کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز به کار کشتی بزرگ اقیانوس پیمای تفریحی-مسافری در کیش


کد خبر : ۳۴۷۶۹پنجشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۳۸۱۰۳۲۲ بازدید

رونق گردشگری در کیش وارد فاز جدیدی شد. برای نخستین بار بعد از انقلاب کشتی کروز اقیانوس پیمایی در جزیره کیش به کار گرفته شد که بزرگ‌ترین ...
آغاز به کار کشتی بزرگ اقیانوس پیمای تفریحی-مسافری در کیشآغاز به کار کشتی بزرگ اقیانوس پیمای تفریحی-مسافری در کیش

رونق گردشگری در کیش وارد فاز جدیدی شد. برای نخستین بار بعد از انقلاب کشتی کروز اقیانوس پیمایی در جزیره کیش به کار گرفته شد که بزرگ‌ترین نوع کشتی‌های تفریحی در نوع خود پس از انقلاب به شمار می‌رود. این کشتی که سانی نام دارد در مسیرهای داخلی و برای رونق گردشگری بین جزیره‌ها و بنادر ایران استفاده خواهد شد و در وهله بعد مسیرهای دریایی بین سواحل ایران و کشورهای خارجی را می‌پیماید.

این کشتی بزرگ مسافربری اقیانوس پیمای 7 طبقه با ظرفیت 1600 صندلی با حضور مسئولان واستقبال پرشور مردم وارد آب‌های جزیره کیش شد. این کشتی با حضور سید محمود علوی وزیر اطلاعات، مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از معاونان ومدیران سازمان، مسئولان محلی و در میان استقبال پرشور شهروندان وگردشگران وارد حریم آب‌های جزیره کیش شد.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون این بزرگترین کشتی اقیانوس پیمایی است که برای سفرهای تفریحی در داخل کشور به‌کار گرفته می‌شود. البته درمرحله نخست این کشتی مسافربری از مقصد کیش به قشم یا سایر بنادر داخلی از جمله بندرعباس گردشگران را جابه‌جا خواهد کرد ودر مراحل بعدی نیز برای سفرهای کوتاه مدت دریایی به کشورهای خارجی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به‌کار‌گیری این کشتی اقیانوس پیما اقدامی اثرگذار در جهت تقویت گردشگری دریایی کشورمان خواهد بود. طول این کشتی 176 متر و عرض آن 23 متر است وبا 130 کابین و 417 تخت اقامتی امکانات بسیار مناسبی برای گردشگران در سفرهای دریایی فراهم خواهد کرد.

3500 متر فضای رستورانی، 2 سالن سینما، اتاق مطالعه، کتابخانه، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش‌ها و مراسم جشن از دیگر امکانات این کشتی مسافربری است. این کشتی قابلیت جابه‌جایی همزمان 200 خودرو با سرنشین را داراست و برای سوار و پیاده شدن مسافران علاوه بر رمپ انتهایی 8 درب جانبی نیز در قسمت‌های مختلف کشتی تعبیه شده است تا تخلیه بار و سوار و پیاده شدن مسافران به سهولت امکان پذیر باشد. برای رفاه بیشتر گردشگران نیز در این کشتی آشپزخانه ایرانی با تجهیزات مناسب برای پخت انواع غذاهای ایرانی تعبیه شده است.

گفتنی است رونق گردشگری و توجه به توسعه جزایر وسواحل خلیج فارس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دردولت تدبیروامید وتلاش‌های سازمان منطقه آزاد کیش، با ورود این کشتی گام مؤثری درجهت ایجاد گردشگری دریایی ورشد گردشگری درسواحل وجزایر خلیج فارس برداشته شده است. این کشتی کروز برای سفرهای کوتاه مدت چهار تا هفت روزه دریایی ساخته شده و با یک هزار و 600 صندلی گزینه مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در گشت‌های دریایی است.

علی اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز چندی پیش اعلام کرده بود که با ورود این کروز سفرهای بین جزایر کیش و قشم در مرحله نخست محقق می‌شود و پس از آن بین سایر جزایر و در آینده نیز در مسیر دبی انجام خواهد گرفت.

کشتی کروز ارتباط کیش با دیگر کشورها را توسعه می‌دهد

وزیر راه و شهرسازی گفت: کشتی کروز امکان توسعه ارتباط جزیره کیش را با دیگر کشورهای منطقه دارد.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی، فرهنگی و بخش‌های مختلف کشتی مسافربری کروز با بیان اینکه در کیش اقدامات زیربنایی خوبی در بخش توسعه انجام شده است، افزود: بیشترین تردد به جزیره از راه هوایی است و اگر بتوانیم به غیر از هواپیما سیستم ترکیبی از دریا و جاده برای تردد داشته باشیم در منطقه جنوب خلیج فارس، عراق و کشورهای آسیای میانه نقطه قوتی ایجاد خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه کیش می‌تواند پل ارتباطی میان شمال، جنوب، شرق و غرب باشد گفت: کیش توانسته جذابیت‌های مناسبی برای ایرانیان و دیگر کشورها ایجاد کند که بیانگر هویت ایرانی و نشان از تمدن ایران شهری دارد. آخوندی افزوده شدن کشتی اقیانوس پیمای تفریحی مسافری کروز به ناوگان این جزیره را مایه خرسندی و گامی برای توسعه گردشگری دانست وافزود: این ظرفیت با ارتقای امکانات جزیره کیش جذابیتی برای ایرانیان و دیگر کشورها است. وی گفت: با اضافه شدن این ظرفیت جدید افراد می‌توانند با خودرو شخصی وارد کشتی شده و از سفرهای دریایی لذت ببرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها