کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هفت‌سین اعتراضی سپرده‌گذاران زیان دیده موسسه کاسپین


کد خبر : ۳۴۶۵۷سه شنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰:۲۶۶۶۷۹ بازدید

جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی کاسپین در لحظه سال تحویل بنری را با عنوان 7 سین سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین در مقابل شعبه ...
هفت‌سین اعتراضی سپرده‌گذاران زیان دیده موسسه کاسپینهفت‌سین اعتراضی سپرده‌گذاران زیان دیده موسسه کاسپین

جمعی از سپرده گذاران موسسه مالی کاسپین در لحظه سال تحویل بنری را با عنوان 7 سین سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین در مقابل شعبه مرکزی این موسسه نصب و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فارس، سپرده گذاران موسسه مالی کاسپین که از سال گذشته تجمع های مختلفی را در مقابل شعبه مرکزی این موسسه در سعادت آباد تهران برای بازپس گیری وجوه خود برگزار کرده بودند همزمان با ایام عید نوروز و در لحظه سال تحویل نیز بنری را با عنوان هفت‌سین سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین در مقابل شعبه مرکزی این موسسه نصب و به اعتراضات خود ادامه دادند.

موسسه کاسپین در اواخر اسفند ماه سال 94 مجوز مشروط فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرد.

در متن اطلاعیه بانک مرکزی آمده بود:‌ این موسسه اعتباری در حال حاضر به عنوان پنجمین موسسه اعتباری غیربانکی مجاز شناخته می‌شود، مقرر است دارایی‌ها و بدهی‌های قابل تجمیع شرکت‌های تعاونی اعتبار «فرشتگان»، «الزهراء مشهد»، «حسنات اصفهان»، «دامداران و کشاورزان کرمانشاه»، «بدرتوس مشهد»، «پیوند»، «امید جلین گرگان» و «عام کشاورزان مازندران» را که تا به حال تحت عنوان آرمان ایرانیان فعالیت می‌کردند طبق روش مشخص به حساب های خود انتقال دهد.

به گزارش فارس،‌ آرمان ایرانیان که به کاسپین تغییر نام داد، پس از دستور بانک مرکزی برای ادغام سه تعاونی اعتبار فرشتگان، افضل توس و فردوسی راه‌اندازی شد. 

اما در این میان موسسه فرشتگان 4 هزار میلیارد تومان از سپرده 8 هزار میلیارد تومانی خود را در بخش املاک سرمایه‌گذاری کرده بود و همین مساله برای موسسه تازه تاسیس کاسپین مشکل‌ساز شد.

این کسری منابع هم‌اکنون موسسه کاسپین را با چالش نقدینگی مواجه کرده به طوری که در ماه‌های اخیر مشتریان این موسسه امکان دریافت بیش از 2 میلیون تومان در روز را ندارند. البته شعبه مرکزی این موسسه در موارد خاص تا 5 میلیون تومان هم پرداخت می‌کند.

سهمیه‌بندی بازپرداخت سپرده‌ها موجی از نگرانی در بین مشتریان این موسسه ایجاد کرد و باعث شد تعداد زیادی از سپرده‌گذاران کاسپین برای دریافت اصل سپرده خود به شعب مراجعه کنند. 

در همین گیر و دار بود که موسسه کاسپین اعلام کرد با انتقال اموال تعاونی اعتبار فرشتگان به کاسپین مشکل نقدینگی برطرف خواهد شد. کاسپین به‌تازگی از نهایی شدن انتقال این اموال و تجمیع همه تعاونی‌های زیرمجموعه خبر داده است.

به گزارس فارس، ماه ها از بحران نقدینگی کاسپین می گذرد و بانک مرکزی در این مدت کمک موقت اعتباری به این موسسه نکرده است. در واقع مسئولان بانک مرکزی هرنوع کمک اعتباری را منوط به اتمام فرآیند ادغام 8 تعاونی اعتبار کرده اند.

در همین باره عباس کمره‌ئی مدیرکل نظارت بر بانک های بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که اگر فرایند انتقال اموال به پایان برسد، مشکل کمبود نقدینگی موسسه کاسپین هم حل خواهد شد، گفت: این دیگر به مرحله بعدی مربوط می‌شود. قطعا بانک مرکزی مثل همیشه نقش اساسی خودش را در مواقع ضروری ایفا می‌کند.

وی افزود: البته اینگونه نیست که اینکه فکر کنیم فقط با تامین منابع مشکل حل خواهد شد، بلکه باید با تکمیل ساختار دارایی‌ها و بدهی‌های بانک که با انتقال کامل اموال تعاونی‌های اعتبار منحله انجام می‌شود، مشکل به صورت اساسی رفع شود. پس از اتمام این کار، برای تامین نقدینگی موسسه هم اقداماتی انجام می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها