کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با تغییر تعرفه‌ واردات خودرو , بازار رقابتی میشود ؟


کد خبر : ۳۴۵۲سه شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱:۱۴۶۸۷۳ بازدید

رییس شورای رقابت با اشاره به مصوبه اخیر این شورا در رابطه با تعرفه خودروهای وارداتی به کشور اظهار کرد: امیدواریم با تغییر در این تعرفه‌ها رقابت‌ در بازار داخلی خودرو افزایش یابد.

رضا شیوا با بیان اینکه شورای رقابت در تلاش است نسبت به فرمول قیمت‌گذاری خودرو تجدید نظر کند گفت: کارگروه ما از مدت‌ها پیش بررسی این موضوع را آغاز کرده است. در کنار آن بحث تعرفه خودروهای وارداتی نیز به صورت سالانه از سوی دولت مشخص می‌شود که شورای رقابت تلاش کرد با ورود به این موضوع نسبت به رقابتی‌تر شدن بازار خودروهای داخلی اقدام کند.

وی افزود: با توجه به شرایطی که بر بازار خودروی ایران حکمفرماست نمی‌توان انتظار داشت در کوتاه مدت رقابت چندانی در عرصه خودروسازی به وجود آید. از این رو شورا نسبت به اجرایی شدن برخی از روش‌ها در کوتاه مدت برای بالا بردن سطح رقابت بازار، اقدام کرد که یکی از این محورها، بحث تغییر در تعرفه خودروهای وارداتی بود.

شیوا با اشاره به توافق ژنو و کاهش برخی تحریم‌های اقتصادی تاکید کرد: با توجه به بهبود اوضاع بین‌المللی اقتصاد ایران، امیدواریم در طول چند سال آینده شاهد حضور پررنگ‌تر خودروسازان خارجی در کشور و ادغام آن‌ها با خودروسازان داخلی باشیم اما تا آن زمان می‌توان با سیاست‌گذاری خاص در تعرفه خودروهای وارداتی، وضعیت رقابت را بهبود بخشید.

وی درباره جزئیات مصوبه شورای رقابت درباره تعرفه خودرو نیز تصریح کرد: در این مصوبه شورای رقابت تلاش کرد خودروهایی که بیشتر مورد مصرف مردم قرار می‌گیرند را مد نظر قرار دهد از آن رو تعرفه ورود خودروهای خارجی پایین‌تر از 2000 سی‌سی که بیشتر از دیگر خودروها در اختیار مردم است را کمی پایین آوردیم تا راه جدیدی برای ورود خودروهای مورد نیاز مردم به وجود آید.

شیوا اضافه کرد: البته در تعرفه‌های جدید نرخ تعرفه ورود خودروهای بالای 2000 سی‌سی تغییراتی به سمت افزایش داشته است و نرخ خودروهای بالای 3000 سی‌سی به 100 درصد رسیده است تا از این رو بحث سیاست‌های کلان دولت نیز آسیب نبیند.رییس شورای رقابت در پایان خاطرنشان کرد: مصوبه جدید تعرفه وارداتی خودروها در کوتاه مدت می‌تواند به عنوان وسیله‌ی مناسب در بازار به کار آید تا کمی شاهد رقابتی‌تر شدن بازار خودرو باشیم. هرچند این امر در بلند مدت باید با تقویت و تجهیز خودروسازان داخلی و وارد شدن خودروسازان خارجی به کشور، تکمیل شود.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها