کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثبت بهترین عملکرد هفتگی قیمت طلا از اواخر آوریل تاکنون


کد خبر : ۳۵۱۸۸جمعه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۴۸۱۲۲۷ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه نیز نزدیک به بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر تثبیت شده و در حالی ثبت بهترین عملکرد هفتگی خود از اواخر آوریل تاکنون قرار دارد.
ثبت بهترین عملکرد هفتگی قیمت طلا از اواخر آوریل تاکنونثبت بهترین عملکرد هفتگی قیمت طلا از اواخر آوریل تاکنون

در حالی که میزان مبادلات بین المللی طلا در کشورهای مختلف به علت تعطیلات سراسری، کاهش یافته است، قیمت جهانی طلا امروز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر ثابت مانده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی های سیاسی بین المللی به خصوص در خاورمیانه و شبه جزیره کره تاثیر زیادی بر رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

این گزارش افزود: قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به بیش از 1287 دلار رسیده که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا اکنون به بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر رسیده است.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون بیش از 2.7 درصد رشد داشته است که این عملکرد درخشان از اواخر آوریل بی سابقه بوده است.

در حالی که نگرانی ها نسبت به انجام آزمایش هسته ای ششم کره شمالی به شدت افزایش یافته است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به هرگونه آزمایش اتمی یا موشکی کره شمالی هشدار داده است. چین نیز از پیونگ یانگ خواسته است تا از انجام هرگونه اقدام تنش زا خودداری کرد.

ارتش آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که بزرگترین بمب غیر هسته ای خود را علیه تروریست های داعش در شرق افغانستان به کار گرفته است. نگرانی ها نسبت به تشدید اوضاع در سوریه نیز همچنان ادامه دارد.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته کاهش داشته و شاخص اعتماد مصرف کننده نیز در ماه جاری افزایش یافته است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.77 درصد رشد به بیش از 848 تن رسیده است.

آمارهای تجاری چین در ماه مارس فراتر از انتظارات بوده است و رشد صادرات و واردات این کشور با افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است.

رشد چشمگیر واردات طلای هند طی ماه مارس نیز می تواند عامل مهم و موثری بر ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها