کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا با تولید نفت شیل بازار جهانی نفت را کنترل می‌کند


کد خبر : ۳۴۷۳۹چهارشنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴:۵۳۱۵۹۳ بازدید

رانندگان آلمانی خوشحالند که قیمت سوخت خودروها ارزان شده است. تولیدکنندگان نفت ولی ناخرسندند که قیمت نفت روز به روز پائین ...

رانندگان آلمانی خوشحالند که قیمت سوخت خودروها ارزان شده است. تولیدکنندگان نفت ولی ناخرسندند که قیمت نفت روز به روز پائین می‌آید. دیدار تولیدکنندگان نفت در کویت هم برای حل این مشکل بی‌نتیجه ماند.

محمد بارکیندو دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده‌ی نفت (اوپک) در دیدار روز یکشنبه (۲۶ مارس/۶ فرودین) با نمایندگان کشورهای تولید کننده نفت از کشورهای اوپک خواست که به کاهش تولیدات خود به منظور افزایش قیمت نفت ادامه دهند. بارکیندو تاکید کرد که اعضای اوپک صبور باشند و آنچه را اوپک تصمیم گرفته اجرا کنند.

اعضای اوپک در ماه ژانویه ۲۰۱۷ در خصوص قیمت نفت در نیمه اول سال جاری توافق کرده بودند. منابع اوپک گزارش دادند که درباره سطح قیمت نفت در نیمه دوم سال هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفته است که روسیه و دیگر کشورهای ذینفع تصمیمی برای نیمه دوم سال نگرفته‌اند. به گفته نواک بازار نفت باید دقیق تجزیه و تحلیل شود و تا در دیدار بعدی اوپک در وین درباره قیمت نفت پیشنهاداتی ارائه گردد.

تاثیر آمریکا در قیمت نفت با تولیدات نفتی شیل

محمد بارکیندو دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده‌ی نفت (اوپک) هم‌چنین تاکید کرد که با توجه به کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی نفت ضروری است که روی اهداف مشترک کشورهای تولیدکننده نفت بیشتر تاکید شود.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ کشورهای تولیدکننده نفت از جمله روسیه، عربستان سعودی و ایران بر سر کاهش حدود 1.5 میلیون بشکه در تولید نفت توافق کرده بودند. بعدازاین توافق قیمت نفت کمی افزایش پیدا کرد. اما در هفته‌های اخیر دوباره رو به کاهش گذاشت.

کارشاسان می‌گویند علت اصلی کاهش قیمت آن است که شرکت‌های آمریکایی موفق شده‌اند با تولید نفت شیل بازار نفت جهانی را اشباع کنند.
به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که حتی همراهی و هماهنگی کشورهای اوپک و غیراوپک برای تنظیم عرضه نفت نیز دیگر قادر نباشد در برابر نفت "شیل" آمریکا مقاومت کرده و در تعیین نرخ قمیت نفت آنچنان که باید اثرگذار باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها