کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لامپ‌های مراکز عمومی امروز یک ساعت خاموش می‌شود


کد خبر : ۳۴۶۹۶شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۴۲۲۵۷۶ بازدید

به مناسبت روز جهانی ساعت زمین و برای محافظت از زیبایی‌های زمین؛امروز لامپ‌های مراکز عمومی کشور از جمله وزارت نیرو از ساعت 20:30 تا 21:30 خاموش می‌شود.
لامپ‌های مراکز عمومی امروز یک ساعت خاموش می‌شودلامپ‌های مراکز عمومی امروز یک ساعت خاموش می‌شود

به گزارش ایران‌جیب به نقل از وزارت نیرو، از سال 1970 هر سال 22 آوریل به عنوان «روز زمین» جشن گرفته می‌شود. در حال حاضر این روز به عنوان «روز بین المللی مادر زمین» شناخته می‌شود، و در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران مردم برای محافظت از زیبایی‌های سیاره برای نسل آینده سعی می‌کنند تا در آن روز به مدت یک ساعت تمام لامپ‌ها و وسایل الکتریکی به ویژه در مراکز عمومی را خاموش کنند.

این رویداد جهانی توسط صندوق جهانی طبیعت سازماندهی شده و هدف از آن آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است.

ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه سیدنی «مورنینگ هرالد» در سال 2007، زمانی مطرح شد که 2.2 میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند.

پس از این اقدام شهر سیدنی استرالیا، هر سال تعداد بیشتری از شهرهای جهان این روز را گرامی داشتند و به آن پیوستند.

نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال 1390 و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد و تاکنون نیز ایران در 5 برنامه متوالی برای پاسداشت این روز مشارکت فعال داشته است.

پیش بینی می‌شود در سال جاری با توجه به جدی شدن مباحث تغییر اقلیم در جهان و با توجه انعقاد «قرارداد پاریس»، روز جهانی «ساعت زمین» با استقبال تعداد بیشتری از شهرها و روستاهای جهان روبرو شود و وزارت نیرو نیز در این حرکت جهانی همراهی خواهد داشت.

این برنامه امسال در روز شنبه 5 فروردین 96 از ساعت 20.30 تا 21.30 اجرا خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها