کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت وستینگهاوس آمریکا اعلام ورشکستگی کرد


کد خبر : ۳۴۷۷۲پنجشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴:۲۵۳۶۵۶ بازدید

شرکت وستینگهاوس آمریکا که در زمینه نیروگاه‌های هسته‌ای فعالیت داشت اعلام ورشکستگی کرده است.
شرکت وستینگهاوس آمریکا اعلام ورشکستگی کردشرکت وستینگهاوس آمریکا اعلام ورشکستگی کرد

شرکت وستینگهاوس آمریکا که در زمینه نیروگاه‌های هسته‌ای فعالیت داشت اعلام ورشکستگی کرده است.

روز چهارشنبه، ٩ فروردین (٢٩ مارس)، شرکت ژاپنی توشیبا، که ده سال پیش وستینگهاس را خریداری کرده بود، گفت که این شرکت با مراجعه به دادگاه رسیدگی به امور ورشکستگان در نیویورک، خواستار آن شده است که برای شرکت وستینگهاوس مدیر تسویه تعیین شود. وظیفه مدیر تسویه در مرحله اول یافتن خریدارانی برای شرکت جهت ادامه کار آن است اما در صورت ناکام ماندن در این زمینه، با فروش دارایی‌های شرکت، تا حد امکان دیون طلبکاران را به ترتیبی که قانون تعیین کرده می‌پردازد.
با توجه به زیان بیش از ٤ میلیارد دلاری وستینگهاوس در سال مالی گذشته، ورشکستگی این شرکت غیرمنتظره نبوده است.

در پی انفجار در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در مارس سال ٢٠١١، شماری از کشورهای جهان مقررات ایمنی سختگیرانه‌ای برای نیروگاه‌های هسته‌ای به اجرا گذاشتند. نتیجه این سختگیری افزایش هزینه بود که همراه با کاهش تقاضا برای نیروگاه‌های هسته‌ای و تصمیم توشیبا در خرید یک شرکت آمریکایی ساخت این نوع نیروگاه‌ها باعث شد تا زیان انباشته توشیبا به مرز ١٠ میلیارد دلار برسد.

روز چهارشنبه، ساتوشی تسوناکاوا، رئیس شرکت توشیبا، با شرکت در یک نشست خبری ضمن قبول مسئولیت در قبال مشکلات مالی این شرکت، از سمت خود استعفا داد.

علاوه بر مشکلات اقتصادی، اعتبار توشیبا به خاطر اتهام دستکاری در گزارش‌‌های مالی به منظور ارائه تصویری مساعدتر از سوددهی شرکت مخدوش شده و بهای سهام آن را کاهش داده بود.

توشیبا گفته است که به طور کامل از بخش احداث نیروگاه‌های اتمی خارج شده است. این شرکت همچنین به خاطر مشکلات مالی، ناگزیر بوده بخش عمده فعالیت‌های سودده خود از جمله در تولید تراشه‌های کامپیوتری و وسایل برقی خانگی را نیز واگذار کند و در حال حاضر فعالیت آن عمدتا به اجرای طرح‌های زیربنایی منحصر شده است.

سابقه شرکت وستینگهاوس به دهه ١٨٨٠ باز می‌گردد که جورج وستینگهاوس کارگاهی را برای تولید وسایل برقی ابتدایی آن زمان در آمریکا تاسیس کرد. این شرکت برای سال‌ها، رقیب اصلی ادیسون بود.

طی دهه‌های بعد، فعالیت وستینگهاوس به شاخه‌های مختلف، از تولید لوازم برقی خانگی گرفته تا تولیدات پیشرفته الکترونیک و ساخت نیروگاه‌های برق گسترش یافت و این شرکت با خرید شرکت‌های دیگر در کشورهای مختلف، به یک موسسه تولیدی و تحقیقاتی معتبر جهانی تبدیل شد.

با افزایش رقابت داخلی و خارجی، توانایی این شرکت برای ادامه فعالیت در زمینه‌های مختلف به تدریج از میان رفت و عمدتا بر ساخت تجهیزات نیروگاه‌های هسته‌ای متمرکز شد که در این زمینه نیز موفقیتی نداشت. در سال ٢٠٠٧، شرکت ژاپنی توشیبا وستینگهاوس را خریداری کرد اما موفق به حفظ آن نشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها