کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر مقصد گردشگری ایرانی‌ها در کشور ترکیه


کد خبر : ۳۵۱۱۳سه شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰:۳۷۱۲۴۰۲ بازدید

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه به تشریح آخرین وضعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه پرداخت و عنوان کرد که در شرایطی که ...
تغییر مقصد گردشگری ایرانی‌ها در کشور ترکیهتغییر مقصد گردشگری ایرانی‌ها در کشور ترکیه

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه به تشریح آخرین وضعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه پرداخت و عنوان کرد که در شرایطی که استانبول و شهرهای شمال دریای مدیترانه با نا امنی مواجه هستند، شهر "وان" تبدیل به مرکز توجه ایرانیان برای گردشگری شده است.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ایرانیان برای سپری کردن عید نوروز به دلیل عدم امنیت در شهرهای استانبول و شهرهای شمال مدیترانه بیشتر به شهر "وان" ترکیه سفر کردند.

وی ادامه داد: این درحالی است که حتی گفته می‌شود که بیشتر هتل‌های "وان" آن قدر شلوغ بوده که سالن اجتماعات‌شان را هم تبدیل به اتاق کردند. در این زمینه روزنامه "حریت " این خبر را اعلام کرده است که در سال گذشته حدود ۱۰۲ هزار ایرانی به این شهرآمده است.

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اضافه کرد: اتاق بازرگانی "وان" رسما اعلام کرد که بعد از زلزله وان در سال ۲۰۱۱، سفر ایرانیان بزرگترین گروهی بوده است که به این شهر به عنوان گردشگر سفر کرده‌اند و حتی در این راستا کلاس‌های آموزشی زبان فارسی در این شهر ترتیب داده شده است.  

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر این گردشگران ایرانی به دلیل اینکه اسکی پلان به دور از تنش‌های اجتماعی است، رفتند و هتل‌های این منطقه نیز از مسافران ایرانی پر بوده است.

وی ادامه داد: تعداد گردشگرانی که از ایران رفتند "وان" را مرکز نوروز ایرانی تلقی کردند؛ طبق گفته مسئولان این کشور "اغلب گردشگران این منطقه از ثروتمندان ایرانی بودند و گردشگران ایرانی همراه خود گفتمان و فرهنگ ایرانی را با خود به این منطقه آوردند و ایرانیانی که به این منطقه می آیند درک تاریخی محکمی را به همراه می آوردند".



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها