کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش نرخ بهره باعث صعود طلای جهانی شد


کد خبر : ۳۴۵۸۳پنجشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۳۰۱۵۲۱ بازدید

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد افزایش دهد.
افزایش نرخ بهره باعث صعود طلای جهانی شدافزایش نرخ بهره باعث صعود طلای جهانی شد

فدرال رزرو آمریکا دیروز چهارشنبه در پایان نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را برای دومین بار در سه ماه اخیر 0.25 درصد افزایش دهد و به نظر می رسد قصد دارد تا پایان امسال نیز 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت طلا که در آستانه اعلام تصمیم فدرال رزرو به 1200 دلار رسیده بود پس از اعلام این تصمیم با 1.3 درصد افزایش روبرو شده و امروز پنجشنبه 26 اسفندماه به بیش از 1226 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش کمیته سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا با 9 رای موافق در برابر یک رای مخالف نرخ بهره را از 0.75 درصد به یک درصد افزایش داده است.

پیش بینی سیاستگذاران ارشد فدرال رزرو نشان می دهد که نرخ بهره آمریکا امسال 3 بار در سال 2018 نیز 3 بار و در سال 2019 میلادی نیز 3 بار دیگر افزایش خواهد یافت.

9 نفر از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز پیش بینی کرده اند که نرخ بهره تا پایان امسال 2 بار دیگر افزایش خواهد داشت. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش فشارهای تورمی تاثیر زیادی بر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده خواهد داشت.

پیش بینی نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا امسال به 1.9 درصد خواهد رسید. فدرال رزرو آمریکا دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی را هدف اصلی خود قرار داده است.

فدرال رزرو در بیانیه نشست دو روزه خود تاکید کرده است که اقتصاد آمریکا در حال حرکت به سوی هدف نرخ تورم 2 درصدی است. فدرال رزرو به دقت تحولات مربوط به رشد اقتصادی و نرخ تورم را زیر نظر دارد.

در پی اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، قیمت طلا در بازارهای بین المللی نیز با افزایش نسبی روبرو شده است. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که فعالیت های اقتصادی این کشور با روندی متعادل توسعه یافته و نسبت به نشست ژانویه این ارزیابی تغییر نکرده است.

به نظر می رسد قیمت طلا و ارزش دلار در روزهای آینده تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. اوضاع سیاسی اروپا و انتخابات مهم کشورهای اروپایی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها