کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز شنبه 28 اسفند 95


کد خبر : ۳۴۶۱۳شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۵۹۹۹۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش روبرو شد و در هفته ای که گذشت بیشترین افزایش را از اوایل فوریه ثبت کرده است.

 روند صعودی قیمت طلا پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره در تازه ترین نشست خود، ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 3.10 دلار افزایش به بیش از 1230 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از اوایل مارس بوده است. قیمت طلا در هفته گذشته 2.4 درصد رشد داشته که این میزان افزایش نیز از هفته منتهی به 3 فوریه بی سابقه بوده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.5 درصد افزایش در پایان مبادلات روز جمعه به 17.41 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته گذشته بیش از 2.9 درصد رشد داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در هفته گذشته با کاهش 1.1 درصدی روبرو شده است. کریستین ماگون رئیس موسسه سرمایه گذاری آمپلیفای اینوستمنت تاکید کرد: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر کاهش ارزش دلار ، همچنان صعودی خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده است که هیچ عجله ای برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده ندارد و همین مساله فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

وی افزود: اعلام بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز فشار زیادی بر شاخص سهام وارد کرده و این مساله نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود.

جفری نیکولس تحلیلگر برجسته موسسه روسلند کاپیتال نیز گفت: سیاست های مالی و بودجه ترامپ موجب کاهش نسبی شاخص سهام اس اند پی و داوجونز آمریکا شده است. سرمایه گذاران در حال انتقال سرمایه های خود از بازار سهام به بازار طلا هستند.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. نگرانی های سیاسی نیز می تواند عامل مهم و تاثیر گذاری بر قیمت طلا به شمار رود. در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت ساز آلمان و فرانسه و آغاز مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند نوسانات زیادی را در بازارهای بین المللی و نرخ ارز ایجاد کند.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز بر قیمت طلا موثر خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها