کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آزمون بزرگ قرار داد ایران و بوئینگ نزدیک است


کد خبر : ۳۴۷۴۴چهارشنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷:۳۳۴۷۹۶ بازدید

سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: با نزدیک شدن به ماه ژوئن یعنی زمان تمدید برخی از تحریم های لغو شده ایران توسط آمریکا، بار دیگر پایه ...
آزمون بزرگ قرار داد ایران و بوئینگ نزدیک استآزمون بزرگ قرار داد ایران و بوئینگ نزدیک است

سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: با نزدیک شدن به ماه ژوئن یعنی زمان تمدید برخی از تحریم های لغو شده ایران توسط آمریکا، بار دیگر پایه های این قرار داد متزلزل‌تر از گذشته شد.

به گزارش CNN، روابط ایران و آمریکا در حال تبدیل شدن از بد به بدتر است؛ این در حالی است که تهران ۱۵ شرکت آمریکایی را در پاسخ به تحریم های ماه گذشته آمریکا، تحریم کرده است.

 همچنین وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای اعلام کرد که اعمال تحریم های جدید توسط آمریکا بر پایه بهانه های ساختگی و غیر مشروع بر خلاف مقررات بین المللی است.

این درحالی است که شرکت هواپیما سازی بوئینگ آمریکا در راستای رفع تحریم ها از ایران به موجب توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و غرب، قراردادی را به ارزش ۸ میلیارد دلار برای فروش ۸۰ فروند هواپیمای جت مسافربری با ایران ایر امضاء کرده است.

البته به گفته «رابین میلز»  مدیر عامل «قمر انرژی» و نیز کارشناس انرژی و سرمایه گذاری در خاورمیانه، فهرست جدید شرکت های آمریکایی تحریم شده از سوی ایران در عمل اهمیتی برای آنها ندارد و شرکت‌های تحریم شده هیچ سرمایه و فعالیتی در ایران ندارند و این اقدام فقط یک حرکت سیاسی محسوب می‌شود.

سی ان ان در این باره نوشت، بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا وضعیت برنامه‌های بوئینگ را بصورت  فزاینده‌ای متزلزل می‌کند.  

«میلز» به سی ان ان گفت: به نظر من به دلیل اینکه قرارداد بوئینگ یکی از معدود حوزه های مجاز روابط تجاری ایران و آمریکا محسوب می شود این قرارداد در کانون فشار اصلی است.

این در حالی است که آزمون بزرگ بوئینگ در ماه ژوئن (خرداد ماه) رونمایی خواهد شد؛ یعنی زمانی که برخی از تحریم های لغو شده توسط باراک اوباما می تواند بار دیگر تمدید شود.  

می توان گفت که ماه ژوئن اولین موعدی خواهد بود که (دونالد ترامپ) باید لغو برخی تحریم ها علیه ایران را امضاء کند؛ این در حالی است که وی بارها توافق هسته ای ایران و آمریکا را به شدت نقد کرده است.

علاوه بر این،  از جمله موانع پیش روی قرار داد بوئینگ با ایران،  لایحه‌ای است که اخیر به کنگره آمریکا ارائه شده است. بر اساس این لایحه در صورتی که  همکاری ایران ایر با سپاه پاسداران تایید شود، از تحویل هواپیماهای بوئینگ به ایران جلوگیری خواهد شد و فروش هواپیماهای جت مسافربری به ایران متوقف می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها