کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی وضعیت مالی داروگر با توجه به خبرهای متناقض


کد خبر : ۳۵۱۵۰پنجشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۲:۵۱۳۱۴۸ بازدید

در شرایطی که اخبار متناقضی از تعطیلی و یا عدم تعطیلی داروگر منتشر می شود، صورت های مالی این شرکت نشان دهنده این است که اگرچه ...

در شرایطی که اخبار متناقضی از تعطیلی و یا عدم تعطیلی داروگر منتشر می شود، صورت های مالی این شرکت نشان دهنده این است که اگرچه ممکن است شرکت داروگر تعطیل نشده باشد اما زنگ خطر درباره این برند قدیمی صنعت شوینده و بهداشتی ایران به صدا درآمده و نیازمند توجه ویژه برای بهبود شرایط است.  

خبرهای متناقض از داروگر

چند روزی می شود که اخباری از حال ناخوش شرکت 90 ساله داروگر به گوش می رسد. خبرگزاری فارس از مرخصی اجباری 500 تا هزار کارگر این شرکت در سال جدید خبر داد و به نقل از فرزعلیان عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار تهران نوشت که تعداد اقلام تولیدی این شرکت از 500 به 10 قلم کاهش پیدا کرده است. این ها سوای از وضعیت مالی این کارخانه است که ظاهراً قرار بوده در نتیجه بدهی این شرکت به یکی از طلبکاران، دستگاه‌های این شرکت با حکم قضایی از کارخانه خارج شود. برخی رسانه ها نیز با انتشار عکس و تصاویری، داروگر را تعطیل شده اعلام کردند.

پس از انتشار این خبرها، خبرگزاری ایرنا به نقل از رییس سازمان صنعت و معدن تهران، تعطیلی این کارخانه را تکذیب کرد و عنوان داشت: این کارخانه روال عادی تولید خود را طی می کند و در فرصت تعطیلی های فروردین ماه برنامه بهسازی و نوسازی خود را دنبال کرده است. مس فروش تاکید کرد که کارخانه بزرگ داروگر یکی از بهترین واحدهای تولیدی فعال کشور به شمار می رود که در سال گذشته افزایش تولید داشته است و به هیچ عنوان تعدیل، کاهش یا اخراج نیرو ندارد. سایت  وزارت صنعت نیز رسانه هایی که اخبار مرخصی اجباری کارکنان و تعطیلی این کارخانه را منعکس کرده بودند مورد انتقاد قرار داد و نوشت: این رسانه ها می خواهند به افکار عمومی القا کنند که داروگر با قدمتی چند ده ساله به دلیل مشکلات تولید تعطیل شده و کارگرانش بیکار شده اند و به قول این رسانه ها، سونامی تعطیلی کارخانه ها در کشور ادامه دارد! مدیر عامل هلدینگ داروگر نیز با انتقاد از انتشار این اخبار تاکید کرد: چگونه ممکن است مجموعه ای که 60 درصد بازار شوینده، آرایشی و بهداشتی را تامین می کند تعطیل شود؟

وضعیت مالی داروگر به روایت صورت های مالی

اگرچه خبر تعطیلی کارخانه داروگر توسط مسئولان وزارت صنعت تکذیب شده است، با این حال نگاهی به آمار و ارقام مالی بیانگر حال ناخوش این شرکت در سال های اخیر می باشد. در این رابطه اطلاعات مالی موجود در سامانه اطلاعات ناشران بورس موسوم به کدال نشان می‌دهد در دوره 6 ماهه منتهی به انتهای شهریورماه 95، این شرکت (با نماد شکف در بورس) زیان مالی انباشته 392 میلیارد تومانی داشته و حسابرسان ، نسبت به وضعیت نامناسب این شرکت در سال 95 پیش تر هشدار داده بودند.

سرنوشت «ارج» تکرار نشود

این ها همه در شرایطی است که ضرورت حفظ این برند قدیمی شوینده و بهداشتی ضروری است و مسئولان باید در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، به فکر خروج تولیدکنندگان بزرگ کشور نظیر داروگر از بحران باشند. تجربه اتفاقاتی نظیر «ارج» و در سال های قبل «کفش ملی» نشان داده است که ضرورت توجه به برندهای مهم ایرانی در صنایع مختلف و رصد وضعیت آنها باید به صورت جدی دنبال شود. آن هم  زمانی که صنعت شوینده و بهداشتی کشور با توان تولیدی بالا و قابلیت صادرات به کشورهای منطقه شرایط خوبی دارد و در عین حال رقبای خارجی و محصولات شوینده و بهداشتی وارداتی تهدیدی برای این صنعت تلقی می شوند و به همین دلیل باید صنعت شوینده و بهداشتی داخلی و به خصوص برندهای مهم این صنعت صیانت و تقویت شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها