کند تعطیل شود؟ با توجه به اینکه کله کارخانجات در سال حداقل یک ماه اروهال دارند.

آیا ممکن است که خط تولید پودر لباسشویی ما که روزانه هزار تن پودر شوما و دریا و کف را تولید می کند، اورهال نشود؟ یا دستگاه شامپو تخم مرغی که در سراسر دنیا و روزانه بیش از 100 تن تولید می شود نیازی به تعمیرات سالیانه ندارد؟

با عنایت به اینکه هلدینگ داروگر با توجه با سهم بازار و قیمت های مناسب، تنظیم کننده قیمت محصولات شوینده و بهداشتی کشور است، سعی شده با حداقل تعطیلی بعد از نوروز امکان از سرگیری تولید را داشته باشیم.

البته برای جلوگیری از آسیب دیدن مصرف کننده ها به دلیل کمبود احتمالی محصولات، پیش از تعطیلات، شیفت های کاری را دو برابر کردیم تا با بالا بردن موجودی انبارها بتوانیم در ایام تعمیرات، نیاز بازار را تأمین کنیم. مثلاً در افند ماه به جای تولید روزانه 500 تن مایع ظرفشویی ریکا و جام، 900 تن تولید کردیم تا فرودین ماه با شوک کمبود مایع ظرفشویی مواجه نشویم.

مجموعه ها و اشخاصی که تحمل این حجم تولید با کیفیت و قیمت مناسب را ندارد، با شایعات بی اساس سعی در تخریب جایگاه ما داشتند که به لطف خداوند متعال این مسایل باعث ایجاد اشکال در کار نشد، و به کلیه پرسنل و مصرف کنندگان عزیز اعلام می کنیم امسال تعدادت محصولات به بالای هزار قلم افزایش خواهد یافت.

درج خبر تعطیلی این کارخانه آنهم در صفحه اول آن دسانه پر مخاطب علاوه بر داشتن تبعات مالی سنگین برای این کارخانه باعث ایجاد جو روانی جبران ناپذیری بین کارگران و پرسنل زحتمکش این مجموعه شده و جو بدبینی را بین تولیدکنندگان و صاحبان صنایع نسبت به رسانه ها ایجاد می نماید.

همچنین در خصوص حقوق کارگران و نیز ارائه لیست های بیمه نیز تأکید می گردد هیچگونه بدهی و یا تاخیری صودت نگرفته و اظهارات مسولین ذی ربط  خد موید این موضوع می باشد.


توضیحات :

تسنیم به دنبال بررسی وضعیت واحدهای تولیدی قدیمی در 20 فرودین ماه  امسال با خبر شد که هلدینگ داروگر دچار مشکل شده و کارگران خود را بعد از تعطیلات نوروزی به مرخصی اجباری  فرستاده و با گذشت چند روز تصمیم به اخراج برخی از آنها گرفته است. همین موضوع باعث شد تا در خبر نخست خود تیتر خبر را با طرح این سوال که آیا داروگر 90 ساله تعطیل شده است منتشر کند."داروگر" 90 ساله هم تعطیل شد؟

برای بررس بیشتر این موضوع خبرنگار تسنیم همان روز صحبت هایی را با اعضای انجمن شویندگان انجام داد که آنها نیز مشکلات این واحد و حتی خبر تعطیلی کارخانه را تأیید  کردند.  "بدهی بانکی دلیل اصلی تعطیلی "داروگر"/تعطیلی‌های دیگر درپیش است/وزارت صنعت هشدارهای پیاپی را نشنید"

تسنیم در ادامه رسیدگی به وضعیت این واحد تولیدی که خبر تعطیلی آن با ابزار تأسف مردم روبه رو شده بود حتی تماس هایی را با کارخانه گرفت اما موفق به مصاحبه با مدیران نشد اما کارگران این مجموعه که نگرانی زیادی از سرنوشت خود داشتند با تماس‌های متعددی با خبرگزاری گله‌های خود را مطرح می‌کردند تا شاید از این طریق تغییری در وضعیت آنها به وجود آید.

مهدی صادقی نیارکی مدیر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت هم در گفتگویی با تایید اینکه همه شرکت‌های زیرمجموعه داروگر با مشکل روبرو هستند و قرار بود بعد از عید برای حل مشکلات داروگر از طریق ستاد تسهیل اقدام شود، گفت: برای این کار، مدیرعامل هلدینگ باید به وزارت صنعت مراجعه می‌کرد اما تاکنون مراجعه‌ای نداشته است.

اسدی رئیس کانون کارگران استان قزوین در همین ارتباط با اشاره به اینکه برای اخراج کارگران تولی پرس نامه نگاری هایی را با کارخانه انجام داده ایم، گفت: از قرار معلوم استانداری یک کمیته برای بررسی این موضوع تشکیل داده است . البته تأکید شده شرکتی اخراج نداشته باشد مگر آنکه جوانب آن  موضوع در کمیته مستقر در استانداری بررسی شده باشد.

وی اضافه کرد: اکثر شرکت‌هایی که امروز مشکل دارند جزء شرکت هایی هستند که در 10 سال قبل به بخش خصوصی واگذار شده‌اند به همین دلیل افرادی که مدیریت این کارخانه‌ها را دست گرفته‌اند توانایی اداره آنها را ندارند.

کریمی دبیرخانه کارگر استان قزوین نیز در همین ارتباط با اعلام اینکه به ما اطلاع داده‌اند که کارگران زیادی را از تولی پرس اخراج کرده اند، گفت: البته در کنار این واحد تولیدی 60 شرکت دیگر هم هستند که حقوق کارگران را 2 ماه تا یک ساله پرداخت می‌کنند. به اعتقاد ما نباید به دلایلی کارگران را پایان قرارداد کنند زیرا همین امر مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است.

حبیبی رئیس شورای کارگران کارخانه داروگر با اشاره به اینکه این کارخانه به دلیل بدهی پلمب است، می‌گوید:  کلاً داروگر 2500 کارگر داشت که با تعدیل های انجام شده حتی 30 تا مراکز پخش خود را هم تعطیل کرده  و امروز 450 کارگر دارد.

شرکت داروگر در حالی خبرگزاری تسنیم را متهم به انتشار اخبار موهوم می کند که رئیس کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران با بیان اینکه کارگران داروگر غیرقانونی اخراج شده اند به تسنیم گفته است: این شرکت که پرونده قضایی دارد، پس از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات متعددی مواجه شد و تولید آن از 500 قلم به 10 قلم کاهش پیدا کرد.


"داروگر" پرونده قضایی دارد/اخراج کارگران غیرقانونی است/محصولات شرکت از 500 قلم به 10 قلم رسید

علاوه بر این داروگر در متن جوابیه خود مدعی است که این شرکت بیش از 60 درصد سهم بازار را در اختیار داشته و مجموعه ها و اشخاصی که تحمل این حجم تولید با کیفیت و قیمت مناسب را ندارد، با شایعات بی اساس سعی در تخریب جایگاه ما داشتند این در حالی است که وضعیت این واحد در سایت کدال خلاف این موضوع را نشان می دهد.

براساس سایت کدال داروگر زیان انباشته 556 میلیارد تومانی تولی‌پرس و کفرا در کارنامه خود دارد که موضوع نشان از وخامت حال این شرکت لزوم سیاست گذاری مناسب برای بهبود اوضاع را دارد.

تسنیم حتی برای بررسی وضعیت کارخانه داروگر به تماس های بی جواب با این کارخانه اکتفا نکرد و  با حضور در یکی از شعب این کارخانه درصد ارزیابی موضوع آنهم از نزدیک شد  اما علی رغم اذعان مسئولان این شرکت که می توانستید با یک تماس ساده اطلاعات کامل را از مدیران شرکت دریافت کنید متأسفانه مدیران کارخانه حاضر به گفت و گو نشدند اما کارگران نگران که بیرون از کارخانه منتظر تعیین تکلیف وضعیت خود بودند صحبت‌های شنیدنی از دلایل اخراج خود به خبرنگار تسنیم بیان کردند.


بیکاران داروگر:کارخانه ورشکست شده/با 26سال سابقه خانه نشین‌شدیم/1سال حقوق نگرفتیم

کارگران بیکار شده داروگر با اعلام اینکه این کارخانه ورشکسته شده ، و یک سال است که حقوق نگرفتند، می گویند: بی‌انضباطی را بهانه کردند تا حقیقت را از مردم پنهان کنند. از 3000 کارگر داروگر، تنها 300 نفر ماندند، یعنی 2700 نفر بی انضباطی کردند؟

کارگر دیگری با بیان اینکه 10 سال سابقه کار داشتم و به بهانه های مختلف اخراج شدم افزود: مشکلات انضباطی بهانه ای بود تا مسئولان در رسانه ها مطرح کنند و مردم از واقعیت ها مطلع نشوند. مگر می شود از 3هزار نفر نیرو ، تنها 300 نفر باقی بمانند. یعنی این حجم عظیم کارگر  بی انضباط بودند؟

خوانساری یکی از کارگران شرکت داروگر است که با ناراحتی می گوید 19سال سابقه کار دارم اما به بهانه های مختلف تعدیل شده ام. در حال حاضر برای گرفتن بیمه بیکاری به اداره کار مراجعه کرده ام. اداره کار یک نامه بازگشت به کار داده اما از آنجایی که کارخانه نامه بازگشت به کار من را قبول نمی کند، مجدداً باید به اداره کار برگردم تا مراحل بیمه بیکاری را انجام دهم.

وی ادامه داد: داروگر ورشکسته شده است. در گذشته حدود 3هزار نفر کارگر در این کارخانه کار می کردند اما اکنون این تعداد به 300 نفر رسیده است. به بهانه های مختلف ما را اخراج کردند. به طور مثال به من گفتند که بی انضباطی کردی در حالی که این تنها بهانه است. خودشان هم می دانند که بهانه تراشی کردند.

به نظر می رسد شرکت داروگر به جای متهم کردن خبرگزاری تسنیم که با دنبال بهبود اوضاع بخش تولید و حمایت از کارگران است، یک تصمیم جدی برای حل مشکل بیکاری کارگران این مجموعه که هر روز با مشکلات متعددی روبه رو است بگیرد نه اینکه اخبار را همانند وزارت صنعت تکذیب کرده و به کل صورت مسئله را پاک می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها