کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دوربینی برای تمام ژانرهای عکاسی


کد خبر : ۳۵۲۸۵یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱:۳۲۳۷۱۱ بازدید

مروری بر پیشرفته‌ترین دوربین فوجی فیلم ...
دوربینی برای تمام ژانرهای عکاسیدوربینی برای تمام ژانرهای عکاسی

عصرارتباط- دوربین X-T2 که به‌تازگی به‌عنوان پیشرفته‌ترین دوربین شرکت فوجی‌فیلم معرفی شده، در ظاهر شباهت زیادی به مدل X-T1 دارد و با برطرف کردن سه نقطه‌ضعف اصلی آن دستگاهی همه‌فن‌حریف است که هر عکاسی را به تحسین وا می‌دارد. وضوح‌یابی تشخیص فاز، فیلم‌برداری 4K و کنترل بهتر فلاش این دوربین را به یکی از انعطاف‌پذیرترین محصولات فوجی‌فیلم تبدیل کرده است می‌‌توان با اطمینان آن را به‌عنوان دوربینی مناسب برای تمامی ژانرهای عکاسی پیشنهاد کرد.

بدنه و طراحی

ظاهر دوربین X-T2 مشابه یک دوربین فیلمی متعلق به دهه ۸۰ است و کنترل‌های مکانیکی متعددی روی آن به‌چشم می‌خورد. کیفیت ممتاز مونتاژ فوجی‌فیلم در دستگاه به‌خوبی نمود دارد و تمام درزهای بدنه آن در برابر نفوذ رطوبت و گردوخاک عایق‌بندی شده است. در بخش پشتی بدنه یک چشمی بزرگ با رزولوشن 36/2 میلیون پیکسل و بزرگ‌نمایی 77/0 برابر نصب شده که به‌صورت پیش‌فرض سرعتی برابر ۶۰ فریم در ثانیه دارد، اما می‌توان ترتیبی داد که تصویر را با سرعت ۱۰۰ فریم بر ثانیه نیز نمایش دهد.

علاوه بر چشمی می‌توان از نمایشگر سه اینچی دستگاه نیز برای نمایش دنیای اطراف بهره برد که وجود دو لولا در ساختمان آن به کاربر آزادی عمل زیادی در حین کادرگیری می‌دهد. باتری این دوربین با هر بار شارژ کامل پاسخگوی ۳۴۰ عکس است، اما رکوردهای ارايه‌شده از طرف CIPA شامل کاربرد گسترده فلاش هستند و اگر از این قابلیت دوربین خود استفاده کمی دارید، دوامی بیشتر در انتظار شما خواهد بود. این باتری را می‌توان درون بدنه دستگاه از طریق کابل USB شارژ کرد. یک شارژر نیز در بسته‌بندی دوربین ارايه می‌شود که آن را در هر زمان برای کارکرد بی‌نقص شارژ می‌کند.

کنترل‌ها و تنظیمات

دوربین X-T2 دارای هشت دکمه قابل برنامه‌ریزی است که رویای هر عکاسی را به حقیقت پیوند می‌دهد. در بخش فوقانی انتخابگرهایی برای نوردهی، سرعت شاتر و حساسیت نصب شده و نورسنجی و عکاسی پیاپی هم با کنترل‌های مکانیکی اختصاصی هدايت می‌شوند. دو پیچ فرمان و یک جوی‌استیک که هر سه قابلیت فشردن برای تایید دارند کار انتخاب پارامترهای عکاسی و نقاط وضوح‌یابی را بسیار ساده می‌کنند و اگر نمایشگر آن نیز کارکرد لمسی داشت بی‌شک به انعطاف‌پذیرترین دوربین دنیا تبدیل می‌شد. فوجی‌فیلم برای دوربین X-T2 یک دستگیره جانبی نیز می‌سازد که داراي دو باتری است و دوام دستگاه را به ۱۰۰۰ عکس افزایش می‌دهد و روی آن دکمه‌های متعددی به همراه جوی‌استیک و پیچ‌های فرمان به‌چشم می‌خورد که کنترل دستگاه در وضعیت پرتره را آسان‌تر خواهد کرد.

کارایی و کیفیت

بخش مرکزی سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C دوربین X-T2 دارای ۱۶۹ نقطه تشخیص فاز است که نقطه‌ضعف همیشگی دوربین‌های فوجی‌فیلم یعنی سرعت نه‌چندان بالای وضوح‌یابی را برطرف می‌کند. وضوح‌یابی این دوربین را می‌توان در شش وضعیت برنامه‌ریزی کرد تا دستگاه آماده حرکت‌های ناگهانی سوژه یا دور و نزدیک شدن آن باشد و به این ترتیب دقت تمرکز روی سوژه نیز بالاتر خواهد رفت. فوجی‌فیلم این دوربین را به حالت Boost نیز مجهز کرده که با افزایش مصرف باتری، سرعت کارکرد دستگاه شامل سرعت وضوح‌یابی، نمایش چشمی و عکاسی پیاپی را افزایش می‌دهد و در صورت اتصال دستگیره جانبی می‌توان از مزایای دیگری همانند کاهش وقفه ميان تصاویر و افزایش مدت زمان فیلم‌برداری نیز بهره‌مند شد.

در حین فیلم‌برداری می‌توان از کیفیت 4K یا 1080/p بهره برد و در صورت استفاده از ضبط‌کننده‌های جانبی امکان فعال‌سازی حالت F-Log براي ثبت با نمونه‌برداری 4:2:2 برای داشتن انعطاف بیشتر هنگام ویرایش نیز وجود خواهد داشت. در حین فیلم‌برداری امکان تنظیم تمام پارامترهای تصویربرداری وجود دارد، اما کاربران هنوز بهZebra Pattern و هیستوگرام زنده دسترسی ندارند که احتمالا در نسخه‌های جدید ابزارافزار دستگاه برطرف خواهد شد. کیفیت تصویر سنسور ۲۴ مگاپیکسلی دوربین X-T2 بسیار بالا است و با داشتن نویز کم می‌توان آن را انتخابی مناسب برای عکاسی پرتره در نور کم دانست که همراه لنزهای پرایم باکیفیت، این سازنده ترکیبی ایده‌آل را فراهم می‌آورد، اما چون سرعت عمل تاکنون جزو اولویت‌های سازنده نبوده است، لنزهای فعلی یارای همراهی وضوح‌یابی رعدآسای آن را ندارند و باید دید نسل‌های بعدی لنزهای فوجی‌فیلم با این دوربین چه نتیجه‌ای در اختیار عکاسان قرار می‌دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها