کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعطیلات زمستانی وارد تقویم 96 می‌شود؟


کد خبر : ۳۴۷۳۳سه شنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۱۵۷۶۰۳ بازدید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه «توسعه و ساماندهی گردشگری داخلی» از سیاست‌های راهبردی ...

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه «توسعه و ساماندهی گردشگری داخلی» از سیاست‌های راهبردی سازمان در دولت یازدهم است، گفت: در تلاشیم تا هفته‌ای در فصل زمستان به عنوان «تعطیلات زمستانی» تصویب شود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، مرتضی رحمانی موحد اظهار کرد: از دیگر تلاش های جدی ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این است که بتوانیم هفته‌ای را در زمستان به عنوان تعطیلات زمستانی تعیین کنیم تا مردم کشور بدانند در نیمه دوم سال و فصل زمستان نیز می توانند از مواهب، آثار و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی وغیره بخش جنوبی و شمالی کشور بازدید داشته باشند.

او که در مراسم معرفی طرح تهرانگردی سازمان تامین اجتماعی سخن می‌گفت، با ابراز خرسندی از اجرای این طرح، بیان کرد: در روزهای آغازین دولت یازدهم در تدوین سیاست های راهبردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از اصول مورد نظر «توسعه و ساماندهی گردشگری داخلی» بود، چراکه این اصل از نظر ما و کارشناسان صنعت گردشگری قطعا یکی از ضروریات توسعه صنعت گردشگری ایران است.

وی یادآور شد: ایران دارای حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت، با اقلیم و اقوام مختلف و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان است، حال آن که بسیاری از کشورهای دنیا تنها به دنبال یکی از این ویژگی ها هستند تا بتوانند جایی در صنعت گردشگری بین المللی پیدا کنند، از همین حیث به دنبال سیاست توسعه و ساماندهی گردشگری داخلی به دنبال این موضوع هستیم که چگونه با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور و توان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، سفر و گردشگری را در داخل کشور مدیریت کرده و بتوانیم سفر را در طول سال توزیع و از امکانات در تمام سال به صورت متوازن استفاده کنیم.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه با بیان اینکه طرح تهرانگردی از جمله دستاوردهای اصل راهبردی توسعه و ساماندهی گردشگری داخلی است، تاکید کرد: امروز باید به همه ایرانیان، تهران فرهنگی و تاریخی را شناساند تا بدانند که تهران تنها آلودگی و ترافیک نیست، بلکه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی و زیارتی فراوان بوده که در دل خود تاریخ مشروطه، انقلاب اسلامی و بخشی از تحولات سیاسی و فرهنگی را نهفته دارد.

غلام‌حیدر ابراهیم بای سلامی - مدیر عامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی - نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز صنعت گردشگری یکی از مهم ترین صنایع جهان و عامل تحول نظام اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی محسوب می شود، گفت: امروز همه عقلای جهان، گردشگری را به عنوان صنعتی فرابخشی و عامل تحول می دانند.

وی با اشاره به طرح تهران گردی، با اشاره به طرح تهرانگردی که توسط زیرمجموعه های سازمان تامین اجتماعی درحال اجرا است، افزود: این طرح سبب می شود که تهران به عنوان یکی از مقاصد ویژه نوروزی برای مردم کشور قرار گیرد. امیدوارم در آینده ای نزدیک تهران گردی به یک پروژه بزرگ برای همه هتلها و اماکن توریستی تهران تبدیل شود، چراکه تهران یک «شهر موزه» زیبا است.

محمدابراهیم لاریجانی - مدیرعامل شرکت خدمات گردشگری و مسافرت های ریلی و هوایی تامین - نیز در این مراسم با تشریح روند اجرای طرح تهرانگردی اظهار کرد: این طرح ویژه ۲۹ اسفندماه ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ است که در فاصله ۱۵روزه اجرای طرح ۵ گروه از گردشگران در ۳ روز اقامت در شهر تهران، به تهران گردی می پردازند.

او ادامه داد: گروه نخست با ۲۰۰ نفر، گروه دوم با ۲۸۰ نفر و گروه سوم با ۳۳۰ نفر به بازدید از تهران بزرگ پرداختند. امیدواریم در آینده همه هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی کشور به این طرح بپیوندند چراکه تهران زیباترین مقصد نوروزی در کشور است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها