کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساخت یک شهر جدید در سال 96


کد خبر : ۳۴۹۰۲چهارشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳:۰۵۷۰۱۹ بازدید

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرای احداث شهر جدید تیس از امسال خبر داد و گفت: طرح جامع شهر جدید ...

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرای احداث شهر جدید تیس از امسال خبر داد و گفت: طرح جامع شهر جدید «تیس» هم‌اکنون از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده و دارای بالاترین استانداردهای محیط زیستی در کشور است.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص وضعیت فعلی اجرای عملیات شهر جدید تیس اعلام کرد: چابهار یکی از شهرهای با بیشترین آمار حاشیه‌نشینی در کشور است که شهر جدید تیس در پاسخ به این مشکلات و کمک به بخشی از توسعه چابهار برنامه‌ریزی و طراحی شده است. عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با اشاره به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری سواحل مکران که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و معاون اول رئیس‌جمهوری در شهر چابهار برگزار شد، گفت: خوشبختانه در این همایش تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در این شهر به امضا رسید. وی با تاکید براینکه براساس مذاکرات انجام شده قرار شد عملیات اجرایی طرح‌های موجود شهر جدید تیس همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به این منطقه در سال ۹۶ آغاز شود، گفت: شهر جدید تیس با بهره‌مندی از سواحل بسیار زیبا قابلیت استفاده توریستی و تجاری بالایی داشته که قصد داریم با برنامه‌ریزی مناسب آنها را اجرایی کنیم. به گفته این مقام مسوول هم‌اکنون طرح جامع شهر جدید تیس از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده و دارای بالاترین استانداردهای محیط زیستی در کشور است.

طاهرخانی در ادامه حجم گسترده فضای سبز و فاصله مناسب این منطقه از دریا را از جمله موارد مهم در رعایت شاخص‌های محیط زیستی در تیس نام برد و گفت: قصد داریم در احداث این شهر برخلاف زمان‌های گذشته که همواره طرح‌ها را از کل به جزء اجرایی می‌کردند از جزء به کل پیش برویم. عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید همچنین افزود: در این راستا ابتدا طرح‌های شهری و محلات آماده و پس از آن به سراغ طرح‌های تفصیلی و جامع رفتیم که خود کمک زیادی به جلوگیری از هزینه‌های سنگین توسعه شهری و سازگاری با محیط زیست خواهد داشت. به گفته وی هرچه مطالعات دقیق و ریزبین بر طرح محلات و شهر بیشتر باشد و طرح تفصیلی منتج از این مطالعات گردآوری شود کمترین مداخله را در طبیعت داشته و امر توسعه شهری موفق‌تر خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها