کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار پوشاک ایران زیر پای خارجی‌ها است


کد خبر : ۳۵۱۰۸سه شنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۲۸۱۷۵۲ بازدید

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: بازارهای داخلی پوشاک کشور ما سکوی پرتاب تولیدکنندگان و برندهای خارجی است در حالی که ما می توانیم ...

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: بازارهای داخلی پوشاک کشور ما سکوی پرتاب تولیدکنندگان و برندهای خارجی است در حالی که ما می توانیم با ارتقاء کیفیت این بازار را به تولیدکننده داخلی بسپاریم.

سال 95 را شاید بتوان تلخ‌ترین سال برای صنعت پوشاک کشور نام گذاشت. ماجرای ساختمان پلاسکو باعث از بین رفتن نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه تولیدکنندگان پوشاک کشور شد. اما  ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک درگفتگو با خبرگزاری مهر با یادآوری این واقعه، از نکات مثبت سال ۹۵ برای صنعت پوشاک کشور رونمایی کرد. وی با اشاره به تحقق نام سال قبل در صنعت پوشاک ایران که سال اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل بود گفت: با وجود اتفاقات تلخ سال قبل ما توانستیم بسیاری از موانع تولید پوشاک را از سر راه تولیدکنندگان برداریم تا بستر اجرای شعار امسال که اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است فراهم شود.

وی در ادامه گفت: سال گذشته سکوی پرتاب برای صنعت پوشاک بود. شاید به جرات بتوان گفت بهترین سال طی سال های بعد از انقلاب اسلامی برای پوشاک سال گذشته بود.

شیرازی با تشریح تحولات مثبت در صنعت پوشاک گفت: سال گذشته صنعت پوشاک و صنف تولیدکنندگان، یک مرکز علمی با عنوان مرکز پژوهشی پوشاک راه اندازی کرد و با ارتباطات جدیدی که با فدراسیون های جهانی پوشاک گرفت توانست به عضویت این فدارسیون (IFA) درآید. تمام اتحادیه های پوشاک کشورها در این فدراسیون جهانی عضویت دارند.

وی افزود: در ارتباط با تولیدکنندگان ایتالیا و فرانسه و آلمان ظرفیت های صنعت پوشاک کشور را معرفی کردیم و تفاهم نامه ای هم با ایتالیایی ها امضا کردیم.

این مقام مسئول با تاکید بر تاثیر مخرب قاچاق پوشاک در اشتغال این صنعت گفت: این ارتباطات برای مبارزه با کالای قاچاق در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نتایج راهبردی برای ما داشت. از طرفی برای ارتقاء دانش صنعت پوشاک و آشنایی با تجهیزات روز و همچنین طراحی و مد متناسب با مد روز دنیا و البته متناسب با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی توانستیم بهره‌برداری های خوبی داشته باشیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک خاطر نشان کرد: مجموعه این اقدامات سال گذشته در حالی انجام شد که اتحادیه در داخل کشور نیز اقدامات خوبی انجام داد. یکی از این اقدامات تعامل و هم فکری با وزارت کار و شخص آقای ربیعی بود که نتیجه آن این بود که تولید پوشاک ایرانی سال گذشته رونق گرفت و بر اساس آمار موجود، قاچاق پوشاک با اقدامات مراجع و همینطور مراقبت اصناف به کمترین میزان خود رسید.

به گفته وی مصرف سرانه پوشاک داخلی سال گذشته ارتقاء پیدا کرد و تولیدکننده ها هم جسارت معرفی کالای خود با عنوان تولید ایران را پیدا کردند.

شیرازی با اشاره به هزینه های سنگین آتش سوزی پلاسکو برای تولیدکنندگان پوشاک گفت: با توجه به فاجعه پلاسکو حدود ۶۰۰ واحد تولیدی با مشکلات بزرگی مواجه شدند اما با همکاری نهادهای مختلف توانستیم بخش اعظمی از مشکلات این واحدها را به سرعت حل کنیم. برای پیشگیری از تکرار این مشکل در اصناف و مجتمع های دیگر هم از زمان بروز فاجعه تا به امروز جلسات متعددی برگزار شده و برنامه ریزی هایی انجام شده و در حال تدوین دستورالعمل هایی در این رابطه هستیم.

وی در ادامه این گفتگو به خبرنگار مهر گفت: یکی از اهدافی که برای امسال در نظر گرفته ایم با توجه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی تولید-اشتغال است، توسعه پایدار این صنعت بوده و به دنبال شناسایی و تسخیر بازارهای بین المللی هستیم. در این خصوص باید بگویم بسیاری از تولیدکننده های داخلی دارای سرمایه انسانی متخصص، دانش روز و خلاقیت های بالایی هستند.در همین راستا و  برای کمک به این تولیدکنندگان، با شناسایی سرمایه گذاران خارجی و بازارهای خارجی به دنبال ایجاد امنیت شغلی و جذب سرمایه و سودآوری برای انها هستیم.

به گفته این مقام مسئول، برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری باید ابتدا با آموزش در بخش تولید و فروش، دانش صنعت پوشاک را ارتقا دهیم و پس از آن با ایجاد اشتغال به تولید کمک کنیم تا بستر لازم برای حفظ مشتریان داخلی و خارجی را داشته باشد.

شیرازی تاکید کرد: جذابیت، تنوع و مد مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی چشم انداز روشنی را پیش روی این صنعت قرار می دهد.

فروش پوشاک خارجی ۳۰ درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه پوشاک اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی که توسط ۳۰ گروه ۳ نفره اتحادیه با عنوان نظارت بر بازار تولید، فروش و قیمت انجام شد، در سال گذشته نسبت به سال ۹۴، ۳۰ درصد فروش پوشاک خارجی در بازارها کاهش یافته و جایگزین آن پوشاک تولید داخل به فروش رسیده است. برای امسال هم پیش بینی من این است که تولید پوشاک بتواند به تامین ۶۰ درصد از نیاز داخل دست پیدا کند و مازاد تولید را نیز برای صادرات در نظر بگیریم. برای اینکه بتوانیم صادرات تولیدات پوشاک داخل را نیز افزایش دهیم حتما باید به دنبال ثبت برندهای معتبر ایرانی و حفظ اعتبار آن باشیم. هرچه در داخل کشور یک برند مورد توجه بیشتری واقع شود برای صادرات مشکلات کمتری داریم.

وی افزود: پوشاک تولید ایران توانایی رقابت با کالای خارجی را در کیفیت دارد اما به دلیل مشکلات مختلف، قیمت تمام شده این کالا داخل کشور بالاتر از کالای خارجی بود که با رفع موانع و محدودیت های بین المللی، قیمت تمام شده هم در حال کاهش است. بنابراین از لحاظ قیمت هم توانایی رقابت را به دست خواهیم آورد تا بازارهای داخل را به دست بگیریم و نیازی به در نظر گرفتن تعرفه ترجیحی و تعامل با کشورهای همسایه برای تامین تقاضای پوشاک داخل کشور نداشته باشیم.

شیرازی با اشاره به حضور برندهای مختلف ترک در بازار ایران گفت: بازارهای داخلی  پوشاک کشور ما سکوی پرتاب تولیدکنندگان و برندهای خارجی است در حالی که ما می توانیم با ارتقاء کیفیت این بازار را به تولیدکننده داخلی بسپاریم و برای بخشی از تقاضای برندهای خارجی هم شروطی را برای خارجی ها در نظر بگیریم که در صورتی که تمایل به ورود به بازار کشور ما را دارند حتما باید دانش و تجهیزات به ما بدهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها