کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه شنبه 24 اسفندماه 95


کد خبر : ۳۴۵۲۷سه شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۱۴۱۱۰۲ بازدید

در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر برگزاری نشست 2 روزه فدرال رزرو آمریکا و نتایج این نشست هستند، قیمت طلا در بازارهای ...

در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر برگزاری نشست 2 روزه فدرال رزرو آمریکا و نتایج این نشست هستند، قیمت طلا در بازارهای جهانی با تغییر چندانی روبرو نشده است.

اکثر سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست دو روزه خود نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش افزایش نرخ تورم و بهبود شرایط بازار اشتغال موجب شده تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست مارس، بیشتر شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند در کوتاه مدت موجب تقویت ارزش دلار شده و در نهایت افت قیمت جهانی طلا را در پی داشته باشد.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه مالی وینگ فانگ تاکید کرد: در شرایط کنونی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو یک سورپرایز به شمار نمی رود و بعید به نظر می رسد که بازار واکنش شدیدی نشان دهد. سرمایه گذاران منتظر بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا و لحن اظهارات جانت یلن خواهند بود.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به 1203 دلار رسیده است. سرمایه گذاران بین المللی نیم نگاهی نیز به نتایج انتحابات هلند دارند. انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز طی ماه های آوریل و می برگزار خواهد شد. نتایج این انتخابات می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

نااطمینانی نسبت به تحولات سیاسی اروپا می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود. سامسون لی تحلیلگر ارشد موسسه جی اف ام اس نیز تاکید کرد: انتخابات هلند می تواند تا حدی موجب افزایش قیمت طلا شود ولی تاثیر انتخابات فرانسه بیشتر خواهد بود.

مارک تو افزود: قیمت جهانی هر اونس طلا طی هفته های آینده بین 1200 تا 1250 دلار در نوسان خواهد بود. روشن شدن سیاست های مالی و اقتصادی دولت ترامپ و برگزاری انتخابات اروپا مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد بازار نیز بر این باور است که احتمال افت قیمت طلا به 1193 دلار در هر اونس وجود دارد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز 0.83 درصد افزایش داشته است. به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار، انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و وضعیت تقاضای غیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها