کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص‌های منتخب بازار به وضعیت مثبت بازگشت


کد خبر : ۳۵۲۰یکشنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸:۲۰۲۵۴۸ بازدید

معاملات امروز بازار سهام در بسیاری از نمادها با برتری تقاضا کار خود را آغاز کرد و شاخص کل نیز 466 واحد مثبت شد.

طرح ویژه حمایتی سازمان بورس در دومین روز معاملاتی هفته نیز کارساز شد و به همین دلیل بسیاری از نمادها با برتری تقاضا به کار خود ادامه می‌دهد.

این روش که مسئولان سازمان بورس آن را مقطعی اعلام کردند به منظور حمایت از سهامداران خرد انجام شده و تا زمان رسیدن بازار به شرایط ثبات، همچنان ادامه خواهد داشت. طی روزهای اخیر سهام بسیاری از شرکت‌های بورسی با توجه به شرایطی دارند به زیر ارزش ذاتی رسیده و معامله می‌شوند؛ اکنون نسبت به دو ماه گذشته سهامداران تازه وارد بیش از 40 درصد در زیان هستند و با روش جدید معاملاتی بورس نسبت به آینده امیدوار شده‌اند.

برخی نمادها از جمله شرکت‌های بانکی و پالایشی که بیش‌ترین کاهش قیمت را داشتند امروز با صف خرید معامله می‌شوند؛ در این بین پست بانک، بانک تجارت، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، صادرات، دی و گردشگری عرضه‌ای نداشته و سرمایه‌گذاران صف خرید تشکیل داده‌اند؛ در این گروه تا پایان سال بانک‌های ملت، تجارت، پست بانک افزایش سرمایه حدود 20 تا 700 درصدی خواهند داشت.

در نمادهای پالایشی‌ نیز اکثر شرکت‌ها با صف خرید سنگینی مواجه شده‌اند؛ به این ترتیب با توجه به ریزش‌های شدید قیمتی امید بازگشت قیمت‌ها تا پایان سال وجود دارد.

در جریان معاملات امروز پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، بانک پاسارگاد، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، سایپا، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان و بانک پارسیان بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند؛ در معاملات بورس تهران پارس سرام، سرمایه‌گذاری نیرو، کربن ایران، نیرو محرکه، کشت و صنعت چین‌چین، ایران مرینوس و سرمایه‌گذاری سایپا بیشترین افزایش قیمت و در مقابل رادیاتور ایران، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، سیمان دورود، پشم شیشه، سامان گستر اصفهان، کابل البرز و کاشی پارس بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 15 واحدی به 742 واحد رسید که بیشترین تأثیر مثبت را از گروه بانکی، بانک گردشگری، بانک سرمایه، بانک دی داشتند و در گروه پالایشی پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها