کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سامانه‌ای که خرابکاری کرد!


کد خبر : ۳۴۶۸۲جمعه، ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰:۱۹۱۷۷۷ بازدید

درباره نظرسنجی غیراصولی و فاجعه‌بار برنامه سین مثل سریال در شبکه یک سیما !

سین مثل سریال

درباره نظرسنجی غیراصولی و فاجعه‌بار برنامه "سین مثل سریال" در شبکه یک سیما !

آخر سال امسال همانند سال گذشته مبحث رای گیری با رای مخاطبان رسانه ملی مربوط به برنامه ها، بازیگران، مجریان، خواننده های تیتراژ و ... مورد توجه خاصی قرارگرفت، چرا که در فضای رسانه ای الان که شبکه های ماهواره ای با راه اندازی جنگ های همه ساله سعی در جذب مخاطب رسانه ملی داشته و اخیرا با رای گیری میلیونی تامل برانگیزی به کارشان ادامه میدهند.

با شروع سومین دوره برنامه "سه ستاره" که چند هفته قبل از آغاز سال جدید روی آنتن رفت، رقابت بین برنامه‌سازان تلویزیونی آغاز شد. چند روز بیشتر نگذشته بود که مشخص شد شبکه یک سیما که خود را از گردونه جذب مخاطب عقب می‌دید، با پیشنهاد یک اسپانسر، خود را آماده کرد تا برای سه بخش بهترین بازیگران زن، بهترین بازیگران مرد و همینطور بهترین سریال تلویزیونی در سال نود و پنج، وارد میدان شود. با اینکه احسان علیخانی در شبکه سه برای این بخش‌ها هم تدارک دیده بود و از هیات انتخاب رأی گرفته بود، اما بدون رأی‌گیری این سه بخش مهم، برنامه‌اش را به پایان رساند.

از اولین برنامه "سین مثل سریال"، عدم تسلط مجری و دکوری که ترس از ریزش آن بود مشخص شد با برنامه‌ای سردستی و بدون برنامه‌ریزی دقیق همراه هستیم. اما هیچ‌وقت پیش‌بینی یک رای‌گیری فاجعه‌بار و نتایجی عجیب را نمی‌کردیم.

از همان اول نامزد کردن بیست بازیگر مرد، و بیست بازیگر زن سؤال‌برانگیز بود. آیا ما چهل بازیگر خوب در سال نود و پنج در تلویزیون داشتیم؟ داور و هیات انتخابی هم در کار نبود.

مسئله ی غمناک و باعث تاسف هفته ی اخیر پایان سال پا گذاری سامانه ای جدید بصورت غیرمنتظره ،بی برنامه و شتاب زده به این حوزه است که با در اختیار داشتن حمایات جالب همراه با سامانه ی اپراتوری تک رقمی #۳* در برنامه ی سین مثل سریال شبکه یک سیما با اجرای امیرحسین مدرس اقدام به رای گیری فستیوال پایان سال رسانه ی ملی شده که مورد استقبال مردم هم قرار نگرفته و بدلیل اطلاع رسانی ناقص و اشتباه باعث نارضایتی هنرمندان، دست اندرکاران برنامه های سیما و ملت شریف و بیننده های کشور شده است چرا که این سامانه بصورت عجیب و ناعادلانه اقدام به عضوگیری سرویس ارزش افزوده با قراردادن رای دهنده در موقیعت انجام داده و حتی زمانی که مشترک از این سرویس گیری منصرف میشود مانع عدم سرویس گیری ان شده و پیغام شما هیچ سرویس فعالی ندارید را از اپراتور دریافت مییکند !!! ضمن اینکه این سامانه صرفا مربوط به یک اپراتور تلفن همراه کشور بوده که حدود ۴۰ درصد مشترکین کشور قادر به استفاده از این مورد نبوده، این توفیق اجباری همراه با پرداخت هزینه ای که مورد تایید،رضایت و خواسته ی بیننده نیست.

شرکت ها و سازمان هایی با حمایت از برنامه های تلویزبونی داخلی سعی در برگراداندن این امید با حمایت مالی و حرفه ای و خدماتی شان بوده وهستند وعلاوه بر شرایط سخت، غیرقابل پیش بینی و متفاوت تبلیغات رسانه ای بصورت رایگان اقدام به سرویس دهی اپراتوری بر تقویت ان مهم شده اند، و رای گیری رایگان را در اختیار بینندگان قرار داده اند.

اخیرا بهنوش بختیاری نیز درباره روند این سرویس دهی به جد در صفحه ی شخصی اش انتقاد کرد . حالا این سوال پیش میاد که چگونه رسانه ملی به این شکل بی برنامه و بی تفاوت نسبت به دغدغه و دردسر ملت ای است که علی رغم زرق و برق رسانه های بیگانه غیرت و تمایل به حمایت از رسانه داخلی و محتویاتش دارند !!!



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها