کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشاور ترامپ: امریکا به برجام پایبند خواهد بود


کد خبر : ۳۴۶۶۷چهارشنبه، ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۵۳۳۹۵ بازدید

یکی از مقام‌های بلندپایۀ دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، اعلام کرد واشنگتن به برجام پایبند خواهد بود.
مشاور ترامپ: امریکا به برجام پایبند خواهد بودمشاور ترامپ: امریکا به برجام پایبند خواهد بود

یکی از مقام‌های بلندپایۀ دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، اعلام کرد واشنگتن به برجام پایبند خواهد بود.

کریستوفر فورد، مدیر ارشد امور سلاح های کشتار جمعی و منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شورای امنیت ملی امریکا، سه‌شنبه در نشست اندیشکدۀ کارنگی در واشنگتن اعلام کرد: «تا زمانی که تصمیم جدیدی اتخاذ نشود، ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران پایبند خواهد بود و اطمینان حاصل خواهد کرد که ایران نیز همینگونه باشد.»

فورد همچنین خاطر نشان کرد کاخ سفید بازبینی برجام و مذاکرات مربوط به دیگر توافقنامه‌های هسته‌ای در دولت‌های پیشین این کشور را شروع کرده است.

ایران و گروه 1+5 در تاریخ 23 تیر 1394 بر سر برجام به توافق دست یافتند و این توافق از 26 دی 1394 اجرایی شد. بر اساس برجام، ایران با محدودسازی برنامۀ هسته‌ای خود در ازای لغو تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای موافقت کرد.

سازمان بین‌المللی انرژی اتمی از زمان آغاز اجرای برجام، بارها پایبندی ایران را به تعهدات خود مطابق با توافق هسته‌ای تأیید کرده ولی امریکا با اعمال تحریم‌هایی علیه تهران، چندین مرتبه این توافق را نقض کرده است.

دولت امریکا در ماه فوریه و در واکنش به آزمایش موشکی موفقیت‌آمیز ایران، تحریم‌های جدیدی را وضع کرد و این آزمایش را نقض برجام خواند. تهران با رد ادعاهای واشنگتن، بر توسعۀ توانایی‌های دفاعی خود تأکید کرده است.

دونالد ترامپ که از مخالفان پر و پا قرص توافق هسته‌ای میان کشورهای گروه 5+1 و ایران است، در جریان کارزار تبلیغاتی خود در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در سال 2016 از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، به دلیل امضای این توافق به دفعات انتقاد کرده بود.

ترامپ همچنین برجام را «بدترین» توافق امریکا و یک «فاجعه» خوانده و وعده داده بود آن را لغو کند.

وی دوشنبه در دیدار با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کاخ سفید به انتقاد از دولت اوباما و امضای برجام پرداخت و گفت: «چرا باراک اوباما [رئیس‌جمهور پیشین امریکا] این توافق را با ایران امضا کرد؟ هیچ‌کس هنوز به علت آن پی نبرده است ولی شاید بعداً روزی متوجه شدیم.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها