کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رنجروور ایووک مهمان جدید بازار ایران برای سال 96


کد خبر : ۳۴۷۰۴یکشنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۴۳۸۲۶۷ بازدید

سال 96 سالی است که رنجروور Evoque را برای نخستین‌بار در ایران می‌بینیم: انگلیسی جذابی که برای گرفتن بازار پورشه ماکان در ایران لحظه‌شماری می‌کند.

land-rover-2016-range-rover-evoque

سال 96 سالی است که رنجروور Evoque را برای نخستین‌بار در ایران می‌بینیم: انگلیسی جذابی که برای گرفتن بازار پورشه ماکان در ایران لحظه‌شماری می‌کند.

این روزها تهرانی‌ها وقتی از پارک‌وی می‌گذرند، متوجه بنر جالب نمایشگاهی می‌شوند که حرف و حدیث‌های زیادی پشت سر آن است. نمایشگاه واقع در ضلع جنوب شرقی پارک‌وی، که حدود یک سال برای تغییر دکوراسیون و طراحی مجدد نمای بیرونی‌اش بلااستفاده باقیمانده بود، حالا درحال تکمیل شدن است. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، به‌زودی پشت ویترین این نمایشگاه باید شاهد اولین خودروهای جگوار لندرور در ایران باشیم؛ خودروهایی که قطعا یک شاسی‌بلند هم درمیانشان وجود دارد: رنجرور ایووک.

land-rover-2016-range-rover-evoque


تنها رنجرور ایران

در میان محصولات رنجرور، ایووک تنها خودرویی است که می‌تواند از قانون ممنوعیت واردات 2500 سی‌سی‌ها عبور کند. ایووک نخستین‌بار در سال 2011 وارد بازار شد. هدف انگلیسی‌ها از ساخت ایووک اضافه‌کردن محصولی ارزان‌‌قیمت به خانواده لندرور بود تا بدین‌ترتیب آن‌ها هم سهمی از بازار شاسی‌بلندهای لوکس جمع‌وجور داشته باشند. 

طول عرض ارتفاع فاصله محوری حجم باک
4.37m 1.98m 1.63m 2.66m 68.5L

چهره خشن و جذاب ایووک آنقدر عالی است که در این سال‌ها لندرور هیچ تغییری در آن نداده و حتی در سال 2015، که نسخه به‌روزشده آن به عنوان مدل 2016 معرفی شد، بازهم تغییری در ارکان اصلی خودرو ندیدیم و فقط برخی جزئیات ظاهری‌اش مانند لنز چراغ‌ها، ورودی هوای سپر جلو، اسپویلر انتهای سقف و رینگ‌ها دچار تغییر شد. اتفاق دیگری که برای ایووک در 2014 رخ داد تغییر نام تیپ‌هایش بود: از آن سال به بعد تیپ‌های ایووک هم‌نام تیپ‌های سایر شاسی‌بلندهای لندرور شد.

land-rover-2016-range-rover-evoque


ایووک در همه بازارها، ویژگی‌های زیر را به صورت استاندارد دارد:

استارت دکمه‌ای
هشداردهنده تغییر لاین
ریموت درب‌ها، شیشه‌ها و درب صندوق
سنسور پارک جلو و عقب / سنسور باد تایر
کنترل پایداری / کنترل کشش / کنترل واژگونی
فرمان برقی / کروزکنترل / کمکی حرکت در شیب
7 ایربگ شامل راننده، زانویی راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای
ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز / ترمز کمکی / ترمز اضطراری / ترمز پارک
مانیتور 8 اینچی لمسی کنسول / مانیتور 5 اینچی صفحه کیلومتر / 8 اسپیکر / بلوتوث
 

  پیشرانه گیربکس قدرت گشتاور شتاب سرعت مصرف ترکیبی
Si4 2.0 لیتری توربو 9 سرعته اتومات 237hp 340nm 7.6sec 217km/h 7.8L

 

ارزان‌ترین تیپ ایووک حدود 40 هزار دلار قیمت دارد ولی اگر به تجهیزات سفارشی مجهز شود، این قیمت تا حدود 62 هزار دلار هم بالا می‌رود که یعنی در صورت ورود به بازار در بهترین حالت بین 350 تا 500 میلیون تومان قیمت دارد. آئودی Q5، لکسوس NX و ب‌ام‌و X3 و حتی X4 با اینکه از مهم‌ترین رقیبان این انگلیسی در بازار جهانی‌اند، به لحاظ قیمتی احتمالا پورشه ماکان تنها رقیب اصلی ایووک در ایران خواهد بود.

ایووک همچنین به غیر از مدل 5درب، در نسخه 2درب نیز قابل سفارش است. ایووک کوپه با قیمت 45 هزار دلار و ایووک کانورتیبل نیز با قیمت 52 هزار دلار در صورت ورودشان به ایران 40 تا 150 میلیون تومان گران‌تر از ایووک‌های 5درب خواهند بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها