کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ملاقات رئیس جمهور آمریکا و چین برای جلوگیری از جنگ تجاری


کد خبر : ۳۴۵۶۸چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۴۵۱۳۲۵ بازدید

چین ضمن هشدار در مورد اقدامات احتمالی آمریکا برای محدود کردن روابط تجاری با چین، از احتمال دیدار رئیسان جمهوری دو کشور خبر داده است.
ملاقات رئیس جمهور آمریکا و چین برای جلوگیری از جنگ تجاریملاقات رئیس جمهور آمریکا و چین برای جلوگیری از جنگ تجاری

چین ضمن هشدار در مورد اقدامات احتمالی آمریکا برای محدود کردن روابط تجاری با چین، از احتمال دیدار رئیسان جمهوری دو کشور خبر داده است.

روز چهارشنبه، ٢٥ اسفند (١٥ مارس)، لی کچیانگ، نخست وزیر چین، در سخنانی به آمریکا علیه "آغاز جنگ تجاری علیه چین" هشدار داد و در عین حال ابراز امیدواری کرد که دو اقتصاد بزرگ جهان همچنان روابط گسترده و خود را حفظ کنند و به همکاری با یکیدگر ادامه دهند.

آقای لی که در پایان اجلاس کنگره ملی خلق - پارلمان چین - در یک نشست خبری شرکت داشت گفت: "ما نمی‌خواهیم شاهد شروع جنگ تجاری بین دو کشور باشیم و چنین جنگی باعث منصفانه‌تر شدن روابط تجاری ما نخواهد شد."

نخست وزیر چین با اشاره به گزارشی که اخیرا منتشر شده، گفت که در صورت وقوع جنگ تجاری با آمریکا، "سرمایه‌گذاران خارجی در چین به خصوص شرکت‌های آمریکایی بیش از همه متضرر خواهند شد."

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در جریان مبارزات انتخاباتی خود چین را به دنبال کردن سیاست‌های "غیرمنصفانه" برای افزایش صادرات به آمریکا متهم کرد و این سیاست‌ها را عامل تضعیف صنایع داخلی آمریکا دانست. وی هشدار داد که در مقام رئیس جمهوری، در صدد محدود کردن دسترسی چین به بازارهای داخلی آمریکا برخواهد آمد. چنین اقدامی به منزله تغییر در پیگیری سیاست آزادی تجاری خواهد بود که طی چند دهه اخیر مورد تاکید آمریکا بوده است.

پس از انتخاب به ریاست جمهوری، مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با رئیس جمهوری تایوان باعث خشم دولت چین شد هر چند ماه گذشته، تماس تلفنی او با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری خلق چین، تا حدودی به کاهش تنش در روابط دوجانبه کمک کرد.

نخست وزیر چین گفت که به اعتقاد او، هر اختلافی که بین این کشور و آمریکا وجود داشته باشد می‌تواند از طریق گفتگو حل و فصل شود و نیازی به اقدامات تند نیست که طبیعتا به اقدامات تلافی‌جویانه منجر می‌شود.

اجلاس عمومی کنگره ملی خلق چین، که قدرت چندانی ندارد، معمولا هر سال یک بار با حضور حدود سه هزار عضو آن برگزار می‌شود و در بقیه طول سال، کمیته دایم کنگره ملی خلق با حدود یکصد و پنجاه عضو از سوی اجلاس عمومی وظایف قانونگذاری را برعهده می‌گیرد. نقش اجلاس سالانه معمولا از حد شنیدن گزارش مقامات ارشد و تایید برنامه‌های دولت فراتر نمی‌رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها