کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار سرکنسول ایران در استانبول: ترکیه امن نیست


کد خبر : ۳۴۴۴۴شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱:۴۱۴۲۷۰ بازدید

سرکنسول جمهوری اسلامی در استانبول می‌گوید ترکیه پس از کودتای نافرجام بسیار ناامن شده و ایرانیان اگر کار ضروری ندارند به این کشور سفر ...
هشدار سرکنسول ایران در استانبول: ترکیه امن نیستهشدار سرکنسول ایران در استانبول: ترکیه امن نیست

سرکنسول جمهوری اسلامی در استانبول می‌گوید ترکیه پس از کودتای نافرجام بسیار ناامن شده و ایرانیان اگر کار ضروری ندارند به این کشور سفر نکنند. ترکیه از اصلی‌ترین مقصدهای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود.

بختیار اسدزاده، سرکنسول جمهوری اسلامی در استانبول با اشاره به افزایش عملیات تروریستی و بمب‌گذاری در ترکیه که پس از کودتای نافرجام تابستان 1395 شدت گرفته، نسبت به سفر ایرانیان به این کشور که با انگیزه‌های مختلف انجام می‌شود هشدار داد.

میزان وابسته به قوه قضائیه، شنبه (21 اسفند/ 11 مارس) از قول اسدزاده و در ارتباط با گردشگران نوشت: «این دسته از افراد نیز باید هوشیار باشند زیرا بعد از کودتا ناامنی در ترکیه زیاد شده و گروه‌های تروریستی در اینجا فعال هستند و هر لحظه امکان انفجار وجود دارد و خشک و تر با هم می‌سوزند.»

عملیات تروریستی در ترکیه پیش از کودتا نیز سابقه داشته است. در روز پایانی اسفندماه سال پیش در یک انفجار تروریستی نزدیک میدان تقسیم استانبول 5 نفر از جمله یک ایرانی کشته و 36 نفر مجروح شدند. در میان مجروحان نیز سه نفر ایرانی بودند.

کار ضروری ندارید، ترکیه نروید

عضو هیئت نمایندگی دیپلمات جمهوری اسلامی در استانبول نیز با بیان این که ناامنی در این شهر از زمانی که ترکیه از مخالفان سوریه حمایت می‌کند بیشتر شد افزود: «این ناامنی به صنعت گردشگری ترکیه آسیب زده و توصیه می‌کنیم اگر هموطنان  کار ضروری داشتند به اینجا سفر کنند.»

در میان ایرانیانی که به ترکیه سفر می‌کنند عده‌ای زیادی به قصد پناهنده شدن در یکی از کشورهای اروپایی با مراجعه به دفتر سازمان ملل متحد تقاضای پناهندگی می‌دهند.
سرکنسول جمهوری اسلامی در استانبول برای برحذر داشتن ایرانیان متقاضی پناهندگی از سفر به ترکیه می‌گوید دفتر سازمان ملل ابتدا به درخواست شهروندان کشورهای عربی، به ویژه سوریه رسیدگی می‌کند و ایرانی‌ها در این مرحله سرگردان می‌مانند و پس از آن هم "به صورت اسفباری در کمپ‌ها زندگی می‌کنند".

به گزارش ایران‌جیب به نقل از میزان، اسدزاده همچنین از وجود ۲۵۰ زندانی ایرانی در یکی از زندان‌های استانبول خبر داد که به گفته‌ی او جرم اغلب آنها قاچاق مواد مخدر است و به تازگی حدود ۱۰۰ نفر آنها آزاد شده‌اند.

ظاهرا آزادی این افراد در پی تصویب قانون جدیدی در ترکیه صورت گرفته که به موجب آن برای کاهش ازدحام در زندان‌های این کشور پس از کودتا، مدت زمان حبس برخی زندانیان کاهش داده شده است. در پی کودتای نافرجام ترکیه بیش از ۱۸ هزار نفر بازداشت و ده‌ها هزار نفر از کار برکنار شدند.

سرکنسول ایران در استانبول همچنین به کسانی که برای دریافت ویزای کشورهای دیگر به ترکیه سفر می‌کنند هشدار داده که مواظب باندهای کلاهبردار و ویزاهای جعلی باشند زیرا با تشخیص جعلی بودن این گونه ویزاها در فرودگاه امکان زندانی شدن آنها وجود دارد.

او با اشاره به آتش زدن چند تریلی ایرانی در نواحی ناامن جنوب شرق ترکیه و بدرفتاری با مسافرانی که از مرزهای زمینی بازرگان به این کشور می‌روند از دولت ترکیه به خاطر عدم پرداخت غرامت به کامیونداران و برخورد نامناسب با مسافران به شدت انتقاد کرد.

بدرفتاری با مسافران ایرانی

به تازگی فیلمی از بدرفتاری مرزبانان ترکیه با مسافران ایرانی در مرز بازرگان در فضای مجازی منتشر شد که جنجال زیادی به پا کرد. گفته می‌شود این بدرفتاری توسط یکی از مرزبانان انجام شده که مقامات مسئول او را اخراج کرده‌اند.

مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی هفته گذشته (یک‌شنبه ۱۵ اسفند) به خبرگزاری ایسنا گفت که این بدرفتاری فقط همین یک مورد نبوده و "گزارش‌های سنگین‌تری" درباره موارد مشابه از مرز دریافت شده است. او تاکید کرد: «ما در چنین شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم جریان عادی گردشگری ادامه پیدا کند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها