کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران 30 واحد رشد کرد


کد خبر : ۳۴۸۹۱سه شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۲۵۵۱ بازدید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه 15 فروردین ماه 95 با افزایش ...

بازار سهام در حالی معاملات کم حجم را امروز به نظاره نشست که هم پای بازارگردانی ضعیف برخی حقوقی‌ها شاهد تکاپوی معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر در بازار دومی‌ها بود؛ بازاری که نوسان 10 درصدی بازار پایه فرابورس به دهانش مزه کرده است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه 15 فروردین ماه 95 با افزایش 30 واحدی به رقم  77 هزار و   647 واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش67 واحدی عدد  16 هزار و  286 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 25  واحدی به رقم 85 هزار و 343  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با بدون تغییر محسوسی به رقم  54 هزار و  516  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش  185   واحدی عدد  168 هزار و 587   واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک  واحدی به عدد  885  واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت  کشتیرانی ج.ا.ا با 34 واحد، فولد خوزستان با  18 واحد و نفت بهران با  14 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت همراه اول  با  33  واحد، ملی صنایع مس ایران با  26  واحد و سرمایه غدیر با  15  واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

مزه شیرین نوسان بازار پایه فرابورس زیر دندان نوسان گیران

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 185  میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 932 میلیون و 377  هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 69 هزار و 321  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه حافظ، زرین معدن آسیا، حق تقدم سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، اوراق اجاره لوتوس 991، اوراق اجاره صدانا 981 از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی اوراق مشارکت میدکو،اوراق مشارکت شهرداری قم، اوراق رهنی بانک مسکن، اوراق اجاره «صچاد» و اوراق مرابحه «سشرق» بازگشایی شدند.

در معاملات امروز 205 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از 47 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده در بازار 2 بورس تهران کد به کد شد.

همچنین اندکی بیش از 2 میلیون سهم تولید مواد اولیه داروپخش به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی شاهد معاملاتی کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که در میان گروه‌های کوچک و شرکت‌های برخوردار از سرمایه پایین، بازار سهام شاهد تکاپوی معامله‌گران و افزایش تقاضا همگام با متعادل شدن قیمت‌ها بود.

این در حالی است که بازار پایه توافقی فرابورس ایران پس از تبدیل شدن به سه تابلوی معاملاتی «الف، ب، ج» و نوسان 10 درصدی این بازار، شاهد حضور اغلب نوسان گیران در تابلوی معاملات بازار «ب» پایه فرابورس است.

این موضوع از منظر برخی کارشناسان الگویی مناسب برای سایر تابلوها و بازارهای برتر سهام می‌باشد که این روزها به زحمت می‌تواند نوسان 5 درصدی را در گروه‌‌ها و تابلوهای بازار اول به نمایش بگذارد.

آنچه که مهم است معامله‌گران بازار سهام به دنبال سود و کسب بازدهی هستند و این در حالی است که سرکوب تقاضا و یا افزایش حساسیت‌های نظارتی از جمله توقف نامعلوم نماد معاملاتی منجر به پراکنده شدن صاحبان سرمایه و از چشم افتادن سهم‌های پربیننده‌ای همچون گروه بانک‌ها، خودرویی‌ها، پالایشی‌ها و یا خودرویی‌ها می‌شود.

براساس این گزارش آنچه که این روزها در بازار سهام می‌توان دید حاکم شدن روندی آرام و متعادل بر کلیت معاملات و به تبع آن نوسان نماگرهای منتخب این بازار است که به نظر می‌رسد، تا انتخابات اردیبهشت ماه امسال ادامه یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها